11 d’abril del 2013

UNA PIRÀMIDE A ROMA?

Doncs sí, enmig de totes es ruïnes romanes una destaca de les altres, no per la seva majestuositat, ni per la importància que va tenir a Roma, no, sinó perquè és una piràmide, una construcció egípcia al mig de Roma. Però què hi fa una piràmide allà?, No serà de temps romans, no? Doncs, primer de tot aquesta piràmide és un monument funerari, construïda per a allotjar la tomba d'un funcionari ric, Cai Cesti, i va ser construïda en 330 dies durant el segle I a.C., per tant podem dir que era romana. Cesti va ordenar que volia una piràmide d'estil romà per a enterrar-lo quan moris, per això és coneguda com Piràmide Cèstia.

Piràmide de Cestia actualment
És molt difícil arribar a entrar a la piràmide, ja que hi ha una gran cua d'espera, i s'ha de reservar amb bastant antelació. Diuen, que un dia, farà uns 20 anys, la piràmide va obrir les portes per primer cop, i unes 20000 persones van estar fent cua només per saber què s'hi trobava allà dins. Aquesta piràmide  , misteriosament, és un lloc on s'hi concentren un gran nombre de gats, per això existeix una associació de veïns per alimentar a aquests. 

Reconstrucció virtual de l'entorn de la
piràmide al videojoc Assasin's Creed
És important destacar que és la quarta piràmide més gran del món antic Mediterrani, només la superen les de Gizah, Egipte. Per construir-la van utilitzar una tècnica semblant al formigó això va permetre que tingués un angle molt més agut que les piràmides egípcies en la qual estava ambientada. 

Antiga fotografia de la piràmide amb la Porta d'Òstia al fons
Va ser construïda al 12 a.C. , 18 anys després de la conquista de Egipte, per part de l'Imperi Roma. Al segle III d.C. va ser inclosa a la muralla Aureliana, construïda per protegir Roma dels atacs bàrbars. I llavors a l'Edat Mitjana, pensaven que era la tomba de Rem, però un excavació al 1660 va veure que era la tomba de Cesti.

Per tal que veieu millor com és us deixo aquest vídeo que només dura un  minut per ensenyar-vos el lloc on es troba.



Havíeu escoltat mai parlar sobre aquesta piràmide? 

Cristian Martinez
4t ESO

5 comentaris:

Unknown ha dit...

Bona cerca Cristian!
Realment desconeixia l'existència d'aquesta piràmide i al llegir el títol jo també m'he fet les mateixes preguntes, tot i que també ja sospitava que seria per alguna raó similar.

Com podem veure, la gent rica gràcies als diners podia i pot complir tots els seus capritxos, com seria en aquest cas, construir-se en plena Roma una piràmide. Aquest fet, suposo que Cestia el va fer o simplement per il·lusió o també ja que seria el primer en fer-ho, per tant, això també el faria més famós i important.

Per altra banda, m'ha fet molta gràcia saber que dins d'aquesta piràmide avui dia hi ha un gran nombre de gats, no crec que aquest fos el desig de Cestia per ell, estar envoltat de gatets, però tot i així suposo que estaria "orgullós" de saber-ne que tots volen saber que s'hi troba dins de la seva famosa piràmide, i més que després de molts anys de la seva existència encara facin cua per ell.

Pel que fa a la construcció d'aquesta piràmide, m'ha sorprès moltíssim que sigui la 4ª més gran del món antic Mediterrani. Suposo que va dur molt treball. Per altra banda, m'ha sorprès que a l'Edat Mitjana es pensessin que era la tomba de Rem.

Per acabar Cristian, molt bona entrada! M'ha agradat el vídeo, tot i que és molt senzill, però es pot visualitzar prou bé com era la piràmide, i realment sí que és molt gran! Ja m'agradaria anar-hi algun dia...

Sandra García ha dit...

No hi sabia pas que hi existia aquesta piràmide que ens expliques.

M'ha sorprès molt que aquest home, Cai Cesti, volgués ser enterrat dins d'una piràmide, m'imagino que va decidir això perquè així al dia de demà ser conegut per aquest fet i que tothom l'admires, i com comenta Angi, al ser ric, es podia permetre el luxe de ser enterrat en un lloc diferent a la resta.
Una altre fet que m'ha sorprès, es que al dia d'avui dins hi visquin una gran xifre de gats i que a més a més una associació de veïns els cuidin, no m'hagués imagina't mai això, em sembla molt extrany.

Per altre banda, en el cas de la quarta piramide més gran del món, em sembla més raonable l'existència d'aquesta.

Molt bona entrada Cristian, molt interessant!

Laia Fernández ha dit...

No en tenia pas constància d'aquest monument tot i haver estudiat la història romana durant diferents anys. Tinc curiositat per saber com aquest home va decidir que volia la seva tomba amb aquesta forma, perquè això té clarament referents egipcis. bona entrada!

Carla Espinosa ha dit...

Ostres no tenia ni idea de que una piràmide pogués estar a Roma, i fins i tot entre altres runes romanes.

La veritat es que m'ha sorprès molt, fins i tot he arribat a pensar que podria ser un muntatge, però finalment he buscat més informació i no té gens de pinta de ser un muntatge.

Molt bona entrada, molt interessant!!

Adrià Sanchez ha dit...

Mai hauria dit que hagués una piràmide a Roma, això és com barrejar dos conceptes diferents, però tot i així penso que és una molt bona idea per les persones que volien ser recordades com al que més i per això suposu que va ser aixì, Cesti va decidir fer construir una piràmide per poder ser-hi enterrat dins.

M'ha semblat molt curiós el video on es pot veure amb facilitat com és en si la piràmide i quines dimensions té. Un altre punt de vista de veure-ho és com ha dit la meva companya l'Angi en que aixì al menys la gent podra visitar on ell es mort, quan ell buscava ser reconegut i que les persones s'interesessin per ell en el futur un cop ell mort.

M'ha semblat una molt bona entrada i si algun dia sorgeix l'oportunitat de poder viatjar fins a poder veure aquest gran monument construit fa molts anys sempre m'agradaría.

Bona entrada Cristian!

TÀRRACO

Tots coneixem la ciutat de Tarragona, però pocs saben el seu origen i la gran importància que va tenir en l'època clàssica... En aquella...

Popular Posts