12 de novembre del 2012

GLADIATOR

 Màxim Dècim en la portada
de la pel·lícula Gladiator
.
Màxim Dècim és un gran militar que porta els exèrcits de l'emperador Marc Aureli a nombroses victòries. Quan torna de la batalla de Germània, l'emperador li comunica en privat que desitja deixar-li la corona perquè d'aquesta manera Roma sigui de nou una República. 

Còmmode, fill de Marc Aureli, estava gelós de que Màxim rebi el poder i ell no. És per això que decideix matar al seu pare abans de que la noticia s'anunciï oficialment. D'aquesta manera, passa a ser el nou hereu de la corona. 

Tot seguit el nou emperador li ofereix al gran militar besar la seva mà per a d'aquesta manera saber que estaria al seu servei. Però, per sorpresa, aquest li gira l'esquena i Còmmode ordena la seva execució. 

Màxim aconsegueix escapar-se, però quan arriba a les seves terres veu la seva dona i el seu fill calcinats i crucificats a la porta de casa seva. És així que ell comença a caminar pel bosc fins que cau i és agafat per uns venedors d'esclaus. 

Entrenat com a gladiador, torna a Roma per venjar la mort de la seva família.

Aquesta és una de les millors recreacions
que s'han fet de l'exercit romà
Gladiator és una pel·lícula dirigida per Ridley Scott i protagonitzada per Russell Crowne i Joaquin Phoenix, que explica la història de Màxim Dècim. El film està ambientat a partir del 180 dC, i podem veure que tots els personatges que apareixen són reals, encara que la història sigui fictícia. 

Gladiator es va filmar en tres llocs diferents: Per recrear la batalla contra el germans es va utilitzar el bosc anglès de Farhnam, encara que realment va tenir lloc en l'actual Àustria. El circ provincià es va representar en el Marroc, on l'arquitectura va facilitar molt treball de l'equip. Finalment, l'Imperi Romà va ser recreat a Malta, una illa que conserva molts restes romanes. 

Per aquelles persones que us hagi agradat la història de la pel·lícula, us recomano que la veieu, i per aquelles que encara esteu amb el dubte, aquí us facilito el tràiler: 



Martina Maldonado
4t ESO 

28 comentaris:

Anònim ha dit...

Estimat Blog Clàssics a la Romana,
sóc una alumna de 1r de batxillerat de l'institut INS Vilamajor i estic fent les activitats proposades del final del llibre de les escenes amoroses del Tirant lo Blanc, i una d'aquestes qüestions em demana que expliqui qui és Sibil·la, que expliqui cada una de les dones que l'acompanyen i que descrigui les històries dels seus amors. Tot i haver buscat per moltes pàgines informació sobre Sibil·la, no hi ha hagut cap que em facilités la informació desitjada, així que vaig demanar ajuda a la meva professora de català i em va dir que busqués per aquest blog que era de confiança, així que he decidit indagar per aquí i no m'ha semblat veure cap publicació sobre Sibil·la, aquesta es la raó per la qual estic escrivint aquest comentari, per demanar-vos si podeu facilitar-me informació sobre el que em demana la pregunta, o, si la informació ja està penjada i no l'he sabut trobar, que m'enviéssiu el link corresponent.
Moltes gràcies d'avançat,
Carol

Montse ha dit...

Carol, benvinguda al nostre bloc. Esperem que et pugui ser d'utilitat. Mirarem entre tots de poder ajudar-te en la teva cerca. En el bloc tenim alguna entra sobre la sibil·la, encara que no sé si podrà respondre totes les qüestions.

Les sibil·les vivien en coves i exercien de pitonisses i es consultaven els seus llibres per saber l'esdevenidor.

