EL MITE DE GERIÓ

Hola!

Em dic Hèrcules (o Heracles) i fa temps em van encomanar el repte de robar el remat de vaques de Gerió com a penitència. 

Per aconseguir-ho, vaig haver de viatjar per tot el món i anar superant obstacles, alguns de molt complicats, per arribar a l'illa d'Eritia que és on viu Gerió.

    Escultura de Gerió Museu de Girona

Quan hi vaig arribar, em va tocar lluitar-hi. Em  va costar molt aquesta batalla en concret perquè Gerió era molt fort i, com que tenia tres caps i sis braços... Però finalment el vaig aconseguir derrotar. Això sí, fent ús de fletxes enverinades i amb moments de lluita cara a cara. 

Però... El vaig derrotar!

Una vegada ja el vaig haver derrotat, vaig agafar el remat i vaig emprendre el meu viatge cap a Grècia.

Crec que aquest mite és interessant, ja que demostra com qualsevol persona, en aquest cas ja un heroi, ha de superar reptes per assolir els seus objectius. En aquest cas, Hèracles, va demostrar valentia, força i astúcia en la seva lluita contra Gerió.

Tigist Masllorens
4rt ESO

Comentaris

Nora Agulló ha dit…
Que original Tigist! Et volia dir que, aquesta confrontació no només era una simple batalla entre dos personatges mítics, sinó que també simbolitzava la lluita entre el bé i el mal, entre la civilització i la barbàrie. Gerió era considerat un monstre salvatge amb tres caps i sis braços, i la seva derrota per part d'Hèracles representava la victòria de l'ordre i la racionalitat sobre la brutalitat i el caos.
Martina Pareras ha dit…
Bona entrada Tigist. No sé si sabies que aquest mite pertany a un dels dotze treballs d'Hèrcules, concretament el desè. I també té relació amb l'estret de Gibraltar. El viatge a l'illa va suposar un gran esforç per Hèrcules, ja que com bé has dit tu, va haver de fer front a bastantes complicacions. Una d'elles és que no es podia navegar amb un vaixell normal, perquè les aigües bullien com si fossin lava. Per tant, li va demanar ajuda al déu Apol·lo, que li va deixar el seu vaixell especial fet d'or. Però aquí no es van acabar les complicacions, sinó que quan quedava poc per arribar al seu destí, el vaixell d'Apol·lo va xocar amb una paret de roca que impedia al pas. Tot i això, la va poder partir per la meitat i d'aquí ve l'origen de l'estret de Gibraltar!
Paula Soldado ha dit…
Molt bona entrada, és molt original! Aquest mite subratlla la importància de la força, l'astúcia i la determinació en la superació d'obstacles. És un recordatori de com la resiliència humana pot conquerir fins i tot els desafiaments més grans. Bona feina!
Maria Teresa Valls ha dit…
Bona entrada! M'ha sorgit un dubte, les vaques de Gerió eren importants per alguna raó en concret o van posar aquesta prova a Hèracles simplement per què era suposadament impossible?
Tigist Masllorens ha dit…
Maria Tresa, gràcies per la teva pregunta! He buscat sobre el que m'has preguntat i he arribat a la conclusió que va ser una prova de força d'habilitat i valentia.
Bruna Safont ha dit…
Bona entrada Tigist! Em sembla molt emocionant veure com Hèrcules no es rendeix davant dels obstacles i utilitza la seva astúcia per aconseguir el que vol. La batalla amb Gerió és molt emocionant, perquè mostra com dos personatges forts s'enfronten en una lluita èpica. A més, m'ha interessat com aquesta història ens ensenya que cal superar els reptes per aconseguir els nostres objectius.

Entrades populars d'aquest blog

LA SOCIETAT ROMANA

LES CASES ROMANES

LES CIUTATS ROMANES