20 de gener del 2011

CASSANDRA

Cassandra (que vol dir: la que enreda els homes), era filla dels reis de Troia, posseïa el poder de predir el futur.


























Cassandra,
Evelyn de Morgan


Hi ha diversos mites sobre Cassandra, i aquí us en poso dos:


Un és que tenia un germà bessó, Helen i de petits, al final d’una festa van ser oblidats en el santuari d’Apol·lo Timbreu, a les portes de Troia, durant tota una nit. Quan els van anar a buscar al dia següent, els van trobar adormits mentre unes serps els passaven la llengua per purificar-los. Els nens, purificats per les serps, de seguida van revelar el do de la profecia.


Cassandra,fllla dels reis de Troia

L'altre mite sobre Cassandra és que va adoptar aquest poder de predit el futur, quan Apol·lo es va enamorar d'ella i ella li va prometre casar-se amb ell si lo donava aquest do. Però un cop li va ser atorgat el do, es va negar a casar-se amb ell, i ell la va castigar a no ser escoltada ni creguda per ningú. És a dir, que tot i que ella podia predir el futur, ningú faria cas de les seves prediccions. En el cas de la destrucció de Troia, ella ho va predir però no ho va poder evitar perquè ningú li feia cas.







Avui dia es coneix amb el nom de
"Síndrome de Cassandra" el fet de conèixer alguna cosa important i decisiva i no ser escoltat per ningú.
No ens ha passat a tots algun cop?


María Rodríguez

4t ESO

17 comentaris:

Jony ha dit...

Si que el coneixia aquest mite i també he sentit a parlar del sindrome de Cassandra que com molt bé dius consisteix en conèixer algun fet important i no ser cregut per ningú, aquesta història es interessant i almenys la que coneixia era la segona versió del mite en la que intervé Apol·lo.
Bona entrada!

abigail ha dit...

no el conèixia pas, la veritat és que si que m'ha passat algun cop referentme aquesta pregunta. un dia em recordo que li vaig dir unsa cosa a me mare i li vaig dir que fes una cosa i després em va dir que no i més tard em va donar la raó quan va veure que va passar el que li havia dit.

Molt bona entrada!

Anònim ha dit...

La veritat es que havia sentit a parlar dels síndrome de Cassandra , però no havia sentit mai aquesta historia.
m'ha semblat mol interessant.

Ivan ha dit...

Esta molt bé, els deus vengatius i mortals que els desafien... M'agrada la segona versió del mite.

Ave!

Anahi ha dit...

A mi mai m'ha passat això de que dius una veritat però ningú t'escolta... crec que deu ser molt trist. Em fa pena la pobe Cassandre. i en relació a les dues teories crec que la que podria ser més creible és la segona però la que seria més maca seria la primera.
Bona explicació.

Ester ha dit...

No havia sentit mai parlar ni del sindrome de Cassandra ni del mite. Em sembla molt interessant la entrada i entenc com es devia sentir...

Bona entrada (:

Mireia Cutura ha dit...

Trobo que la història de cassandra és trista, ja que tenir un poder així i que ningú no t'escolti, ha de ser molt estressant i més amb la guerra de Troia.
El segon mite el trobo més "creïble" (en tot el creïble que pot ser un mite), que el primer.

naual.T ha dit...

M'han agradat molt el dos mites en relació amb Cassandra, però m'ha quedat més clara la segona, el fet de què Cassandra fos castigada d'aquesta manera per a ella deu haber sigut una desgràcia, ja que suposo que un es deu sentir molt malament quan no són cegudes les seves veritats i més si es poden evitar desgràcies com d'aquella mena.
Bon tema!

Meri ha dit...

L'historia es interessant, mai n'havia sentit a parlar ni del mita ni del sindrome de Cassandra. Bona feina Maria!

Adrià ha dit...

Deuria ser frustrant saber que Troia seria destruida i que ningú et fes cas i així evitar tantes morts.

Bona entrada!

Sofia Pineda ha dit...

Jo desconeixia aquests mites!
Quina ràbia saber que vindria la guerra de Troia però les persones no t'escoltessin per culpa d'un fet que havia passat anteriorment.

Molt bona entrada!

Llúcia Gómez ha dit...

A mi si que m'ha passat i molesta molt saber alguna cosa i que no et creguin o no et facin cas. Però tot i així no en coneixia el mite ni em sonava el nom de sindrome de Cassandra.

Eduard de Ferrater ha dit...

M'he quedat sorprès!
M'ha agradat molt i el vídeo està molt bé.
M'ha agradat més el segon mite.
Molt bé Mireia

Marc Castañeda ha dit...

M'ha agradat molt aquesta entrada, no en sabia res de Cassandra i m'ha deixat molt sorprés. Els mites són molt interessants i el video també.

Núria Garzón ha dit...

Jo no sabia res de Cassandra, tampoc coneixia aquest mite, el vídeo esta mol bé.

Unknown ha dit...

He trobat que ha set molt curiosa aquesta entrada i m'he fet la pregunta que va pasar despres de la Guerra de Troia? Pues m'he ficat a buscar i no he trobat molta información però si algunes coses que van pasar després com que es va redactar l'Odissea, la mort i venjança d'Agamèmnon i els viatges D'Eneas

Unknown ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.

ELS CONCURSANTS D'OT 2023 SI FOSSIN DÉUS DE L'OLIMP

El passat 19 de febrer va ser la final de la dotzena edició d'Operación Triunfo. Des de finals de novembre, per les xarxes socials, nomé...

Popular Posts