1 d’abril del 2013

EL COLISSEU ROMÀ

El Colisseu romà és un monument construït a la ciutat de Roma, a Itàlia. A inicis de la seva construcció el van anomenar Amfiteatre Flavi. Tot i que se'l coneix com a Colisseu degut a la colossal estàtua de Neró, que es trobava a les seves Rodalies.

Coliseo romà

Aquesta és una antiga construcció romana, que va començar a edificar-se l'any 72 d.C. i es va inaugurar 6 anys més tard, durant el regnat de l'Emperador Tito.

El Colisseu és clarament la imatge de la ciutat romana, representant a més a més la grandesa de l'Imperi Romà i el seu art. En els seus començaments es tractava d'un anfiteatre enorme que podia acollir mes de 109.000 espectadors. Tot i que al llarg de la seva historia ha estat modificat i ampliat. El Colisseu posseeix les enormes mesures de 188 metres de radi.

En el seu interior, i sota les grades el Colisseu té grans passadissos que permetien als assistents entrar i sortir amb facilitat. A més, a les llotjes hi havia una avantsala que era usada segons la posició social de l'espectador.

Durant l'antiguitat el Colisseu era utilitzat per a realitzar espectacles com lluites entre gladiadors, que es barallaven fins causar-li la mort al contrincant. Els espectacles més cruels, majoritàriament, van ser realitzats durant el paleocristianisme, el temps corresponent als primers anys de l'era despres de Crist.


Colisseu romà
En certes ocasions gràcies al prec dels espectadors i al permís de la màxima autoritat present, era possible perdonar-li la vida als 2 gladiadors. No obstant això en pensar en el Colisseu romà, el primer que ens ve a la ment és l'espectacle organitzat per veure l'enfrontament entre persones i animals salvatges com lleons. En realitat es tractava de l'execució de presoners que havien de morir per l'atac d'aquests animals.

Actualment el Colisseu romà és un monument històric molt visitat turísticament pels estrangers de tot el món. 



Paula Gumà
4t ESO

7 comentaris:

Cristian Martinez ha dit...

Eren impressionants les mesures del Colisseu, que tenia capacitat per acollir a més persones que el camp Nou. Com tu dius el Colisseu és el gran representant del Imperi en l'actualitat, és el Colisseu, ja que és el lloc més conegut i visitat que queda des de llavore'ns.

Molt Bona Entrada!

Adrià Sanchez ha dit...

Molt bona entrada Paula encara que ja en tenia de constància d'algunes coses relacionades amb el Colisseu romà.

M'ha semblat una cosa impactant i estranya les mides del Colisseu com be diu en Crisitian! Penso que avui en dia el Colisseu és la construcció o bé el monument que més popularitzat està avui en dia aquella regió de tot el país.

M'ha agradat el que has explicat sobre el que es feia dins del Colisseu, penso que era una cosa cruel i sense sentit fer d'una execució de persones un espectacle per poder fer divertir a les persones.

Molt bona entrada Paula m'ha semblat una entrada molt complerta i amb molt bona informació!

Paula Campelo ha dit...

Tots hem sentit a parlar en algun moment o altre sobre el famós Colisseu romà. Al dir-nos les seves mesures m'he quedat molt impressionada, ja que realment és enorme, però m'agradaria poder-lo veure de prop algun dia tenint en compte que d'aquesta manera es podria apreciar molt millor la seva grandària. A la foto que hi has incorporat hi podem observar unes persones que estan al voltant del monument, i si ens fixem en la mesura de la gent al costat d'aquest podem fer-nos una petita idea de com és realment.

Molta gent que hi ha anat m'ha comentat que en el moment en què estàs allà et pots imaginar les lluites de gladiadors que hi havien anys enrere i que la sensació que es sent realment en aquest moment és espectacular.

Sincerament, no entenc com les persones es podien divertir veien com els esclaus que lluitaven contra ells mateixos o contra algun animal, com en aquest cas el lleó. Crec que veure la mort d'una persona és una de les pitjors experiències que hi ha, i per aquest motiu no hi estic gens d'acord amb el que feien en aquella època. Tot i això, com has comentat tu, hi havia espai per a 109.000 persones, i estic segura que en algun moment o altre el Colisseu hauria estat ple o casi ple i totes les persones que hi anaven estaven encantades de presenciar les morts dels pobres esclaus que eren sacrificats.

Molt bona entrada Paula!!

Unknown ha dit...

Molt bona entrada Paula!
M'ha sorprès moltíssim les seves grandàries, i sobretot la seva capacitat d'espectadors. També m'ha sorprès molt que construissin el colisseu en un total de 6 anys, ja que en aquella època devia costar molt moure segons quines pedres. Dius que és l'imatge de la ciutat de Roma i trobo que es ven verdader ja que fa uns quants anys hi vaig anar i a tots els carresr hi havien parades amb figures o imatges del colisseu.

Una altra cosa que m'ha cridat l'atenció és que dins del coliseu només es fessin lluites i que hi haguessin tants espectadors veient allò.
Una de les coses que també m'ha agradat bastant ha estat el que dius dels tunels i passadisos que hi havia per sota el Coliseu ja que així els espectadors hi poguessin accedir molt més fàcilmet.

Una entrada molt interessant!

Sandra García ha dit...

Com bé a dit la Paula, estic segura que tots hem sentit a parlar sobre el Colisseu romà.
Per molt que ho senti a parlar no em deixa de sorprendre la seva capacitat, ja que hi caben més de 109.000 persones.
Una de les altres coses que m'ha cridat l'atenció, es que pensessin en tot, que fins i tot fessin túnels i passadissos per així entrar i sortir sense cap complicació.

M'agradaria molt poder anar a visitar aquest gran monuments romà!

Molt bona entrada Paula!

Carla Espinosa ha dit...

Molt bona entrada Paula!

Estaria bé que alguna vegada fessin una excursió a Roma amb l'excusa de veure el Colisseu!

La teva entrada està molt completa i es molt interessant, realment no tenia ni idea del gran nombre d'espectadors que l'amfiteatre podia arribar a tenir, es una barbaritat.

El vídeo serveix molt bé per guiar-nos mes o menys per saber com era el Colisseu així ens podem fer una mica la idea, molt interessant!!!

Unknown ha dit...

Bona entrada Paula!
Em quedo sorpresa de la quantitat d'informació que s'extreu en cada entrada sobre el Colisseu romà, realment sempre aprens alguna cosa més!

Com tots els meus companys, considero que tothom sap avui dia que és el Colisseu i on està situat, tot i així sempre se'ns obliden petits detalls que cal remarcar, com seria que als seus inicis el van dir Amfiteatre Flavi.

He de dir que m'ha agradat com has relacionat aquest monument com la imatge de la ciutat romana. La veritat és que m'ha sorprès molt l'amplitud d'aquest amfiteatre, 188 metres de radi!!!

Per acabar, considero molt cruel que la realitat sigui que allà d'una manera s'executaran als presoners... En aquest cas comparteixo la meva opinió amb la Paula Campelo, considero que la pitjor experiència que pots tenir a la teva vida és veure com algú mor, realment això és molt cruel. A mi realment ja em costa suportar-ho en pel·lícules (on només s'actua), és a dir, no em vull imaginar com deuria ser viure-ho en directe i que fos realitat...

Bona entrada Paula, molt completa!

TÀRRACO

Tots coneixem la ciutat de Tarragona, però pocs saben el seu origen i la gran importància que va tenir en l'època clàssica... En aquella...

Popular Posts