20 de novembre del 2012

VIATGE A GRÈCIA

Companys i companyes del bloc, m'he adonat de que això de fer llatí...et persegueix eternament. No només m'he passat el curs parlant sobre els nostres avantpassats, sinó que a més també ho he fet a l'estiu. He estat rondant per Grècia, i he pogut visitar uns quants edificis que ens han deixat i que encara avui dia es conserven.

El que més em va impressionar va ser l'Acròpolis. I pensareu: clar, és típic, l'Acròpolis de Grècia és el lloc més turístic de la ciutat. Doncs sí, però ara ja sé perquè i és que està tot tan bé conservat! Sembla mentida que aquestes estructures que ara mateix estan intentant reconstruir i arreglar, segueixin en peu després de tantíssims anys i successos que deuen haver passat durant tot aquest temps.

Reconstrucció de l'Acrópolis

Us explicaré una mica què i com és l'acròpolis. 

Acro en llatí vol dir alt, i Polis ciutat, així doncs acròpolis vol dir ciutat alta. La "ciutat alta" d'Atenes, està situada d'alt un turó on s'arriba fàcilment i va ser construïda entre el 460 i el 430 a.C sota el regnat de Pericles després de patir atacs perses. En el seu moment, l'Acròpolis estava rodejada d'una muralla. L'antic temple d'Atena, va ser substituït per l'Erecteó, un nou temple grec situat al nord del principal monument de la ciutat alta, el Partenó, dedicat a la protectora de la pròpia ciutat: Atena Pàrtenos i que segur tots coneixeu ja que és, avui dia, un símbol de la Grècia clàssica.   Aquí us deixo un vídeo en el qual s'explica tot el que s'hi pot trobar a l'Acròpolis d'Atenes.

A més a més, també a la mateixa Atenes i no gaire lluny, hi ha el temple de Zeus Olímpic que com el seu nom indica va ser dedicat al déu Zeus el segle VI a.C amb la intenció de construir el temple més gran del món antic, i aquest propòsit no es va acabar de realitzar fins el segle II d.C.

Temple de Zeus Olimp

Increïble el que feien els romans sense màquines, no creieu?


Clàudia Martínez
1r Batx

8 comentaris:

Unknown ha dit...

Doncs si Clàudia, realment impressionant. No he estat a Atenes, i es el primer any que faig llatí, però tot i així ja havia sentit parlar tant de l'Acròpolis com del temple del déu Zeus. Així doncs si tenen tant ressò deu ser per alguna cosa.

Jo poca cosa sé de l'Acròpolis, però dintre del que cap sé que que en el seu temps va servir de defensa i era un lloc on es reunia la gent
Crec que la informació està molt encertada i s'entén molt bé! El vídeo és molt interessant!
Realment la qüestió final fa raonar bastant.

Molt bona entrada!

Martina Maldonado ha dit...

Tal i com dius Claudia, em sembla molt increïble el que podien arribar a fer els romans i a més a més sense cap tipus de màquina!!
Buscant per internet vaig veure que a Atenes podem trobar un petit temple que commemora la victòria sobre els perses a la batalla de Salamina. El temple alberga la imatge d'Atenea Niké, a qui li van tallar les ales per a que mai pugues abandonar Atenes.

Irene Sánchez ha dit...

Jo no sabia que era l'Acròpolis, no sabia que fós un temple de Zeus!
El video és interessant i com diu la Martina, a mi també em sorprèn que fessin aquets temples sense ajuda de màquines, és totalment increíble.
Felicitats!

Unknown ha dit...

Hola Clàudia,
DOncs sí, jo durant aquest curs fent llatí també m'he adonat de que el món clàssic ens persegueix a tot arreu!
Mai he anat a Grècia, però en tinc unes ganes... Jo també em quedo parada que monuments com l'Acròpolis encara segueixin en peu; però millor no?! I és que, valoro el treball que han posat, ja que fer-ho tot a mà...
Respecte al vídeo que comparteixes, molt bo. Ens ajuda a entendre millor què era un acròpolis; ja que si et sóc sincera no ho sabia molt bé. Pel que he entès: totes les ciutats en tenien un, i servien per a defensar-se davant els atacs i santuari dels déus locals, no? Tampoc sabia que l'edifici més important de l'Acròpolis era el Partenón, i que era dedicat a Atenea Partenos, la deessa protectora de la ciutat. Pel que diu el vídeo, l'Acròpolis i el Partenón van ser danyats en 1687, quan uns venecians van disparar un projectil sobre l'edifici. Quantes coses..!!
Per altre banda, m'ha sorprès molt el que ha aportat la Martina sobre el petit temple que commemora la victòria dels perses! Tallar-li les ales per a què mai pugui abandonar la ciutat? Déu meu!
Per acabar, bona entrada Clàudia :)!

Brian V. ha dit...

al igual que els meus companys no tenia ni idea de l'existencia d'aquest temple, m'ha sorpres molt.

molt bona entrada

Manar ha dit...

devia de ser molt difícil construir aquests edificis sense màquines. i pensar que encara e sconserven algunes coses bé. a mi m'agradria anar a Grècia i veure l'Acrópolis.
Bona entrada!

Paula Gumà ha dit...

La veritat és que sí, es impressionant el que feien els antics grecs i romans, sense cap més eina que les seves pròpies mans.
Jo no hi he estat a Grècia, i no he vist l'Acròpolis en persona, però segur que es tant increible i enorme com el descrius. M'agradaria poder anar-hi per compartir una opinió mes profunda del monument, però ara per ara només m'hi basaré en fotografies i videos que pugui veure dins d'alguna pantalla... Per cert, molt bo el video complementari de la teva entrada!

Laia Fernández ha dit...

Realment increïble Clàudia! Sembla mentida, ja que actualment diria que nosaltres no ho podiem pas fer. Deu ser molt interessant anar a Grècia. bona entrada!

ELS CONCURSANTS D'OT 2023 SI FOSSIN DÉUS DE L'OLIMP

El passat 19 de febrer va ser la final de la dotzena edició d'Operación Triunfo. Des de finals de novembre, per les xarxes socials, nomé...

Popular Posts