4 de gener del 2011

ODISSEA AL FUTBOL CLUB BARCELONA

A veure clàssics!
Estic segura que tots vosaltres teniu coneixements sobre l'Odissea d'Homer, on Ulisses (o Odisseu) passa diverses aventures quan ha acabat la guerra de Troia i torna cap a al seva terra que és Ítaca.
Doncs, hi ha un programa a TV3 que alguns coneixereu, que es diu Crackòvia, i que fa una burla dels diversos personatges relacionats amb els esports.

En el capítol del dia 6 de desembre al 2010, que apareix el dia que el Barça es dirigia a Osasuna, i llavors es diu al minut 1:40 que va viure una Odissea.



Llibre del Crackòvia
  • Quina relació creieu que hi ha el viatge del FCB amb la Odissea d'Homer?
  • Coneixeu alguna de les aventures que va viure Ulisses en aquet viatge cap a Ítaca? Ens el podríeu explicar breument?

Mireia Cutura
1r Batx

15 comentaris:

Marc Castañeda ha dit...

Jo crec que la relació que té el FCB amb la odissea d'Homer es que ocurreixen molts fets a última hora i han de canviar els plans. Per la segona pregunta, hi havia una série de dibuixos abans (nose si la fan encara) sobre Ulisses i els seus homes tornant cap a Ítaca pero entre el viatge se li compliquen les coses.

Alba Bueno ha dit...

Jo també crec que al Crackovia diuen que van viure una odissea perquè van tenir molts problemes per arribar.
Contestant la segona pregunta, jo conec la història dels cíclops que vivien a Sicilia. Quan Ulises va arribar a aquella illa va entrar en una cova. Quan va tornar el cíclop, a la nit, Ulises li va clavar un pal a l'ull, i com que estava cec i no podia veure, va buscar-los amb les mans. Al dia següent, els homes s'amagaven entre les ovelles, i així el cíclop no els va trobar.

Eduard de Ferrater ha dit...

Jo estic d'acord amb els meus companys i he coincidit amb aixó dels problemes d'últim moment del FCB.
Jo de petit també veia la série aquesta d'Ulisses i m'agradava molt.
Recordo un episodi en que representava que arribaven a Ítaca però en realitat era una trampa perquè menjessin carn i es convertissin en animals i la dolenta impedis l'arribada a Ítaca, però Ulisses ho va descobrir i va matar el drac de la cova i els encanteris van desapareixer.
Pot ser que no sigui del tot així però és del que més recordo.

Andrea Padilla ha dit...

Crec que la coincidència que hi ha entre l'equip de futbol i l'obra perquè el viatge fins l'estadi va ser tota una "odisea" una complicació darere una altre.

Recordo que l'any passat quan feiem literatura universal vam treballar aquesta obra. La història que mes recordo és la de les sirenes que van voler seduir a Ulisses i la seva tripulació.

Laura Juncà ha dit...

Sobre la primera pregunta jo crec que la relació amb el viatge de la Odissea d’Humor i el del Barça és que a tots dos els van passar coses per arribar al seu destí.
Jo no acostumava a veure aquesta seria de dibuixos, però me’n recordo de un dia que si que la vaig veure. Apareixien unes sirenes cantant i tota la tripulació s’encantava amb el seu cant.

Jony ha dit...

Pel que fa la primera pregunta de relacionar la odissea amb el viatge del Barça al camp del Osasuna es perque va ser molt difícil el viatge i van sorgir moltes dificultats degut a que no podien anar amb avió sinó amb autocar i els plans van canviar.
I una de les aventures que recordo és les sirenes amb el seu cant que volen seduir a Ulises i a la tripulació.

Irene Sánchez ha dit...

Jo crec que soc una e les poques persones que no beuen aquest programa, pertant no puc opinar molt, pero pel que diuen els altres comentaris hauria de sser perque ocurreixen molt fets a ultima hora.

Núria Garzón ha dit...

No veig mai aquest programa, ni estic gaire informada del futbol, però estic assaventada de que aquells dies hi havien problemes amb el trafic aeri i que l'equip va haver d'anar amb tren i també amb autocar a correcuita i a ultima hora

abigail ha dit...

Mireia :)

jo crec que és pels problemes que van trindre per arribar al igual que ulises.
respecte a una petita història podria ser el cant de les sirenes, o quan ulises va i para en una illa on hi ha un gegant, entre altres que l'impideix tornar a la seva pàtria Itaca!

Miquel Pou ha dit...

jo tambè penso que que la relació que té el Futbol Club Barcelona amb la odissea d'Homer es que passen una serie de fets a última hora i han de canviar els plans.

Unknown ha dit...

Penso que la relacio que te el FCB amb la odissea D'Homer es que es passen una serie de fets.

Maria Carreras ha dit...

Jo penso que la relació entre el FCB i Ulieses és el que ha dit els meus companys, que han passat una serie de fets que s'han de canviar a última hora. I respecta a la segona pregunta la que més recordo és la que les sirenes volen seduir a Ulieses.

Carles Boluda ha dit...

Jo crec que el FCB en relacio a Ulises es el que han dit els comentaris mes recents. I la segona resposta es que les sirenes cantant sefiuien als tripulans del baixell.

Llúcia Gómez ha dit...

Jo com la irene tampoc puc opinar molt perquè jo tampoc veig aquest programa, tot i així l'entrada m'ha semblat interessant.

Anahi ha dit...

Ai, Mireia, no havia vist aquesta entrada fins ara... (molt temps desprès...)
Crec que fa referència a la Odissea perquè sempre que hi ha algun viatge molt llarg i dificultós per davant s'utilitza la paraula, no?
I bè, no conec gaire la Odissea, però a literatura universal ja s'han encarregat de que ens la sapiguem... Com per exemple la història de Ulises amb el montre d'un sol ull...
Bona entrada!! =)

ELS CONCURSANTS D'OT 2023 SI FOSSIN DÉUS DE L'OLIMP

El passat 19 de febrer va ser la final de la dotzena edició d'Operación Triunfo. Des de finals de novembre, per les xarxes socials, nomé...

Popular Posts