AUTORS ROMANS MÉS INFLUENTS

Estimat lector, ens tornem a trobar després de tres setmanes, i durant aquestes, he tingut bastant temps lliure. Ja que no tenim exàmens, i només tenim deures, m’he permès el luxe de fel el que m’agrada, que és simplement llegir. Estirar-me al jardí, amb un matalàs exterior, un bon llibre (si és una novel.la romàntica millor), un llapis, per subratllar les meves frases preferides, el sol, i llegir, veure com van passant les pàgines, i amb això augmentant les meves ganes de llegir més sobre la novel.la. Em vaig adonar que els llibres són d’aquelles poques coses que vols que s’acabin per saber el final, però a la vegada no, perquè ja has agafat estima als personatges i a la trama. No vaig tardar a escollir el tema. Els autors romans més influents. 

1.VIRGILI: Virgili és conegut principalment per la seva èpica obra L’Eneida considerada una epopeia nacional de Roma. Escrita durant el regnat d’August, l’obra narra la història de l’heroi troià Enees i el seu viatge des de la destrucció de Troia fins a la fundació de Roma. L’Eneida  no només és una narració èpica sinó que també intenta legitimar el regnat d’August i glorificar la història i el destí de Roma. 

2. OVIDI: És famós per la seva poesia “elegíaca” i la seva obra mestra va ser Les Metamorfosis  aquesta obra monumental explica una sèrie de mites i llegendes de l'antiguitat, des de la creació del món, fins a la transformació de Juli Cèsar a una constel·lació. La metamorfosis destaca per la seva rica narració, la seva exploració de temes com l’amor i el canvi, i la seva influència en la literatura i l’art posterior. 

 3. CICERÓ: Marc Tuli Ciceró va ser un prolifereu escriptor i orador, considerat un dels grans retòrics de la història. És conegut pels seus discursos polítics, filosòfics i jurídics, així com els seus tractats sobre la retòrica, ètica i govern. Les seves obres més famoses inclouen De Oratore (sobre l’orador) De Officiis (sobre els deures), i una àmplia col·lecció de discursos forenses.

4. SÈNECA: Sèneca fou un filòsof, dramaturg i estadista romà, conegut pels seus escrits filosòfics i la seva contribució al estoïcisme. Les seves obres més importants inclouen Cartes a Lucili, una col·lecció de espístoles que ofereixen consells filosòfics pràctics i les seves tragèdies com Fedra i Les Troianas que ens permeten explorar temes com el destí, la passió i el deure. 

Luci A. Sèneca (4 a.C-65 a.C)

Aquests autors romans van ser destacats, van deixar un llegat que perdura en la literatura i cultura occidental, influint en generacions y artistes posteriors. 

Així doncs, estimat lector, diguem si sabies de l’existència d’aquests autors, i quin creus que t’agradaria més. Us espero als comentaris. 

Mercè Vila 

1r Batx

Comentaris

Bruna Safont ha dit…
M'ha agradat la teva entrada! També com has destacat els autors romans més influents i la teva passió per la lectura. La manera en què vas descriure les obres i la importància històrica dels autors em va captivar. Personalment, m'agrada com vas ressaltar la diversitat de temes que aquests autors van abordar, des de l'èpica fins a la filosofia pràctica.
Carla López ha dit…
Molt Bona entrada Mercè, es nota molt que t'agrada llegir i escriure per la manera que redactes ho fas molt i molt be, la teva entrada ha set molt interessant hi he aprés molt ja que no coneixia aquets autors, crec que el meu preferit seria Ovidi! molt bona feina!
Tigist Masllorens ha dit…
Molt interessant Mercè!! En l'últim mencionat, a part de les seves obres filosòfiques i dramàtiques, Sèneca també va escriure tractats morals, com "De la felicitat" i "De la ira", que reflexionen sobre qüestions ètiques i psicològiques que encara són rellevants avui en dia. Els he trobat molt interessants a tots però, crec que el que més m'ha agradat ha sigut Sèneca!
Hola Bruna, me n’alegro molt que la meva entrada t’agi agradat tant! Moltes gràcies pel teu comentari, perqueè era precisament com volia arribar als meus lectors. I que m’ho hagis dit m’ha fet molt contenta.
Ens veiem pel blog!
Hola, Carla! Si, és cert m’agrada llegir, de fet, diria que m’encanta passar-me les tardes entre llibres, i per això vaig fer l’entrada, em semblabe bonic explorar la literatura d’abans.
Moltes gràcies pel teu comentari, el valoro molt positivament (Pd: A mi també m’agrada Ovidi)

Fins la pròxima.

Entrades populars d'aquest blog

LA SOCIETAT ROMANA

LES CIUTATS ROMANES

LES CASES ROMANES