LES HORES

Naixement de Venus on apareix Irene, Botticelli
Existeixen diverses llegendes respecte a les Hores (Horae, en llatí), algunes de les quals són contradictòries. Se les considera filles de Zeus i de Temis, la deessa de la Justícia divina. La seva funció era personificar tres estacions de l'any, tot i que més endavant passaren a exercir aquest mateix paper però en relació amb les hores del dia. Existeixen doncs, versions que afirmen que també representaven les diferents temperatures.

Les Hores en el seu conjunt desenvolupaven labors menors relacionades en certa manera amb la fecunditat i la fertilitat, però també varen tenir altres funcions com enganxar els cavalls al carro del Sol, criar a Hera quan era una nena, acompanyar a Afrodita quan va aparèixer al mar, passejar en el seguici de Dionís, Pan o Persèfone i, sobretot, dissipar o reunir els núvols situats a l'Olimp i custodiar la seva entrada. 


Dionís guiant les tres Hores 


Horae Serenae Edward John Poynter


Les Hores eren tres: Irene, la pau; Diké, la justícia; i Eunomia, l'ordre. Tot i així, els atenesos les anomenaren, en un primer moment de la història: Talo, tija; Auxo, que referint a una arrel significa "créixer"; i Carpo, fruit, denominacions altament relacionades amb la fertilitat. 


Al·legoria de la pau i la felicitat de l'Estat on apareixen les tres Hores
Judith Rodríguez Bares
2n Batx

Comentaris

Alba Le Riera ha dit…
Les Hores també, a part de representar les estacions de l'any, les hores del dia, les diferents temperatures i la relació amb la fertilitat, també representen l'ordre de la naturalesa i l'estabilitat social.
El que ens has explanat, és la versió d'Hesíode, mentre que Homer no especificava el nombre precís de les Hores, ja que més tard van augmentar fins a 12 germanes, aconseguint personificar les hores del dia.
Bona feina!
Anònim ha dit…
No havía sentit a parlar de les Hores. Una pregunta, quines eren les tres estacions que personificaven, que passava amb la quarta?

Entrades populars d'aquest blog

LA SOCIETAT ROMANA

L'ESCULTURA GREGA - ÈPOCA HEL·LENÍSTICA (IV)

LES CASES ROMANES