9 de gener del 2011

EL PANTEÓ D'ATENES

El Panteó d'Atenes és un temple grec situat a l'acròpoli d'Atenes.

El temple rep aquest nom ja que està dedicat a la deessa Atena, protectora d'aquesta ciutat. Aquest està situat al lloc que ocupava abans un altre temple que va ser destruït pels perses durant les Guerres Mèdiques.


Restes del Panteó actualment

Va ser construït entre els anys 447 i 432 a. C i és tot de marbre blanc extret del Mont Pentèlic. Aquest majestuós temple medeix 69'5 metres de llargada, 30'9 d'amplada i 10'4 d'alçada. La construcció d'aquest monument va ser supervisada pel famós escultor Fídias, el qual va decorar l'interior amb una estàtua de marbre i or (1.200 kg) de 12 metres de la deessa Atena.


Recreació de l'estàtua d'Atena


El Panteó es va convertir en una església bizantina, una església llatina i fins hi tot en una mesquita musulmana. El 1687 va ser utilitzat com a depòsit de pólvora pels musulmans, i al patir un atac dels venecians, va caure una bomba on guardaven la pólvora, cosa que la va fer esclatar i mig temple va quedar destruït.

A començament del segle XIX es van traslladar totes les estàtues del temple al Museu Britànic. Actualment el panteó s'està restaurant, i un cop acabat es creu que les estàtues tornaran al lloc que els pertoca, és a dir, al panteó.


Recreació del Panteó situada als EEUU

Esperem que aquesta obra arquitectònica torni a ser tant majestuosa com ho va ser.

Aquí us deixo un video on explica detalladament el Panteó de manera virtual.



Adrià Gendre
1r Batx

16 comentaris:

Alba Bueno ha dit...

Hola!!
Jo ja he estat a l'Aropolis d'Atenes i m'he fet fotos al Panteó. Ho vaig trobar molt bonic, sobretot a la tarda quan es ponia el sol.
El que no sabia és que abans hi havia un altre temple.
Molt bona entrada, i el vidio molt interessant.

Unknown ha dit...

A mi m'agradaria anari a veure el panteo els temples...i El vidio me samblat fantastic.

Marc Castañeda ha dit...

M'ha agradat el tema aquest del panteó. Igual que l'Alba, no sabia que hi havia un altre temple abans i m'he informat de com es el panteó que va servir com a depòsit de pólvora.

Núria Garzón ha dit...

Aquest panteó es una obra arquitectònica impressionant. Sembla mentida que la construïssin fa tants anys i que encara es conservi. Es demostra que abans les persones eren molt intel·ligents, molt creatives i molt enginyosos. M'agradaria anar-ho a veure.
Adeu.

Núria Garzón ha dit...

Aquest panteó es una obra arquitectònica impressionant. Sembla mentida que la construïssin fa tants anys i que encara es conservi. Es demostra que abans les persones eren molt intel·ligents, molt creatives i molt enginyosos. M'agradaria anar-ho a veure.
Adeu.

Irene Sánchez ha dit...

Sempre habia vist aquest temple en fotus, pero m'ho imaginava més petit del que es.
I com a dit la Núria, sembla mentida que aquest temple encara es conservi després de tants anys.

Sofia Pineda ha dit...

M'ha agradat molt aquesta entrada!
És molt curiós això de que havien fet tot el panteó amb marbre blanc!
M'agradaria anar-hi un dia!

Laura Juncà ha dit...

Aquesta entrada m’ha agradat molt. Està molt bé el vídeo perquè pots veure tot de detalls de un temple grec que quan els mires en una foto no t’hi fixes, i també perquè t’ensenya coses de com és per dintre, cosa que en les imatges no es veu. L’explicació també està molt bé perquè és molt clara.

Eduard de Ferrater ha dit...

Molt bé!!!
Com en Marc i l'Alba jo no sabia que abans hi havia un altre temple.
Està molt bé l'entrada i el vídeo també.

Maria Carreras ha dit...

Molt bona entreda!
Jo no sabia això que hi hagués abans un temple. A el video molt bo.

Carles Boluda ha dit...

M'encantaria anr a veure el Panteo. El trobo interessant. El vidio el trobo fantastic.

Llúcia Gómez ha dit...

Aquesta entrada m'ha semblat molt interessant ja que jo aquest estiu vaig anar-hi a atenes i vaig veure tot el que havien fet els grecs antics. El problema és que a l'entrada de l'acrópolis per anar al panteó és una pujada de marbre i rellisca molt, jeje. Tot i així em va agradar molt. També m'ha semblat interessant perquè no en sabia la historia i tampoc que avants i agués un altre temple.
Adéu.

Jony ha dit...

Es interessant la història del panteó, la veritat es que ha tingut que passar moltes coses en aquest majestuós edifici: des de la destrucció del temple pels Perses, a la construcció d'un nou temple de marbre, convertir-se a una esglèsia bizantina després llatina,en poc temps mesquita musulmana; després va rebre l'atac dels venceicans amb una bomba que va provocar molts danys a l'edifici i finalment el trasllat de les estàtues al Museu Britànic.
Esperem que aviat tingui el panteó la importància que li pertoca i que rebi de nous aquestes estàtues.

Bona entrada!

Sandra García ha dit...

No m'imaginava el panteó tan gran, m'agradaria anar.
Es impressionant com després de tants i tants es conservi tan bé

abigail ha dit...

aquest temples sempre m'han agradat! és coriós que els temples tnguin aquesta mena de figura, i que la seva "masa" provingui del Mont Pentèli, casualment és una montanya del nord de l'àtica, en grècia, coneguda pe lloc d'on s'obtenia el fam´´os marbre amb el que es van fer nombrosos monuments grecs!

Unknown ha dit...

és un dels monuments que resten al món que més ganes tinc de veure, aviam si quan sigui gran em puc escapar! Deu ser impresionant!

TÀRRACO

Tots coneixem la ciutat de Tarragona, però pocs saben el seu origen i la gran importància que va tenir en l'època clàssica... En aquella...

Popular Posts