23 de gener del 2011

BOCCA DE LA VERITÀ

La Boca de la veritat (en italià: Bocca della Verità) és una antiga màscara de marbre pavonazzetto, col·locada en la paret del pronaos de l'Església de Santa Maria in Cosmedin a Roma l'any 1632. L'escultura,feta al voltant del segle I, té un diàmetre d'1,75 metres i representa un rostre masculí amb barba en el qual els ulls, el nas i la boca estan perforats i buits.Tampoc es té certesa sobre la seva utilitat antiga: si era una font o part d'un impluvium, o fins i tot una claveguera (hipòtesi sorgida arran de la seva proximitat a la Claveguera Màxima).




El rostre ha estat interpretat com a representació de diversos personatges: Júpiter, el déu Oceà, un oracle o un faune.


Vosaltres l'heu vist alguna vegada en directe? heu posat la mà a la boca, com tothom fa?



Adrià Gallardo
4t ESO

33 comentaris:

Jony ha dit...

Té cara de ser una font,no?
Però tampoc sé amb certesa l'utilitat d'aquesta màscara de marbre.

Existeixen diferents llegendes sobre "Bocca de la verità", per exemple la llegenda alemana diu que aquesta màscara rep el nom boca de la veritat perque antigament tenia la virtut de mostrar quan una dona ha fallat al seu marit com li va passar a l'emperatriu romana al ser infidel al seu marit.

Tot i que he anat a Roma no recordo haver-la vist en directe aquesta màscara, o simplement la desconeixia i no m'hi vaig fixar però ara estic segur que si la tornès a veure ja no em passaria per alt.

Bona feina!

Anònim ha dit...

L'he vist per fotos o amb representacions a escala de escuma on si que hi he posat la m'a però no l'he vist mai en directe, espero poder-la veure si mai vaig a Roma.

Àngel Enrich ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Unknown ha dit...

M'encanta aquesta boca de la verità! Quan li miro els ulls entro en una mena de trànsit, m'hipnotitza!, per dir-ho així. No l'he vista mai en directe, però si mai la veiés estaria bé trobar-la fent de font, com diu en Jonny. Suposo que l'aigua li rajaria de la boca, en aquest cas.

Artur Bossy ha dit...

No havia sentit mai, de que existís una figura com aquesta. La veritat és que m'agradaria anar a veure-la. És veritat de que es pugi posar la mà dins? Hi ha profunditat?
Bona feina Adrià!

naual.T ha dit...

La veritat es que mai l'he vist i tampoc n'havia sentit a parlar, ara tinc la curiositat de saber que va ser realment ja que dius que no se sap sie ra una font. o una clavaguera...Però també tinc ganes de veure-la, i ficar la mà dins simblotiza alguna cosa? M'agradaria saber-ho,
Entrada molt interesant i curiosa!

naual.T ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Anahi ha dit...

Què interessant!!
La veritat és que si que coneixa la pedra encara que no sabia ben bè el que era o signfcava... No hi havia una espècie de llegenda que parlava sobre que si eres un mentider i hi posaves la mà se't quedava enganxada???

Ester ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Ester ha dit...

Ostres.. no havia sentit mai parlar daquesta "bocca de la verità", és ben curiosa, m'agradaria poder anar a Roma per ficar-hi la mà! Pot ser que abans fos una font com han esmentat abans..Tinc curiositat!

Bona entrada (:

abigail ha dit...

és sorprenent aquest nom que té( la boca de la veritat), i per que és veu prové del periòde clàssic rompa amb "rasgos" humans. també és curiós pel és diu pessa unes 12 tonelades.
a part em fa molta gracia la llegendes que hi corres, com per exemple, que era la mascara de la veritat, que un com poses la mà dins d'ella i deseguida et desapareicia la mà.
Pot ser algun dia és descubreixi d'on prové certament aquesta mena de mascara.

Ivan ha dit...

Bona entrada! Encara que jo he escoltat a parlar d'una llegenda que diu que la "Bocca della Verità", funcionava com un detector de mentires, hi ficaves la mà, i si havies dit alguna mentira te la tallaven: "Es por todos conocido que la Bocca della Veritá supuestamente funciona como un detector mentiras y que todo aquel mentiroso que ponga su mano dentro de la escultura, la perderá de inmediato." (http://www.visitandoeuropa.com/roma/monumentos/bocca-verita.html)"

Ave!

