MITES CURIOSOS

Com el títol d'aquesta entrada indica, tractarem de veure un mites interessants, divertits o si més no, curiosos.

Començarem amb un mite relacionat amb Ares. Ja tots coneixem qui és Ares/ Mart, oi?

                            Actor interpretant Ares 
Estic convençuda que sí, tots som molt llestos. Avui voldria explicar una petita anècdota que he trobat sobre Ares i una de les seves relacions amb Afrodita, deessa de la bellesa.

Resulta que Ares s'havia tancat amb Afrodita per tenir-hi relacions sexuals. Per assegurar-se que cap persona els interrompís, hi va deixar a la porta a Alectrió, vigilant. Resulta que aquest es va quedar adormit i Helios, el déu del sol, es va colar a l'habitació.

Ares, Venus i les tres gràcies, pintura de Jacques-Louis David
Només us diré que des d'aleshores Alectrió canta cada matí a les sis del matí en forma de gall.

Gall. Podria ser Alectrió?
Aquesta no és l'única història divertida que podem trobar a la mitologia. També es coneix un mite (relacionat també amb Ares) però protagonitzat per un altre personatge.

Tracta sobre dos germans gegants; Ot i Efialt. Aquests dos volien conquerir l'Olimp, i per aconseguir-ho, van segrestar el déu Ares, el van encadenar i el van posar dins d'una gerra de bronze perquè no pogués sortir - on va restar tretze mesos.



                          El Coloso de Francisco de Goya
Artemisa, va prometre aleshores passar la nit amb Ot. El seu germà Efialt es va posar molt gelós i va decidir atacar Ot. Aquests dos es van començar a barallar. Artemisa va decidir convertir-se en cérvol per fugir i va passar enmig dels dos. Quan aquests la van veure, s'hi van llançar a sobre, matant-se l'un a l'altre en xocar.

               Artemisa? No, crec que aquest és un cérvol normal....
No és interessant, la mitologia?

Anahí Domínguez
2n batx

Comentaris

Aquesta entrada m'ha agradat molt i es molt interessant perquè fa una recopilació dels millors mites i dels més divertits com has dit tu. En general m'ha agradat tot el que has explicat i trobo molt interessant tant els mites i la mitologia i tot el que tingui a veure amb aixó.
Molt bona entrada!
Unknown ha dit…
Són uns mites ben seleccionats com a interessants. La història dels gegants Ot i Efialt és la que em sembla més intrigant, simplement per la pintura que en va fer Goya i perquè els fets fantàstics com la mitologia m'agraden.
Felicitats!
Laia Fernández ha dit…
El mite que més m'ha agradat ha estat el d'Ares. Tots els altres, però, m'han agradat molt ja que eren històries que no coneixia i m'ha agradat saber-ho. bona entrada!
Júlia Gasull ha dit…
Tinc una altre història d'Afrodita, tothom diu que és la deessa de la bellesa (no ho desmenteixo), però mireu com vas nèixer:
- Es diu que era filla de Urà. El que va passar va ser que Cronos, el germà d'Afrodita, va tallar els testicles d'Urà i els va llençar al mar. Que va ser d'on va nèixer Afrodita (es diu del sèmen de Déu)
Enric Farrés ha dit…
Jo també tinc una historia força interessant relacionada amb Prometeu, bé diu així:

Prometeu era un Tità. Tenia un germà que nomia Epimeteu. Un dia havien d’oferir un brau a Zeus. Prometeu que volia quedar-se la carn del brau per menjar-se-la va decidir amagar-ne la carn dins el ventre. Va agafar els ossos i els va recobrir de greix, fent que pareixessin la millor part. Després va donar a triar a Zeus entre les dues parts que havia fet. Aquest, creient que escollia la part millor, va triar els ossos i el greix. Com que es va sentir ridiculitzat per Prometeu, com a càstig, va decidir llevar el foc als homes. Prometeu, a qui els Déus no feien por, pujà a l’Olimp i robà el foc i el tornà als homes. Zeus, doblement enganyat, ple d’ira fermà Prometeu a una roca tota l 'eternitat. De dia el seu voltor li menjaria el fetge i de nit aquest es regeneraria. Només Heracles aconseguiria alliberar-lo.
Matthias Gallardo ha dit…
Aquesta entrada ha estat molt be perque son coses que descoenixia aixi que he buscat i he trobat una pagina que potser tambe ampliaria amb mes informacio sobre aixo:
http://www.upf.edu/mitoymagia/ca/
Enric Farrés ha dit…
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Aquesta entrada m'ha semblat molt interessant, ja que m'agrada saber diferents curiositats sobre diferents mites. M'ha cridat l'atenció la història d'Ot i Efialt. És una mica impactant saber que aquests dos germans van preparar junts un pla per conquerir l'Olimp i alhora, acabessin tots dos morts per barallar-se entre ells. Molt bona entrada, molt interessant, m'ha agradat i he après coses que desconeixia.
M'ha semblat un comentari interessant ja que aquestes petites històries fan que tot aquest tema se'm faci més divertit.
Jo he trobat una pàgina amb una petita llegenda de cada Déu. La d'Afrodita és la mateixa que està explicada en aquest comentari però de manera més detallada, i a part d'això, com ja he comentat abans, trobem llegendes d'altres Déus; http://80.59.120.118:8080/web_catala/materials%20departaments/deus_olimp/deus.htm
Pol Relloso ha dit…
M'ha agradat força aquest article , aquests déus tant coneguts sempre amaguen històries molt entretingudes , peculiars i interessants. Aquestes llegendes em criden molt l'atenció i aquest article m'ha tingut atent i pendent tot el moment, no m'he avorrit gents ni mica. És força complert tot i que jo hi hauria afegit una història més però esta molt bé, et deixo una pàgina que m'ha semblat força interessant relacionada amb aquesta temàtica :
http://curiosomundoazul.blogspot.com.es/2010/01/mitologia-griega-los-dioses-del-olimpo.html

Gràcies per la teva aportació!!!

Entrades populars d'aquest blog

LA SOCIETAT ROMANA

LES CIUTATS ROMANES

LES CASES ROMANES