JACINT

Jacint era un jove i amic íntim del déu Apol·lo. Era un heroi fill de de Clio i Piero, rei de Macedònia.

Apol·lo i ell s'estimaven molt i passaven llargues hores junts jugant o practicant el tir amb arc. El déu Apol·lo va ser qui va ensenyar-li moltes habilitats com l'arc o la música.

Un dia estaven fent pràctiques de llançament de disc, i desafortunadament, Apol·lo va ferir al seu amic Jacint donant-li amb el disc al cap. El déu Apol·lo es posà pàl·lid i va anar ràpidament a recollir el seu amic abans que caigués a terra. No va poder-hi fer res per evitar que morís, llavors els va convertir en una flor semblant a un lliri, i que porta el nom de Jacint.



















La mort de Jacint
, Jean Broc
















Flor Jacint


Hi ha un altre mite de Jacint que diu que el déu del vent Cèfir, va ser el responsable de la mort d'aquests. Diuen que va fer desviar el disc perquè li tenia enveja a Jacint, que s'estimava molt a Jacint però només tenia ulls per Apol·lo. I el seu final és igual que l'altre mite, que Apol·lo va convertir a Jacint en una flor.

Gràcies a ell es commemora un dels principals festivals espartans. Aquest festival durava tres dies, un dia de dol per la seva mort i els dos últims per celebrar el seu renaixement.


Maria Rodríguez

4t ESO

Comentaris

Anònim ha dit…
Sembla increïble que fins i tot alguns noms de flors provinguin de mites mitològics, e de dir que m'ha sorprès molt, no m'hagués imaginat mai que el nom d'una flor provingués d'aquest mite.
Marc Castañeda ha dit…
No sabia res sobre aquest mite i que Apol·lo tingués un amic íntim.

La flor em sonava de haver-la vist però no sabia que portava aquest nom que provingués del mite.
abigail ha dit…
Hola :)
està molt bé aquesta entrada, no coneixia pas aquesta història. la veritat que la mitologia té moltes sorpreses.I respecte a la teva entrada la flor en que la va convertir Apol·lo es molt bonica.
I per cert no en sabia pas sobre aquest festival, de que va? sembla prou interessant.
Anahi ha dit…
Em sembla que és una història molt trista... Tan com si fos un o l'altre qui matés Jacint, crec que és igual de trist. És molt dur separar-te d'una persona estimada, així que comprenc que Apol·lo li dediqués una flor ta n bonica al seu amic.
Bona entrada, mai l'havia sentit!
Núria Garzón ha dit…
No coneixia aquest mite, em sembla molt sentimental per tractar-se d'una història entre nois. Té una part efeminada. No identificava el nom de Jacint amb aquesta flor, ni amb aquesta llegenda.
Llúcia Gómez ha dit…
No havia sentit mai a parlar d'aquest mite. La veritat es que em fa una mica de pena ja que si jo matés al meu amic o, com a l'altre mite, el veiés morir em posaria molt trist. Tampoc savia lo de la flor.
fran ha dit…
L'entrada m'ha agradat molt. És interessant que hi haguin 2 mites diferents. Bona entrada.
Anna Solà ha dit…
Jaja, quina curiositat Clio, m'ha fet gràcia!
Amb els dos mites diferents, podem veure com canvien al cap dels anys.
naual.T ha dit…
La veritat es que m'ha semblat trist, això de matar accidentalment a un molt bon amic et deu fe sentir molt malament, perque no nomes has perdut al estimat amic sino que tambe et sents culpable de la seva mort,prefereixo quedarme amb el segon mite, pensar que deu del vent ho hagi fet aproposit aixi no veig a l'amic com a culpable i responsable de la seva mort, aquest mite em recorda molt a una pelicula que vaig veure quan era petita,bona entrada!
naual.T ha dit…
La veritat es que m'ha semblat trist, això de matar accidentalment a un molt bon amic et deu fe sentir molt malament, perque no nomes has perdut al estimat amic sino que tambe et sents culpable de la seva mort,prefereixo quedarme amb el segon mite, pensar que deu del vent ho hagi fet aproposit aixi no veig a l'amic com a culpable i responsable de la seva mort, aquest mite em recorda molt a una pelicula que vaig veure quan era petita,bona entrada!
María Jiménez ha dit…
Bona feina!
La veritat es que mai havía sentit parlar de aquests mites, i ara que l'he llegit, m'ha semblat una mica trist.

Bona entrada i molt bona informació!
Maria Carreras ha dit…
Mai havia sentit aquest mite. Pero de la flor si pero mai hagués pensat que vingués del mite.
El mite és una mica trist tot i així molt bona entrada!
Laura Juncà ha dit…
No m’hagués imaginat mai que el nom d’una flor vingués d’un mite. Tampoc havia sentit mai aquest mite, que és una mica trist, ni sabia el nom d’aquesta flor.
Bona entrada.
Unknown ha dit…
Molt bona entrada, el que no hi sabia era que un nom de una flor vinges de un mite que menys o mes sabia un mica d'ell la explicacio ma agradat i a mi tampoc magradaria veure una persona mori el davant meu.
Sofia Pineda ha dit…
Jo desconeixia aquest mite i també desconeixia Jacint. M'ha agradat bastant aquest mite tot i que és una mica trist que es mori Jacint per culpa del disc.
Bona entrada.
Àngel Enrich ha dit…
bona entrada, coneixia a Apol·lo però no a Jacint
Nadine ha dit…
Aquest mite m'ha agradat molt, ja que nomes havia sentit a parlar de apol·lo. La història em sembla molt interressant, perque apol·lo demostra tot l'apreci que tenia per ell fent una flor amb el seu nom.

molt be Maria:)
Eduard de Ferrater ha dit…
Jo coneixia a apol·lo però no a Jacint i si que fa una mica de pena però és la història.
Molt bona entrada.

Entrades populars d'aquest blog

LA SOCIETAT ROMANA

LES CIUTATS ROMANES

LES CASES ROMANES