LES NOU MUSES

Aquestes nou muses, eren filles de l'amor entre Zeus i Mnemòsine, la deessa de la memòria, filla d'Urà i de Gea, per tant, això vol dir que Mnemòsine és la tieta de Zeus. Zeus va estimar Mnemòsine durant nou nits consecutives, per concebre les nous muses.

                                                  Representació de Zeus i Mnemosina

Les muses es converteixen en figures simbòliques de gran importància, perquè representen la divinitat de les arts, les ciències i de l'interès que tenen els homes envers les arts artístiques i intel·lectuals. Les muses ajuden a l'estudi i a la creació, ja que elles toquen instruments musical, canten amb veu dolça i ballen davant dels déus. Elles formen part de la saviesa, l'alegria i la bellesa.

Els seus noms eren:

Calíope, la primera i més poderosa de totes, és responsable de les paraules i de la ciència.

                                                               Calíope, Charles Meynier

Clio, és la segona, responsable de la història i la conservació de les gestes.

                                                    La musa Clio, Museu del Prado

Èrato, la tercera, responsable de la música eròtica, era l'encarregada d'acompanyar els déus i els humans durant l'amor i el matrimoni.

                                                    Èrato, François Boucher

Euterpe, la quarta, era responsable de la música popular.

                                                           Euterpe, Handmann

Melpòmene, la cinquena, era l'encarregada del cant coral, i de la música coral de la tragèdia.

                                                  Melpòmene, Nicolas- Réne Jollain

Polímnia, la sisena, musa del cant sagrat i de la mímica.

                                                              Polímnia, Le Sueur

Talia, la setena, com que era molt alegre era responsable del teatre còmic.

                                                           Representació de Talia

Terpsícore, la vuitena, es va dedicar per complert a qualsevol tipus de dansa.

                                                       Representació de Terpsícore


Urània, la novena, aquesta estudiava els altres i els seus moviment en el cel.

                                                          Representació d'Urània


Sara Torres

4t ESO

Comentaris

kawtar el mouden ha dit…
Una entrada molt bona! M'ha sorprès molt aquesta entrada ja que mai n'he arribat a escoltar sobre les nou muses ni m'he arribat a interessar. Els vídeos estan molt ben explicats i una entrada bastant completa. M'ha interessat molt aquesta entrada. Bona entrada!!!
Bassma Boukilou ha dit…
Bona entrada! M'ha semblat molt interesant aquesta entrada ja que esta molt ben explicada i no sàvia gaire cosa sobre aquest tema. És molt interesant el que simbolitzen aquestes muses i la gran importància que tenen ja que representen les arts, ciència etc, i el paper que tenia cada una d'elles.
Irene Altés ha dit…
M'ha agradat molt aquesta entrada. S'ha de dir que no es parla gaire de les muses i, de fet, només les coneixia per pel·lícules com "Hèrcules" de Disney. No m'havia parat mai a saber-ne més i m'ha interessat conèixer-les a totes i a què es dedicaven. Desconeixia completament que fossin filles de Zéus, la qual cosa m'ha descol·locat al saber que la mare era la tieta d'aquest. Crec que aquests éssers són molt més interessants del que sembla i m'agradaria aprendre'n més coses.
Lucas Torres ha dit…
Una entrada molt curiosa. esta be reconèixer aquesta muses ja que juguen un gran paper en el mon terrestre. També es molt interessant la distribució de la musica de cada musa. M'agradaria saber mes de elles.
Maria Vasileva ha dit…
Molt bona entrada. No en coneixia sobre aquestes nou muses i sincerament m'han semblat molt interessants. No sabia la importància que tenen en general sobre els humans i els déus, de formes musicals, artístiques i científiques i s'hauria d'ensenyar més i m'agradaria aprendre més coses. M'interessaria saber si participen en algun mite important. No m'ha sorprès gaire que fossin filles de Zeus, ja que Zeus va estar amb tantes dones i té tants fills, que de la meitat en desconec.

Entrades populars d'aquest blog

LA SOCIETAT ROMANA

LES CIUTATS ROMANES

LES CASES ROMANES