4 de desembre del 2014

EL JARDÍ DE LES HESPÈRIDES

Els dotze treballs d’Hèracles van ser unes feines que van ser una penitència que vas haver de pagar pel perdó a causa del delicte que va cometre, que va ser matar als seus fills en un atac de bogeria produït per Hera, la deessa dels déus i de l’Olimp.
D’aquests dotze treballs jo he escollit un per explicar-vos, i es titula el ‘Jardí de les Hespèrides’ o també se’n pot dir les ‘pomes d’or’, el qual és l’onzè treball.
Aquest treball va consistir en el fet que Hèracles havia d’aconseguir les pomes d’or d’aquell jardí, que era molt especial pel fet que era l’hort d’Hera, on hi havia unes pomes d’or que donaven la immortalitat. Però no només tenien aquelles pomes, les protectores d’aquest jardí eren les Hespèrides, les nimfes que hi habitaven. En aquell jardí hi havia un problema que faria que Heràcles s’hagués d’enfrontar, un drac que vigilava aquell jardí.


              Hepèrides


El problema principal era que Hèracles no sabia on era el jardí, estava situat en un llunyà racó d’Occident prop de la Serralada d’Atlas al Marroc. Va decidir buscar ajuda. Aquella ajuda era Atles, que en aquell precís moment estava complint un càstig imposat per Zeus. Abans d’arribar al desitjat jardí va haver de passar per diferents proves, però això depèn de la versió.

Un cop va arribar al jardí aconseguí adormir al ferotge Drac. Atles li va dir que aguantés un moment el cel i que ell mateix convenceria a les nimfes perquè els hi donessin les pomes, que Heracles així no s’hauria de moure del lloc. Un cop les va aconseguir tornar amb Hèracles, el va intentar convèncer de que ell li portaria les pomes a Euristeu, però Hèracles es va ensumar de que el que realment volia era quedar-se-les. Per complir el seu treball va enganyar al tità i li va dir que li aguantés el cel un moment, que es posés la capa. Atles el va creure i va agafar el cel, i ell va marxar el va deixar endarrere.

Aquest mite es compara amb la història del jardí de l’Eden, la Bíblia. El comparen amb què les pomes són l’expulsió dels homes del paradís tal com s’explica al Gènesi.


Júlia Rama
1r Batx

6 comentaris:

Cecília ha dit...

Hola Júlia, m'ha agradat molt l'entrada. Això de les pomes d'or m'ha recordat a aquell episodi de Tirant lo Blanc, quan descriu els pits de Carmesina com a dues pomes. També a tot el que hem estat treballant a literatura de la poma com el fruit del pecat. Molt interessant :)

Anònim ha dit...

L'any passat jo també vaig fer una entrada sobre Hèrcules, però hi vaig explicar tots els treballs tot i que no tant detalladament, per això m'ha agradat més ampliar la informació que tenia. Us deixo aquí l'enllaç per si us vé de gust llegir-la.

http://classicsalaromana.blogspot.com.es/2014/02/hercules-la-pellicula.html

Unknown ha dit...

Hola Júlia, jo ja sabia els treballs d'Hèrcules, però sabia aquest onzè treball més resumit. M'ha agradat saber-ne més informació. Hèrcules va ser molt llest a l'hora d'enganyar Atles.

Unknown ha dit...

M'ha agradat molt l'entrada. M'ha agradat conèixer més treballs d'Hèrcules. Jo personalment estic fent una entrada d'animals mitològics on hi surt el setè treball d'Heracles, el brau de creta.

Unknown ha dit...

Interessant veure la simbologia de les pomes portada a la pràctica amb una història tant antiga.

Anònim ha dit...

Aquesta entrada és molt bona. I m'ha agradat saber-ne més d'aquest onzè treball i que hagis aprofundit tant. Moltes felicitats Júlia.

L'AMOR COM UNS JARDINS

"Now you hang from my lips like the Gardens of Babylon". Aquesta és un tros de la lletra d'una cançó de Taylor Swift. En catal...

Popular Posts