1 de novembre del 2012

ELS CALÇATS ROMANS TORNEN A ESTAR DE MODA

Segurament, que durant aquest estiu si us heu passat per un aparador d'una botiga de sabates, heu vist unes sandàlies, al estil romà. De fet, aquest complement fa ja uns dos estius que porta amb nosaltres. He investigat sobre les sandàlies que utilitzaven els romans, i he trobat que segons la classe social a què pertanyien. 


Calcei
Hi havia un primer model, anomenat Calcei, era la sandàlia més comú. Consistia en una sola gruixuda, amb cintes de cuir que cobria el peu com si fos una bota. Després podia tenir una capa de pell que solia de ser daurada o de colors molt vius. 


D'aquest n'hi havia dues variants, el calceus senatorius, que eren de color vermell i normalment utilitzaven els senadors i després els mulleus que eren amb cuir vermell i inicialment el portaven els primers reis de Roma i després van adoptar els patricis.
Solae

Després també hi havia les Solae i són les que ara 
estan de moda. En la època romana, eren utilitzades normalment per passejar per casa, sense sentir calor als peus, i perquè no se'ls desgastés el paviment amb mosaics que adornaven les seves llars. 




Caligae

I per últim, hi havia la Caligae, que normalment utilitzaven els soldats, es  caracteritzava per ser flexible i pràctica. 







Sabríeu dir quines sandàlies, de les que he mencionat abans, els romans van arribar a conquerir i dominar el món, a la seva època?

Cristian Martínez
4t ESO

13 comentaris:

Maria Guallar ha dit...

No m'estranya gaire que les solae estiguin de moda,estilitzen molt el peu i semblen bastant còmodes, jo me'n compraria si en veies.
Molt interessant l'entrada, Cristian :)

Xelo ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Xelo ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Llúcia Gómez ha dit...

Jo aquest estiu també e tingut unes sandàlies semblants a les solae, i eren ben còmodes! Igual que la Xelo també e vist en alguna botiga algunes semblants a les caligae, tot i que normalment venen més les solae. És curiós que les modes sempre retornin. Molt original l'entrada!

Carla Espinosa ha dit...

Doncs jo realment no n'he vist caop d'aquests tipus de models, pot ser alguna semblant a la Solae però no gaires.
Semblen bastant cómodes i segons els comentaris de la Llúcia que diu que n'ha portat entren ganes de comprar-se'n unes!
Molt bona entrada Cristian!

Unknown ha dit...

Doncs jo sí que n'he vist els tres tipus de sabates, i la veritat, no m'agraden gens. Tinc les solae, i a mi em semblen molt incòmodes... gairebé mai me les he posat.
Per altre banda, navegant per la xarxa he trobat aquestes pàgines sobre aquest tema: "http://www.imperivm.org/articulos/calzado.html" i "http://www.bloganavazquez.com/2011/06/17/el-calzado-romano/" i les trobo molt interessant, em sorprén el nombre de tipus de sabates romanes!
Respecte a la teva pregunta, les calceus sentatorius? Ja que si van a començar-se-les a posar els primers reis de Roma, etc, segur que més endavant moltíssima més gent, els va començar a copiar. Tot i que també podria ser les solae, tot i que d'aquesta dubto bastant ja que els romans de classe alta només les utilitzaven a l'interior de les seves cases, pel fet de que portar-les al carrer no estava molt ben vist...
En fi, bona entrada Cristian!

Paula Campelo ha dit...

Una entrada molt interessant Cristian, la veritat és que quan vaig veure aquest tipus de sabates en algun aparador vaig pensar en els romans, ja que sabia que en la seva època en portaven de molt semblants. Semblen unes sabates molt confortables, doncs estilitzen el peu i el recobreixen tot sencer. Alguna vegada se'm ha passat pel cap compra-me'n alguna com aquesta, sempre està bé retornar una mica a lo antic!

Unknown ha dit...

Sembla una entrada molt interessant.
Les Calzei les solae n'he vist algun cop a les sabateries,acostumen a portar-les més les dones peró sembla que són unes sandàlies bastant còmodes.
Bona entrada!

Sandra García ha dit...

Com ha comentat també la Paula, quan hi veia aquests tipus de sabate, també hi pensava en el romans però no hi sabia que els classificaven en diferents estils.

Una entrada molt original Cristian!

Unknown ha dit...

Quina entrada més original!
Jo també he vist sandalies de l'estil solae en aparadors, de fet en tinc unes i són de les meves preferides! En canvi de sandalies de l'estil caligae crec que mai n'he vist cap en aparadors.
Diuen que les modes sempre retornen!

Bona entrada Cristian!

Brian V. ha dit...

ara en tinc ganes de comprar-me unes sandàlies d'aquestes.
els estils de la roba sempre tornen a posar-se de moda i aquest es un clar exemple.

Unknown ha dit...

Bona entrada! La veritat es que jo fa bastant temps em vaig comprar unes semblants a les dels romans i estilitzaven molt el peu i eren bastant còmodes.

Laia Fernández ha dit...

Sembla mentida que tots aquells lluitadors, que vivien bàsicament al carrer i anant a espectacles anessin còmodes amb aquest tipus de sabates. M'estranya que no n'inventessin cap altres tipus sabent que ells eren molt intel·ligents. bona entrada!

TÀRRACO

Tots coneixem la ciutat de Tarragona, però pocs saben el seu origen i la gran importància que va tenir en l'època clàssica... En aquella...

Popular Posts