9 de maig del 2011

ÍTACA I LA UAB


Durant l'estiu la UAB organitza un campus anomenat "Campus Ítaca".

Tracta d'un campus que es realitza a la Universitat de Bellaterra ( UAB) 8 alumnes ( 4 noies i 4 nois ) de 3r d'ESO de cada institut del Vallès són escollits per assistir-hi. Un cop allà els barregen en dos grups grans (A,B,C ) i en fan subgrups (A1,A2,A3,A4/B1,B2,B3,B4/C1,C2,C3,C4). Aquesta divisió comportarà a crear un grup més petit de 12 persones que seran les que conviuran i treballaran juntes durant les dues setmanes de campus.



El nom del Campus " Campus Ítaca" fa referència al llarg viatge que va fer Ulisses i els problemes que va haver de resoldre per tornar a la seva terra Ítaca.

Ítaca és una illa grega on residia Ulisses i la seva dona fins que ell va emprendre un llarg viatge, i després de molt de temps viatjant i superen els obstacles que li posava Neptú per tornar a Ítaca ho va aconseguir. La UAB ha agafat aquesta referència per posar-li nom al campus, volien que fos una manera de dir al alumnes : " si treballes i t'esforces ho aconsegueixes " , ja que durant les dues setmanes que dura el campus es treballa un projecte que serà presentat l'últim dia als pares durant la cloenda del centre.

Durant les dues setmanes, però, també s'hauran d'anar superant "obstacles", ja que durant el campus no només realitzes un projecte, si no setmana rere setmana has d'anar superant les classes i les feines en grup que posen els monitors. A part d'això també has de superar l'ambient de grup i acostumar-t'hi ja que com tu, són persones que no et coneixen ni que tu coneixes i s'han de passar dues setmanes amb ells.




El meu grup a la cloenda


Si voleu veure el vídeo que van presentar els meus companys a la cloenda cliqueu aquí.

Sabríeu dir-me si reconeixeu algú en el vídeo, qui?


Sandra Solé
4t ESO

6 comentaris:

Unknown ha dit...

Aquest campus té molta fama, pero no vaig poder assistir-hi per mala sort i em van dir els meus companys que s'ho van passar genial!

Anna Solà ha dit...

Sandra. Jo també vaig anar al Campus i era del Grup B2. Per tant, he pogut reconèixer els alumnes que hi surten.

Està bé la metàfora que han fet per trobar el nom del Campus, el camíde l'ensenyament és un llarg viatge.

Bona entrada Solé!

Aina ha dit...

Crec que el nom és molt encertat. A mi també hem van dir que s'ho van passar genial allà, però jo no vaig poder asistir. No hi reconec a ningú al video.

Mireia Cutura ha dit...

Si que he pogut reconèixer alguns alumnes del nostre institut. A més, quan jo feia 3r també vaig tenir la sort de poder-hi anar i si que són unes setmanes molt intenses i divertides.
Trobo que està molt bé l'hi hagin posat aquest nom, ja que sempre ens repetien que haviem de superar els obstacles, i ho podem comparar amb el que feia Ulises!

Bona feina :D

naual.T ha dit...

Jo sóc nova a l'Institut per tan em resulta impossible reconèixer algú, però ja n'havia sentit ha parlar daquest campus i penso que és bastant original sobretot perquè d'una manera divertida t'ajuda a conèixer i a ficar-te en el paper d'aquesta història!

abigail ha dit...

Ostres! mai he pensat el significat d'aquest nom, però ara que ho dius i ens parem a pensar es veritat trobar-hi una relació, i més amb les explicacions que ens has donat.

ELS CONCURSANTS D'OT 2023 SI FOSSIN DÉUS DE L'OLIMP

El passat 19 de febrer va ser la final de la dotzena edició d'Operación Triunfo. Des de finals de novembre, per les xarxes socials, nomé...

Popular Posts