Sergio ha dit...

Molt interessant aquesta entrada, i molt interessant també el comentari del meu company Ivan, que a fet que l'informació sobre aquesta cara sigui més extensa.
Bona feina!

Adrià ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Adrià ha dit...

Bona entrada. Jo això ho vaig veure quan vaig anar a Roma, i l'Ivan té raò quan explica això que si deies alguna mentida et tallaven la mà ja que m'ho va explicar el guia amb el que anavem.

Alba M. ha dit...

Jo sí que hi he estat allà. En el meu viatge a Roma no va faltar la visita per la Bocca de La Verità, i com ja diu en alguns comentaris, a mi també em van explicar que si deies alguna mentida, la boca es tencava i et xafava la mà.

Nadine ha dit...

No havia sentit mai a parlar de la Bocca de la Verità, pero em sembla molt original.
Jo crec que no m'atrebiria a posar la ma...

m'ha agradat aquesta entrada!

Pol ha dit...

No havia parlat mai d'aquesta cara. Gracies el comentari del Ivan, he pogut aprendre més sobre aquesta cara. Bona feina!

Irene Sánchez ha dit...

ja habia sentit a parlar sobre la bocca de la Verità, i sempre e pensat que no seria capaç de posar la mà, em faria por! pero esta molt ben explicat.

Llúcia Gómez ha dit...

Doncs ami m'encantaria veure-la algun día en directe, si es que algún día vaig a Roma. Ami aquesta cara em recorda més a una claveguera que a una font, per la forma rodona i aquestes coses, però, si fós així, les seves tapes de clavegueres eren més maques que les nostres.

Unknown ha dit...

No i sabia res dequesta boca i es vastant interasant.Cosa que fa bastanta impresio ficar la ma per el forat.Bona entrada!!!

Sandra García ha dit...

Mai havia sentit parlar d'aquesta boca Verità, m'ha sorpres. M'agradia molt veure-le en directa..

Maria Carreras ha dit...

A mi m'agradaria molt poder anar-ho a veure. I com ja han dit a mi no em sembla una font. El que jo veig un monstre.

Anònim ha dit...

Esta bé això, aquestes vacances crec que i vull anar per ficar-hi la ma.

Anònim ha dit...

No, no hi he anat mai, però no et mossegarà si hi fiques la ma... en tot cas és un aspecte curios al cual ningú hi ha penssat. Jo crec que te a veure amb poseïdo

Sofia Pineda ha dit...

Què curiós això! Si que n'havia sentit a parlar de la boca de veritat perquè l'any passat vam llegir un llibre i sortia aquest fet.
M'agradaria veure-la en directe!
Bona entrada! :)

Laura Juncà ha dit...

No l'he vista mai de devor, però si l'anés a veure no se si hi posaria la mà a la boca, té cara de monstre.

Marc Castañeda ha dit...

Per mi, sembla la cara de Júpiter.
M'agradaria veure-la en persona i potser posaria la mà a la boca. Bona entrada!

Mireia Cutura ha dit...

No n'havia sentit parlar mai!
Però si que és una mica curiós, i també estrany que no se sàpiga la seva utilitat.

Bona entrada, espero poder-la tocar en directe algun dia!

Núria Garzón ha dit...

La màscara te unes grans dimensions, es una llàstima que no sapiguem perquè serveix ni quina era la utilitat que li donaven en el seu temps. En directe deu donar impressió i segons com mires veus Jesús.
Molt bona entrada Adrià.

Àngel Enrich ha dit...

Molt bona entrada, m'agradaria poder anar-hi algun dia

Àngel Enrich ha dit...

Molt bona entrada, m'agradaria poder anar-hi algun dia

Àngel Enrich ha dit...

Molt bona entrada, m'agradaria poder anar-hi algun dia

TÀRRACO

Tots coneixem la ciutat de Tarragona, però pocs saben el seu origen i la gran importància que va tenir en l'època clàssica... En aquella...

Popular Posts