24 de maig del 2011

VENI, VIDI, VICI - ALIZÉE

Segurament l'expressió llatina veni, vidi, vici (vaig anar, vaig veure, vaig vèncer) ja us deu sonar a tots d'haver-la llegit en aquest bloc. Però això és diferent, en aquesta entrada no us parlo de les paraules ni del llatí, sinó d'una cançó amb aquest títol.




Veni, vidi, vici és una cançó de la cantant francesa Alizée.
El 21 de novembre del 2000 va ser llençat al mercat el seu primer àlbum de música "Gurmandises" (Llaminadures), quan ella tenia 16 anys. Al 2001 va tenir un èxit enorme, amb unes 700.000 còpies vengudes i va arribar a ser número u a Europa i a Àsia. Parlava de l'adolescència, dels dubtes, de les ganes de viure...
La primera cançó del CD, Moi... Lolita, va ser la que va tenir més èxit.
En setena posició està la que jo us dic.

Aquí us deixo dos vídeos, el primer és la cançó Veni vidi vici, i el segon Moi... Lolita.






Espero que us hagin agradat!


Cèlia C. Asensio
4t ESO

14 comentaris:

Unknown ha dit...

la cançó no m'agrada gaire ja que no és del meu tipus però m'agrada perquè és un clàssic en l'actualitat!

Yasmina Ketami ha dit...

Sonen tan boniques aquestes paraules! La cançó m'agrada. Bona entrada Ceci^:)

Àngel Marcos ha dit...

Ésta molt bè veure saber que el llatí està a totes parts fins i tot a la música no sabia res de l'historia d'aquesta cantant. Bona feina Cèlia

Anna Solà ha dit...

M'agrada aquesta cançó i l'entrada de Veni Vidi Vici. Sembla mentida que els artistes encara facin servir expressions dels llatins.

Anahi ha dit...

La cançó no m'agrada gaire, pero les paraules em semblem maques i m'encanta que siguin tan conegudes desde la llengua llatina.

Artur Bossy ha dit...

Una altre mostra de expresions llatines en l'actualitat. La cançó no és del meu estil,i tampoc conec al cantant però és interessant que utilitzi aquestes paraules. Bona entrada!

Mireia Cutura ha dit...

Cada vegada veiem més llatinismes al dia a dia, això és molt important!
Crec que és molt important que facin això els que estan més a prop del món social, com són els cantants, etc.
Bona feina :D

Aina ha dit...

Ui! Quan era petita m'encantava la cançó de Moi Lolita, no parava de escoltarla tota l'estona. Trobo que està molt bé aquesta entrada, no tenia ni idea que tingués una cançó que es digués així.

max ha dit...

molt interessant!
mai havia sentit aquesta cançó, i no es gaire del meu estil, però lo important no és la música, sino la relació amb el món clàssic.

bona entrada

Anònim ha dit...

No savia que el llatí també estava presnet a les músiques i que a més portés aquest títol i la cantés una cantant françesa
Bona feina Célia!

Judith ha dit...

Mai havia escoltat aquesta cançó però sembla interessant saber que avui dia els artistes també fan servir expresions llatines pel titol de les seves cançons.

Pol ha dit...

No sabia aquesta canço n'hi tampoc el cantant. Aquesta frase la vaig començar a coneixela per l'afició del barça, ja que quan van guanya 6 títols en una temporada, a una sammarreta posava aquesta frase.
Bona entradaa

elsa camins ha dit...

No sabia que el llati també estaba en les cançons. La canço està bé. És una entrada molt original. Bona entrada.

Anònim ha dit...

Molt bona entrada no sabia pas hi havien cançons en llatí, aquesta entrada m'ha agradat molt ja que és molt original, a més ha tingut molt bona idea de posar cançons abaix perquè les poguem escoltar enhorabona!

TÀRRACO

Tots coneixem la ciutat de Tarragona, però pocs saben el seu origen i la gran importància que va tenir en l'època clàssica... En aquella...

Popular Posts