16 de març de 2018

PERCY JACKSON I ELS HEROIS DE L'OLIMP (II)

Si heu llegit la primera part de la saga, escrita per la Maria Erra, ja sabreu de què va Percy Jackson i ara us explicaré una mica la segona part de la saga: Els Herois de l'Olimp.

ARGUMENT
Aquesta segona part està basada en una profecia que consisteix en una missió per a set semidéus, més endavant sabrem que són grecs i romans, que hauran de salvar la humanitat. Durant els dos primers llibres se'ns presenten aquests herois. El primer llibre comença amb l'aparició d'un heroi romà al campament grec anomenat Jason i que no recorda res de la seva vida anterior i durant el primer llibre comença a recordar petits detalls. El segon llibre en canvi, comença amb l'aparició de Percy Jackson al campament romà i aquest, igual que Jason, tampoc recorda res a l'inici però durant el llibre també comença a recordar. A partir d'aquí, ajunten forces amb els seus amics i decideixen agafar un vaixell, l'Argo II (amb referència als argonautes), i viatjar a Grècia i Roma per complir la profecia i salvar el món, intentant evitar el despertar de la gran mare Gea.

Saga dels Herois de l'Olimp
COMPARACIÓ DE LA MITOLOGIA GREGA I ROMANA EN ELS LLIBRES
Al llibre, podem trobar una simbiosi de la mitologia grega i romana. De fet, els déus estan escindits en les dues personalitats, ja que els herois grecs i romans conviuen junts. Us explicaré una mica les diferències bàsiques dels déus:
- ZEUS/JÚPITER: En Zeus, al llibre, no observem gran canvi. Un dels set semidéus és fill de Júpiter, així que veiem molt més la seva faceta romana que no pas la grega. A la mitologia, tenen diferents símbols, ja que Zeus té el llampec, l'àguila, el toro i el roure, i Júpiter no té ni el toro ni el roure, sinó un ceptre.
- ARES/MART: Mentre que a la primera saga Ares ens apareix en forma grega, a la segona ens apareix com a Mart. És un cas com el de Zeus, ja que en els set semidéus hi ha un fill de Mart. Ares, és un déu important a la mitologia grega, però no tant com Mart a la romana, ja que en aquesta és el déu més venerat després de Júpiter, per el caràcter bèl·lic de la població romana.
- ATENA/MINERVA: Al llibre te una personalitat molt escindida ja que entre els set semidéus hi ha una filla d'Atena però l'acció principal ren relació amb Atena passa a Roma. A Atena li passa al revés de Mart perquè és vista com la deessa de l'intel·ligència i la cultura a Grècia, en canvi a Roma se la veu més com la deessa dels oficis.
-HERA/JUNO: En la mitologia romana Juno representa sobretot la maternitat, sovint va vestida amb una pell de cabra, mentre en la mitologia grega no porta la capa de pell de cabra i representa sobretot el matrimoni.
-HADES/PLUTÓ: En la mitologia grega Hades s'identifica sobretot per la obscuritat que transmet i representa sobretot les ombres i els morts, en canvi en la mitologia romana representa més la raresa de les pedres precioses.

A més d'aquests déus esmentats n'hi ha més que hi apareixen però no mostren tanta variació de caràcter en els llibres. A part dels déus també hi podem notar diferències entre els éssers mitològics dels campaments:
- SÀTIRS/FAUNES: En la mitologia grega els sàtirs són vists com uns companys i protectors dels herois, en canvi, els faunes en la mitologia romana són vists com uns éssers bastant aprofitats i inútils.
Paula Sala
1r Batx

1 comentari:

Maria Erra ha dit...

És molt interessant veure tots els canvis de la mitologia romana a la grega. per l'autor, deu haver estat difícil imaginar un món en què totes les mitologies estan juntes, sobreposades les unes a les altres. Una entrada molt interessant!