30 d’abril del 2013

EM SENTO SEGURAAAA!

Clàssics, segurament tots heu rigut en veure aquest anunci:

simplement per la manera com canta l'home

I sí, us entenc però anem una mica més enllà. 
Si ens fixem el petit, lleig homenet que li llença l'arma al senyor actor principal (Pepe Reina) porta ulleres! A l'antiga Roma moltíssima població, més de vells que de joves, tenia alguna ametropia. 

Que què és l'ametropia? és el defecte de la refracció de l'ull per la qual les imatges no es formen degudament a la retina, per posar-vos un exemple, la miopia, l'hipermetropia o l'astigmatisme ho son. 

Per tant, com jo feien els romans amb problemes de vista!?
Marc Tul·li Ciceró, un gran polític filòsof i escriptor (del qui vaig parlar a la meva antiga entrada) als seus últims anys va escriure una carta a Atticus (un altre polític amic seu) que ja no podia veure i que necessitava ajuda d'altres persones per llegir. 

Per tant, una solució podia ser demanar a algú altre que llegir per ell. 



Marc Tul·li Ciceró

Plini, un antic advocat, escriptor i científic va relatar que Neró mirava les lluites dels gladiadors a través del cristall d'una maragda, que no li millorava però li calmava la vista. 
Per tant, una altra solució seria mirar a través del cristall d'una maragda.



maragdes

A l'antiga Xina es van conèixer uns vidres semblants a unes ulleres per veure-hi millor però si us ho expliqués, això seria un bloc de xinesos.

ROMANETS! què en penseu d'aquesta entrada? què faríeu vosaltres si no tinguéssiu ulleres però sí problemes de vista? 

He de dir que aquesta només és la primera entrada sobre aquest anunci, ja sabeu que sempre tinc coses a dir!!

Mariona Lucas
4t ESO

9 comentaris:

Yasmina Ketami ha dit...

Jo també vaig pensar en l'home amb ulleres i em vaig preguntar si a l'antiga Roma es portaven olleres o si tenien Míopia o problemes de vista. Es molt curiós el de la pedra d'esmeralda i si realment funcionava.

Molt bona entrada!

Unknown ha dit...

És curiós que poguessin fer tantes coses i encara no haguessin sigut capaços de fer unes ulleres, tot i que també és estrany el fet d'imaginar un romà amb ulleres. Crec que la opció de demanar ajuda no està del tot malament, tot i que seria dependre d'una altre persona per poder llegir per exemple. M'ha cridat l'atenció que a través del cristall d'una maragda es pogués calmar la vista.

Molt bona entrada Mariona!

Unknown ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Unknown ha dit...

Bona entrada Mariona!
Sincerament mai havia vist aquesta anunci... però gràcies per compartir-ho ja que realment és bastant graciós.

La veritat és que moltes vegades m'havia fet la pregunta sobre com s'ho feien els antics romans quan patien algun problema de vista per això et dono les gràcies per solucionar-nos aquest dubte ja que estic segura que molts també el tenien!

Pel que fa a aquest tema, considero que realment és un gran problema patir l'ametropia, i més a l'antiga Roma on no hi havia solució per curar-te! Sincerament si no tingués les ulleres ho passaria molt malament, ja que és molt dur anar perdent la vista poc a poc... A més, actualment quan no tinc molt bé graduades els cristalls i esforço molt la vista acabo tenint uns mal de caps brutals, per tant... no vull imaginar-me com patien els pobres antics romans!!

Com a la Yasmina i a la Mireia, he de dir que jo tampoc sabia que el cristall de maragda calmava la vista, realment és molt curiós!!

Bé, per acabar, respecte a la teva pregunta, suposo que si estigués a l'antiga Roma i patís algun problema de vista doncs lògicament acabaria quedant-me cega i mentre caminés em donaria contra les parets ja que dedueixo que si em dono ara i això que porto ulleres... doncs suposo que estaria igual, i tindria tot el cos ple de morats...En conclusió, que patiria moltíssim!!

[[PD: Per cert Mariona m'he quedat amb l'intriga dels vidres semblants a les ulleres per veure-hi millor, (com serien? els antics xinesos eren igual d'innovadors a l'antiga Xina?!! tinc bastantes preguntes per a tu) tot i així que com bé has dit, aquest no és un bloc de xinesos... quina llàstima! jaja]]

Mariona Lucas ha dit...

Angi, t'estimo.

Maria Guallar ha dit...

Acabo de fer un comentari per aquesta entrada, l'internet ha col·lapsat, s'ha perdut i no me'n recordo ben bé del que estava parlant, crec que he comentat que segur que hi havia un blog de xinesos al món i que la gent podria anar pel món amb pedres de maragda a la butxaca per calmar la vista, però ja no ho sé...

Eva Bujons Cudinach ha dit...

Recordo haver vist aquest anunci quan era una mica més petita i sincerament no m'havia parat a pensar en cap moment en les olleres que porta el romà baixet. Tampoc m'havia parat mai a pensar sobre quan es van inventar les olleres, qui i on es van començar a portar. Després de llegir aquesta entrada, me'n he adonat que evidentment les olleres no les van inventar els romans però que tot i així, ja s'estaven buscant solucions per arreglar una mica els seus problemes de vista i que hi poguessin veure millor.

Judith Rodríguez ha dit...

Una entrada molt interessant! Trobo molt curiós el fet de que en aquells temps ja hi haguessin mètodes per calmar la vista, com el de l'esmeralda. Tot i així haig de dir que mai m'havia fixat en l'homenet que llença la llança al protagonista, i tampoc m'havia parat a pensar en els probemes que debien tenir si patien alguna deficiència visual. Seria interessant saber quan es varen inventar les primeres ulleres, tot i que Plini s'hi va apropar bastant amb la idea de col·locar-se un cristall davant dels ulls.

Mercè Vila Vlanetí ha dit...

Una entrada molt interessant Mariona, em sembla molt curiós com els Romans es van inventar tantes coses però no unes ulleres, de totes maneres no tenia ni idea que, amb una pedra d’esmeralda el dolor es calmava, em sembla molt interessant. Jo no ser que hagués fet en aquella situació, demanar ajuda sembla una bona solució.
Molt interessant.

PD:Mai havia vist aquest anunci, però és molt divertit.

TÀRRACO

Tots coneixem la ciutat de Tarragona, però pocs saben el seu origen i la gran importància que va tenir en l'època clàssica... En aquella...

Popular Posts