22 de maig del 2011

D'HÈRCULES A SUPERMAN!


Aquesta és una exposició que es va fer l'any 2004 al MAC (Museu d'Arqueologia de Catalunya, també hi va participar el Consell Català del Llibre per a Infants i Joves.) i que tractava sobre els mites grecs i romans.

A l'exposició ens situen fa uns tres mil anys a la mar Egea on gràcies a l'arqueologia s'ha pogut saber coses sobre els costums i hàbits dels romans d'aquella època.

La resposta a la pregunta de per què tants déus, ens la responen fàcilment, i és perquè ells tenien molts dubtes sobre com passaven les coses i el dia a dia i quina manera podia ser més fàcil que crean uns déus als quals els dediquen festes i se n'expliquen grans gestes. I cada ciutat es feia els seus propis.

Cartell de l'exposició


L'OLIMP I ELS DÉUS:
Actualment hi ha moltes persones que han sigut mítiques per ser actors, actrius, cantants o qualsevol altra feina. Però si ens fixem amb els clàssics ells, els mítics (els déus) residien a l'Olimp.
L'Olimp és una muntanya situada a 3000 metres d'altitud situada al nord de Grècia.
Els déus grecs i romans eren:
  • Zeus (el poder)
  • Cronos (el temps)
  • Urà i Gea (el cel i la Terra)
  • Hades (la mort)
  • Posidó (el mar)
  • Apol·lo (el dia)
  • Afrodita (bellesa)
  • Dionís (el vi)
  • Atena (la saviesa)
Alguns herois:
  • Prometeu
  • Odisseu
  • Heracles
  • Teseu
En aquesta exposició s'hi podien trobar diversos llibres sobre mitologia, déus, herois i monstres.
Podríeu dir algun mite o heroi/monstre/déu que us hagi agradat especialment i el perquè?
Per a més informació cliqueu aquí!

Mireia Cutura
1r Batx

9 comentaris:

Unknown ha dit...

Personalment a mi m'agrada Cronos el déu del temps perquè sempre que miro l'hora penso amb ell.

Yasmina Ketami ha dit...

ajajaj Molt bona entrada! Molt herois em recorden a poders dels deus. Fan molta gràcia.

Aina ha dit...

Un mite que m'agrada molt és el de Teseu, no se realment perquè però és un mite que sempre m'ha agradat. Bona feina!

max ha dit...

molt interessant, la veritat és que un dels mites que més m'agrada és el de Prometeu.
bona entrada

Adrià ha dit...

Això que van fer els clàssics de crear deus per a explicar fets que no podien ho han fet moltes altres cultures om per exemple el cristianisme.

Bona entrada!

Sergio ha dit...

Bona entrada!
A mi el dèu que més m'agrada es hades, el dèu de la mort!


Molt bona feina!

Pol ha dit...

Els meus dos déus que m'agraden són Zeus del poder i Cronos del temps, ja que Zeus té tot el poder i Cronos pot jugar amb al temps.

Bona entrada Mireia!

Zoé ha dit...

Molt interessant. El mite que més m'agrada es el de les sirenes (encara que es un dels mites qeu més he treballat)

elsa camins ha dit...

bona entada
el deu que magrada mès és Cronos, perquè sempre estic mirant el rellotge, i sempre cuan el miro penso en cronos.

TÀRRACO

Tots coneixem la ciutat de Tarragona, però pocs saben el seu origen i la gran importància que va tenir en l'època clàssica... En aquella...

Popular Posts