En el passatge del Tirant, la sibil·la està envoltada de deesses i d'una sèrie de dones que van estimar moltíssim els seus esposos i te'n posa uns exemples, com Ginebra a Lancelot... i n'esmenta algunes de la mitologia clàssica (Penèlope, Ariadna, Medea...). Entenc que són aquests amors que has d'explicar.
Et proposo els següents enllaços:

Per saber sobre la sibil·la:

http://classicsalaromana.blogspot.com.es/2011/06/les-forces-del-desti_17.html

http://sobreleyendas.com/2012/01/20/las-sibilas/

http://www.ecured.cu/index.php/Las_Sibilas

Amor d'Ariadna i Teseu:

http://classicsalaromana.blogspot.com.es/2011/12/el-mite-dariadna.html

http://classicsalaromana.blogspot.com.es/2011/03/el-brau-de-creta.html

En qualsevol pàgina sobre mitologia grega i romana trobaràs informació sobre les altres històries d'amor.

Aprofito per felicitar-te per les converses literàries que vàreu fer el curs passat a català, una activitat molt enriquidora que vàreu treballar amb molta intensitat i passió, segons es veu en els resultats.

Esperem haver-te ajudat una mica. Bon curs!!


Irene Sánchez ha dit...

És molt curiós que per fer aquesta pel·licula van haver de viatjar a Marroc, a Malta i Àustria... L'argument de la pel·licula és molt bo. Jo m'enrecordo que la vaig veure fa dos anys i vaig plorar molt amb el final, és molt impactant i bonic.
Molt bon treball Martu!

Carol Vivé ha dit...

A més en aquesta pel·lícula, hi surt el vestuari adequat per aquella època, és a dir, que no hi han "fails" com ha altre pel·lícules, que per exemple surten camions de Coca-Cola en l'edat antiga...A part, els detalls d'el vestuari d'aquests són bastant aconseguits.

Administrador ha dit...

La pel·lícula està molt ben rodada, però trobo molt sorprenent que, Còmode pel simple fet de voler ser emperador sigui capaç de matar el seu pare, ordenar l'execució de Màxim i cremar i penjar la seva famíl·lia pel simple fet de que Màxim no li va besar la mà i li va girar l'esquena.

Eduard Vilalta 2nD

Unknown ha dit...

La primera vegada que la e vist, i m'ha encantat, gracies a cinema de classics a 2on d'ESO del vil·laromana le pogut veure si no segurament agues tardat molt més en descobrir-la.
Es una gran pel·licula de traició referint-se a la part que Comodo traiciona al seu pare assesinant-lo.
La part que mes m'ha agradat a sigut la batalla de Maxim contra els gladiadors, primerament la del Marroc
i la de Roma també però no tant perquè acava morint.

Jaume ha dit...

Feia molt de temps que havia vist la pel·lícula, ja casi ni la recordava. Però quan la van posar a la meva classe,(optatives: Cinema Clàssic) la vaig recordar, però el que mes em va recordar a ella, va ser quan vaig sentir la seva increïble banda sonora,si sempre m'havia agradat, trobo que aquesta, es una molt bona pel·lícula, tot es molt realista, els personatges i els paisatges son molt increïbles. També es molt emocionant, trista i te molta acció. El final va ser molt trist, però em va agradar molt,recomano aquesta gran pel·lícula per qui no l'hagi vist. En la meva opinió es una de les millors pel·lícula del cinema.

Unknown ha dit...

Aquesta pel·lícula,a estat molt maca i casi plor-ho perquè el final és molt trist.
Però crec que quan algú quan es mort el tenen de enterrar i Maxim no enterra els seus familiars i l'ho que em pregunt-ho es que, qui va despenjar la família de Maximo si ell també era mort i no els va despenjar?
És una preguta que pot semblar tonta perquè és una pel·lícula i alló eren ninos però si aixó passes realment ningu els despengeria de allà dalt.
Gracies per atendre a la meva preguta perquè he llegit que feien un "festa" pels difunts i l'enterraven i fellen moltes cosses i aqui no ha passat res.

Judit :) ha dit...

Hola soc una alumna de l'IES Vil.la Romana i a classe de cinema de clasics i hem treballat la pel.licula i jo també trobo que la pelicula esta molt ben argumentada, també trobo increiple que viatjesin a aquets llocs per fer la pel.licula en comptes de rodarla amb un plato o un croma, per aixo va quedar tant realista. A mi em va agradar bastant que en una epoca de guerres hi hages una gran amistat entre lluitadors a mort.

Unknown ha dit...

