21 de novembre del 2012

EL RAPTE D'EUROPA

Segur que fa uns dies vau llegir l'entrada sobre el mite d'Aracne, avui us vinc a parlar sobre el teixit que va fer el qual es titulava "El rapte d'Europa".

Europa era una dona Fenícia, de Tir, filla del rei fenici Agenor i de la reina Telefasa. segons la llegenda, Zeus estava enamorat d'Europa i per aquesta raó va decidir transformar-se en un toro blanc i barrejar-se entre les manades del pare d'Europa. Mentre Europa recollia flors a prop de la platja, va veure el toro i va acariciar els seus costats, i com que veia que era una bèstia mansa va pujar al seu llom. 

Europa a lloms de Zeus

Zeus va aprofitar aquesta oportunitat i va córrer cap al mar amb la noia pujada sobre seu. Zeus volia portar la noia bastant lluny on ningú la pogués rescatar. Nedant van arribar fins l'illa de Creta on Zeus va mostrar la seva veritable forma a la noia.

El rapte D'Europa

De la unió entre Zeus i Europa van néixer tres fills, Minos, Radamant i Sarpedón. Zeus tenia el seu compromís formal amb Hera i això li impedia estar amb Europa de forma que Zeus li va fer tres regals de gran valor i importància. El primer regal era Talo un autòmat de bronze que protegia l'illa, el segon regal era un gos de cacera que mai perdia les seves preses i el tercer regal era una javelina que mai perdia el seu blanc.

El toro és el símbol de l'amor entre ells dos i, quan Europa va morir, Zeus va fer que el toro passés a formar part de les constel·lacions i per tant un dels signes del zodíac, Taure.

Constel·lació de taure




Brian Vásquez
4t ESO

8 comentaris:

Unknown ha dit...

Mai m'ha agradat aquest mite, malgrat tot, l'he escoltat moltes vegades, bé, de fet a classe de història el vam treballar.
Tot i així trobo que està molt ben explicat i s'entén molt bé. Crec que les imatges són molt encertades i el vídeo és graciós, degut a que les músiques li donen un toc de humor,ja que no estem acostumats a veure vídeos de aquests temps amb músiques com les que s'escolten en el vídeo.

Bona entrada Brian!

Martina Maldonado ha dit...

Brian, molt interessat la teva entrada! Quan vaig llegir el mite d'Aracne em va cridar l'atenció el quadre que hi havia sobre el rapte d'Europa, però mai em vaig parar a buscar informació sobre aquest.
A més a més vaig recordar un quadre que havia vist fa uns anys i que anava sobre el mateix mite. És per això que vaig buscar-lo i vaig veure que hi ha molts quadres que tracten de la mateixa història. Un d'ells és el quadre de Peter Paul Rubens, probablement un dels més antics ja que va ser pintat al 1636.

Unknown ha dit...

Hola Brian,

Jo tampoc després del mite d'Aracné mai m'havia parat a pensar massa sobre el teixit que feien..
M'ha sorprès bastant el mite que expliques, no entenc gairebé el concepte de déu que tenien en aquella època, ja que si podien fer semblants coses...

Per altre banda, també em sorprèn com estan relacionades les coses amb l'astronomia, és a dir, que com que Zeus s'estimava molt a Europa i ella és mort, decideix enviar al toro (símbol d'amor) que formi part de les constel·lacions, i gràcies això tenim el signe Taure al zodíac?

Bé, bona entrada Brian :)

Manar ha dit...

Ja n'havia sentit a parlar d'aquest mite però he de dir que mai havia llegit la seva história. m'ha semblat molt interessant, noslatres l'any passat vem estudiar el quadre del rapte d'Europa i he de dir que em va agradar molt.
Bona entrada!

María Jiménez ha dit...

Bona feina Brian!
Es bò recordar arts que es van perdre! Al llegir la teva entrada, m'he fixat en que està molt ben redactada, s'entén perfectament, tot i haver-la treballat a classe de història. Respecte al vídeo, és molt encertat, ja que té completa relació amb el tema i té un toc d'humor molt bo.
Bona entrada Brian!

Maria Guallar ha dit...

Bona entrada, Brian :)
Sempre està bé aprofundir en un tema o un mite que coneixiem superficialment però no haviem arrivat mai a buscar-ho. A més a més, és un mite molt interessant perquè està inclòs d'una forma bastant subtil a un altre mite, el d'Aracne.

Paula Campelo ha dit...

M'ha agradat molt la teva entrada Brian. La veritat és que és una història d'amor molt maca, encara que prové d'una infidelitat. Zeus es va enamorar bojament d'Europa, i això fa que moltes vegades fem les coses sense pensar, així que va decidir segrestar-la.

No tenia ni idea de que el signe del zodíac Taure era el signe de l'amor i la història que s'amagava darrera d'ell. M'imaginava que la mitologia tenia alguna cosa a veure amb l'astronomia, però no sabia que els dos conceptes es relacionen d'aquesta manera.

Bona entrada!

Laia Fernández ha dit...

Podriem arribar a dir que és el rapte més famós de tota la mitologia. Tot i ja coneixe'l, cada vegada que el torno a llegir m'agrada més i més. bona entrada!

TÀRRACO

Tots coneixem la ciutat de Tarragona, però pocs saben el seu origen i la gran importància que va tenir en l'època clàssica... En aquella...

Popular Posts