29 de maig del 2013

ELS 10 LLATINISMES DE LA MARIA I LA MARIONA.

Aquest és el nostre vídeo i tot seguit explicarem què significa cada llatinisme:



Mea culpa: vol dir “culpa meva”, és una forma de disculpar-se.
Ex: No volia dir-te el que t’he dit, mea culpa.

Tempus fugit: vol dir que el temps s’escapa i que s’ha d’aprofitar.
Ex: Ja tinc quaranta anys, tempus fugit.

Carpe diem: vol dir “aprofita el moment”
Ex: Avui he fet puenting, carpe diem.

RIP(requiescat in pace): significa “descansa en pau”, s’utilitza davant la mort de la gent.
Ex: El meu avi s’ha mort; RIP

Post Data: significa “després de la data”
Ex: Necessitem llet.
Post Data: no t’oblidis de portar diners.

Alea iacta est: vol dir “la sort està llençada”
Ex:He apostat per un cavall de carreres, alea iacta est.

Veni, vidi, vici: vol dir “va venir, va veure, va vèncer”, s’utilitza per dir que una cosa s’ha fet ràpidament amb èxit.
Ex: Les tropes de Napoleó van conquerir Europa, podria haver dit veni, uidi, uici.

Ab imo pectore: amb tot el meu cor.
Ex: T’estimo Ab imo pectore.

Cum laude: amb lloances, destacat. Indica el nivell que s'ha obtingut en un grau acadèmic, normalment del doctorat.
Ex:  En Jordi ha obtingut un cum laude en la seva tesi doctoral.

Captatio benevolentiae: és un recurs utilitzat per captar l’atenció del públic
Ex: En començar el discurs, el director va pronunciar unes paraules molt emotives com a captatio benevolentiae per guanyar-se el públic.

Maria Guallar
Mariona Lucas
4t ESO

11 comentaris:

Unknown ha dit...

Carai Maria i Mariona, quin video més interessant! M'ha agradat molt com heu representat tots els llatinismes, sobre tot el de Carpe Diem! Trobo molt divertit el llatinisme: PostData.

Molt bon treball noies!

Llúcia Gómez ha dit...

Que divertit! M'encanta el vídeo, és una manera molt pràctica d'entendre els llatinismes, i a més a més, molt graciosa.

Molts dels llatinismes no els coneixia, i m'han semblat molt macos, o amb un significat molt curiós i/o que no semblava que tinguessin el significat que han resultat tenir.

Bon treball!!

Unknown ha dit...

no hem canso de mirar aquest vídeo, a part de ser divertit ens ensenya la forma correcta de fer servir aquests llatinismes tot i que hem sembla que algun esta malament.

igualment, molt bona entrada molt divertida.

Unknown ha dit...

Molt bon treball Maria i Mariona! Moltes felicitats! Els llatinismes estan molt ben representats i a més, es nota que vau dedicar molt temps en fer-ho, per tant, es nota molt bé la feina que hi ha darrere. De totes les escenes, el que més m'ha fet gràcia ha estat el de "RIP" ja que has de tenir molt valor per posar-te al mig del carrer d'aquesta manera. Enhorabona a totes dues!!

Adrià Sanchez ha dit...

Molt bona treball a vosaltres dues felicitar-vos pel bon treball i pels llatinismes que heu triat tot i això és important remarcar el bon treball i molt bon vídeo! El millor de tots els llatinismes ha estat el de Carpe diem i el de Tempus fugit, molt bona entrada m'ha semblat una entrada molt interessant però tot i això la nostre és millor! Així que hauríeu de millorar el nostre vídeo ho sento. Encara que també ha estat una entrada molt interessant, bon treball i bona entrada amb la seva pròpia explicació, els seus llatinismes i els seu propi vídeo.

Unknown ha dit...

Molt divertit el vídeo! M'ha agradat molt el moment de "post data, tens els diners a la nevera". A i Mariona, ets molt atrevida ballant al moment Cape Diem. M'encanta! bona feina noies :)

Irene Sánchez ha dit...

jajajaja, m'encanta fer coses així a classe, mirant el video vam riure molt, realment és molt interessant el video i està molt currat! encara que la Montse us va corretgir un llatinisme, diguem que "errare humanum est".
Moltes felicitats Mariona i Maria.

Paula Campelo ha dit...

Un vídeo impresionant Maria i Mariona!!

Tots vam gaudir molt a classe quan vam veure el vídeo, realment és molt divertit!! Encara que hi ha un error que ja us va corregir la professora en el seu moment, tots els llatinismes s'entenen molt bé i estan representats d'una manera molt dinàmica i divertida. Sincerament crec que teniu molt valor, ja que jo no podria posar-me estirada enmig del carrer per representar el llatinisme de "RIP", ni em podria posar a ballar sola d'aquesta manera enmig de la plaça del poble per representar el de "Carpe Diem".

Bona entradaaaaaa

Unknown ha dit...

Com tots els altres treballs, aquest també l'he trobat molt interessant. Trobo que fent aquests treballs és una forma més divertida i diferent d'aprendre llatinismes.
He trobat molt gràciosa la vostra representació del llatinisme "RIP" i la de "Carpe Diem".
Molt bona entrada i treball!

Unknown ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Unknown ha dit...

Molt original a l'hora de representar els llatinismes!
És una forma diferent de les de fins ara per entendre'ls i enrecordar-te de què vol dir cada un.
A part penso que el video és molt divertit i sou molt atrevides, ja que jo no ho podria fer mai.
m'ha agradat molt el treball!

TÀRRACO

Tots coneixem la ciutat de Tarragona, però pocs saben el seu origen i la gran importància que va tenir en l'època clàssica... En aquella...

Popular Posts