Es una pel·lícula molt interessant, emocionant per veure...aprens coses noves, com eren les batalles en aquells temps, com eren els emperadors...
Crec que es una pel·lícula molt ben treballada.

Unknown ha dit...

Aquesta pel·lícula fa unes recreacions molt bones de les batalles, les loriques(armadures romanes) semblen ser autentiques, i les gladius (espasses petites) que portaven semblen autentiques joies del passat. A mi, el que mes real hem va semblar van ser les catapultes que llançaven grans boles de foc, i que amb aixo van cremar tot un bosc, aquesta era una tècnica que feien servir els romans, perquè aixi els enemics sortissin del bosc i llavors, al no poder-se amagar, els feien una emboscada.
Però apart de les guerres, també van fer un molt bon treball amb l'argument, l'escenari, la vestimenta i els detalls. En definitiva, es una molt bona pel·lícula!

Unknown ha dit...

També és sorprenent com en aquesta pel·lícula s'organitzen els soldats romans com per exemple a l'hora de lluitar contra els germans ja que utilitzen formacions molt avançades militarment i utilitzen un armament molt potent.

Unknown ha dit...

A classe em treballat una sèrie d'aspectes sobre la pel·lícula, primer de tot s'ha de dir que la pel·lícula és molt bona i que val la pena veure-la. Un dels aspectes que més em van agradar en el meu treball, és l'anàlisi físic i psicològic dels personatges, ja que buscar i entendre una mica millor com eren m'ha semblat molt entretingut. Per exemple,Màxim és el protagonista indiscutible de la història. Un home noble, honest, que estima i és estimat i que com queda demostrat a l’inici del film l’únic que desitja és viure la seva vida en pau.

Unknown ha dit...

A classe hem estat treballant aquesta pel·lícula i de moment tot el que hem estat treballant m'ha semblat molt interessant.Aquestes coses són:
la manera que es lluita i la interpretació dels personatges. El que m'ha sorprès més ha sigut que s'hagi rodat a tants llocs diferents i cap escena hagi sigut a Roma.

Eduard Vila ha dit...

Aquesta pel·lícula fa unes recreacions molt bones sobre els campaments dels romans. Sobretot de l'organització de les tendes, les estaques que sobresortien per fora de les parets del campament, el fossat i l'organització de les tropes per si un exèrcit enemic els atacaven. A mi em sembla una pel·lícula bastant bona.

Tània Pladelasala ha dit...

Jo vaig fer un treball sobre els edificis d'oci que vam veure a la pel·lícula, juntament amb dos alumnes més. Els edificis d'oci que hi havia eren: les termes, l'amfiteatre, el circ i el teatre. La majoria d'edificis eren fets de pedra perquè siguessin resistents. Els romans, per entretenir-se, anaven als llocs que hem anomenat anteriorment. Allà feien diverses activitats:

termes: allà es podien relaxar, banyar-se, fer exercici...

Amfiteatre: allà anaven a veure lluites entre gladiadors...

Circ: al circ veien les curses de cavalls i de carros...

Teatre: anaven a veure espectacles i actuacions.

A mi la pel·lícula m'ha semblat molt interessant perquè crec que està molt ben rodada i les escenes m'han semblat molt reals ,tot hi sent una pel·lícula fictícia.

Joan Conill ha dit...

A mi la pel·licula m'ha agradat molt.
Va ser la primera vegada que la vaig veure i espero que no sigui la última.
A mi la par que m'ha agradat més ha sigut quan Maxim, s'enfrente a l'emperador Comode, i el guanya a pesar que Comode li havia clavat una estaca enverinada. A mi la pel·licula no em va ser pesada va ser una pel·licula molt intrigant i amb ganes de veure el final.

Laia Fernández ha dit...

Gladiator és una de les pel·lícules més vistes i comentades a diverses assignatures dels centres. Cal recordar que a un film sempre se li afegeixen detalls per fer-la més rica i interessant. bona entrada!

Manar ha dit...

Cada vegada que em miro aquesta pel·lícula acabo plorant, és molt emocionant i la veritat es que crec que reflexa l'estil de vida dels gladiadors perfectament.

