10 de setembre del 2010

QUÈ HAS FET AQUEST ESTIU?

Ei clàssics! Com han anat les vacances? Espero que hagueu pogut descansar per començar fort aquest curs. Segurament molts haureu marxat de vacances algun indret del país o potser heu sortit fora a conèixer món. Jo he estat una d’aquestes persones que ha marxat fora per visitar altres països, en el meu cas he fet una ruta per Itàlia que recomano. Aquí us la deixo, a veure qui s’anima a fer-la el pròxim estiu :).
Primer dia: visita Pisa. El primer lloc que vaig visitar va ser aquest, la veritat, és impressionat veure la torre, el baptisteri, etc. Et quedes bocabadat, però en un dia hi ha suficient per visitar Pisa, i recórrer els seus carrers plens de restaurants.

Segon dia: Volterra i San Gimignano. El segon dia vam agafar el cotxe per anar a visitar pobles petits de la Toscana. Són molt macos, a més l’estona que vaig estar a Volterra, amb motiu del meu Treball de Recerca sobre els vampirs a la literatura, va coincidir amb una festa medieval, semblant a la de Vic, però molt més gran. La fotografia correspon a Volterra.
Segon, tercer i quart dia: Florència i Monselice. A Florència vaig ser-hi tres dies, allà vaig poder gaudir del gran Duomo, i pels apassionats de les compres, és una gran ciutat on encara que hi hagi molta gent es pot passejar tranquil•lament i entrar a qualsevol botiga. Durant els dies que vaig ser a Mirano, a partir del cinquè, també van ser els dies que vaig visitar Treviso i Verona, vaig aprofitar per anar a fer una visita als italians amb els quals nosaltres vàrem fer l’intercanvi.
Florència:
Cinquè dia: Treviso. Potser els que van venir a Itàlia a fer l’intercanvi recorden aquest nom pel seu aeroport. La veritat és una ciutat petita però amb un gran apreci a la cultura, ja que la majoria de botigues que podem trobar són llibreries.

Sisè dia: Verona. És una ciutat maquíssima, on podeu visitar un circ romà, en el qual es representen obres actualment, com per exemple, Madame Butterfly. No podem oblidar de visitar el balcó de Romeu i Julieta, on just a sota hi ha una escultura d’ella, que segons diu la tradició els homes han de tocar el pit dret per que els porti bona sort.
Setè dia: Venècia. Durant dos dies vaig tornar a visitar aquesta increible ciutat, per la qual t'has de moure per carrerons o fent servir el transport públic, és a dir, el vaporetto.


Vuitè dia: Retornar cap a Catalunya.

Andrea Padilla
2n Batx

13 comentaris:

Montse ha dit...

Andrea,
Heu fet un viatge molt interessant i segur que ho heu passat molt bé!!
Gràcies per compartir-ho amb nosaltres!

Jony ha dit...

Que xulo aquest viatge, Andrea

Segur que t'ho has passat molt bé, les ciutats són molt interesants.

Gràcies per aquesta interessant aportació al blog.

Maria Guallar ha dit...

Jo també vaig anar a fer una ruta per Itàlia. Van ser una nit a Pisa, tres a Scandicci(anant cada dia a Firenze), tres nits a Rosia(anant un dia a Siena, un a ltre a Volterra i una altre a San Gimignano), una a Perugia i dues a Roma, per agafar el ferry i tornar a la Garriga. Un viatge impressionant i molt bonic, amb parts realment increibles. Recomano a qualsevol la Galeria Ufizzi, el Baptisteri de Pisa i la plaça principal de Volterra.
Un gran viatge molt recomanable.

Paula Gumà ha dit...

Jo també vaig estar a Itàlia, l'any passat.
Vaig anar a Roma, vaig veure moltes coses però em vaig quedar amb les ganes d'entrar al Coliseo, no vam poguer entrar perquè ens faltava temps i només el vaig poguer veure per fora i va ser impresionant la veritat, espero poder tornar i poder-lo veure per dins.
També vaig anar a Florencia i a Napols, Capri.
Tot el viatge preciós m'agradaria poguer tornar-hi.

adrian ha dit...

Hola aquest comentari esta molt be ja que mas fet estar a italia.

Adrià Sánchez
2nD

Mireia Cutura ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Mireia Cutura ha dit...

Ostres quin viatge més xulu! Segur que tota la familia us ho vàreu passar genial!
És una ruta que a tots ens servirà si algun dia anem a Itàlia!
Gràcies per aportar-lo al blog =)

Víctor Padilla ha dit...

Ha estat molt bé el viatge jo mo vaig passar molt bé amb els italians sobre tot a volterra va ser mol divertit i escalofiant el museu de la tortura d'alla va ser molt maco en general. =) :)


victor padilla
2nC

Judith ha dit...

És un viatge que a tothom li agradaria fer i a més a més anant visitant ciutats dia a dia i coneixent nous monuments que segur que són maquissíms.

abigail ha dit...

Andreeeaa!

si que has fet una ruta complerta, son molt macas les fotografies.
per cerc aixó de Florencia m'ha cridat l'atenció i he buscat per internet i diu així: La parte más vieja de la ciudad tiene los signos de estas orígenes romanas porque es construida como una de las colonias de César. Por lo de la defensa, la ciudad fue situada en la confluencia de dos corrientes, el Arno y el Mugnone, donde, previamente, habían vivido las poblaciones más antiguas.

I és molt interessant la resta de coses que he trobat.
en fi molt maco tot.

Àngel Enrich ha dit...

Jo tambie vull pasarme per itàlia algun estiu d'aquests

Maria Rodriguez ha dit...

Pel que he vist i pel que m'ha dit molta gent, Itàlia ha de ser molt maco. Jo encara no he tingut el plaer de visitar-la, i m'agradaria molt anar-hi.
Cada any inteny-ho convençer als meus pares per anar-hi, però m'hen surto amb la meva... Havera si l'any que ve tinc sort i puc visitar la Bella Itàlia!

Unknown ha dit...

Com has dit vas anar a Itàlia i vas veure un teatre Romà. Jo aquests any vaig anar a Malta i em va subtar una cosa: el costat de la platja hi havia com una carretera de pedra molt ben feta i aprop com uns ferros impregnats molt forts el terra i es veu que eren les vies romanes que passaven per vora de la costa. L'únic que amb els anys la marea les ha errosionat i no es podien apressiar. A una cala que vaig anar tambè hi havia les ruines d'un colisseu que ara era una pista de waterpolo el mar i els espectadors per veure els partits s'esentaven a les grades del antic colisseu. Molt curiós les restes dels romans que queden arreu del món!

ELS CONCURSANTS D'OT 2023 SI FOSSIN DÉUS DE L'OLIMP

El passat 19 de febrer va ser la final de la dotzena edició d'Operación Triunfo. Des de finals de novembre, per les xarxes socials, nomé...

Popular Posts