Bona entrada!

Paula Campelo ha dit...

Ja m'han parlat moltes vegades sobre aquesta pel·lícula, i l'únic que sento dir d'ella són elogis. Encara no he tingut la oportunitat d'anar-la a veure, però després del que m'han explicat i del que especifiques en aquesta entrada encara tinc moltes més ganes!

Sincerament, crec que les pel·lícules sobre història sempre són bones, ja que t'ajuden a comprendre molt millor com era la gent en aquella època i com tractaven als que consideraven inferiors a ella.

M'ha sorprès molt el fet que algunes escenes s'hagin rodat al Marroc, a Malta, i altres llocs que no m'imaginava.

Molt bona entrada Martina!!

Llúcia Gómez ha dit...

Aquesta pel·lícula està molt be per saber una mica més sobre com vivien i el que feien a l'època ja que està molt ben ambientada. La roba, el decorat, el guió.. tot està molt be. l'argument de la pel·lícula com diu la Irene, al final és impactant.. una pel·lícula molt maca(: Curiós que hagin anat a tants llocs per rodar-la, tot i que no em sembla estrany. Bona investigació martina!

Unknown ha dit...

A mi m'ha agradat força la pel·lícula i trobo que és un molt bon treball. Jo també he treballat aspectes del film a la classe i s'ha de dir que hi havia coses molt interessants que també són en aquest treball.

Unknown ha dit...

Aquesta pel·lícula jo també la vaig veure a segon de l'ESO i em va agradar força. És una pel·lícula que està molt ben ambientada en l'època romana; considero que se la van treballar moltíssim.
Com ja ha dit algun company, les pel·lícules sobre història ens ajuden a comprendre molt millor com era la gent en aquella època i considero que per una banda som afortunats que hi hagin.
Respecte a la filmació de "Gladiator" a mi també m'ha sorprès molt que es filmés al bosc de Farhnam, al Marroc i a Malta, quines curiositats!
En conclusió, com tots, també recomano veure aquesta pel·lícula als que no l'hagin vist!
Molt bona entrada Martina:)

Unknown ha dit...

Molt boma entrada: La veritat és que aquesta pel·lícula la vaig veure per primer cop a segon d'eso però com que em va agradar molt l'he vista varies vegades més.

Unknown ha dit...

Em va agradar molt perquè està molt ben feta i rodada, aconsegueixen representar l'imperi romà molt semblant a com devia ser de veritat i sobretot perquè té un argument molt interessant que fa que t'enganxis a veure-la més d'un cop. Per mi la part que està més ben aconseguida és la de la primera lluita de tota la pel·lícula.

Unknown ha dit...

Jo com altres companys, també vaig veure aquesta pel·lícula a 2n d'ESO. Crec que és una gran sort tenir pel·lícules que ens puguin ajudar a entendre fets històrics, o lo que és millor, que ens els fagin conèixer de nou totalment.
Més centradament en aquesta pel·lícula, crec que el context és molt bo, i que hi ha escenes que representen molt bé l'època!
Gràcies Martina!

Carla Espinosa ha dit...

Em sembla molt bon tema per a fer una entrada, ja que gairebé tothom algun cop o altre ha sentit ha parlar d'aquesta pel·lícula.
A mi personalment és una pel·lícula que em va agradar molt, i la tornaria a veure tants cops com pogués.
No sabia que van haver de viatjar a diversos llocs per gravar-la, crec que esta molt ben grava per això.

Bona entrada Martina!

Adrià Sanchez ha dit...

M'ha semblat un tema especial i diferent a tots els altres, perquè avui en dia encara es fan diferents pel·lícules o series de televisió que fan servir algun tema o altre sobre els romans o grecs, jo mai he vist aquesta pel·lícula però gràcies a tu m'has despertat la curiositat sobre el tema i el resum de la pel·lícula. M'ha agradat molt la teva entrada Martina crec que és una informació i un propòsit ben aconseguit. Enhorabona!

TÀRRACO

Tots coneixem la ciutat de Tarragona, però pocs saben el seu origen i la gran importància que va tenir en l'època clàssica... En aquella...

Popular Posts