11 d’octubre del 2011

MUSES GREGUES

Les muses gregues eren les nou filles de Zeus i Mnemòsine que van ser engendrades en nou dies consecutius. També eren anomenades Heliconíades, ja que un dels seus santuaris el tenien al mont Helicó. Finalment es van situar al mont Parnàs on hi havia el santuari de Delfos. Cap d'elles tenia descendència directa, és a dir que eren verges, encara que els romans els atribueixen matrimonis i fills.



Un fris amb les nou muses

Les muses gregues eren:
  • Cal·líope: musa de la poesia èpica i els seus atributs eren una corona de llorer i una tauleta de cera per escriure.
  • Clio: la musa de la història i els seu atribut era un pergamí.
  • Èrato: musa de la poesia lírica i els seus atributs eren una lira i una viola.
  • Euterpe: musa de la música i el seu atribut era una flauta.
  • Melpòmene: musa de la tragèdia i el seu atribut era una màscara tràgica.
  • Polímnia: musa de la retòrica i se la representa amb un instrument musical que normalment és un òrgan.Enlace
  • Talia: musa de la comèdia i és representada amb una màscara còmica.
  • Terpsícore: musa de la dansa i se la representa amb una viola o una lira.
  • Urània: musa de l'astronomia i se la representa amb una esfera.
Si voleu saber una mica més sobre les muses cliqueu aquí.

També us deixo algunes obres d'art on apareixen:


Quadre de Romano Giulio

Quadre de Hendrick Van Balen (Apol·lo amb les nou muses)

Aquí us deixo un power point amb més informació:

 

Mireia Cutura
2n Batx

9 comentaris:

Xènia Cubí ha dit...

Ostres, les set muses, que interessant, i quines obres d'art tant boniques.

Judith Bautista ha dit...

M'ha semblat molt interessant les funcions que feia cada musa, però voldria afegir que les muses són les divinitats que inspiren les arts de l'escriptura i la música. M'agraden molt les obres d'art, són molt maques.

Laia Arimany ha dit...

La veritat és que m'ha agradat saber quina funció tenia cada una de les set musses i el que més m'ha agradat és que les vaig veure en una catedral que vaig anar a visitar, però per desgràcia no me'n recordo del nom... Bé, bona entrada.

Anònim ha dit...

Jo no sabia qui era Mnemòsine i he buscat informació: Era la deessa de la memòria, va ser la quinzena esposa de Zeus i era la filla de Urà i Gea.

Aina ha dit...

Sabia que hi havien muses, però no sabia que hi haguessin tantes i per a diferents coses. El que menys sabia era la seva història, els seus noms i els seus atributs. Molt bona entrada!

Sergio ha dit...

No sabia que hi havien tantes muses, ni sabia els atributs que representaven. Es interessant saber-ho.

Bona feina!
Ave!

Artur Bossy ha dit...

Nou filles de Zeus, en nou dies consecutius! Cadascuna amb la seva característica principal, i amb el seu atribut. No sabia que eren les muses. Bona entrada Mireia!

Anònim ha dit...

M'he informat una mica sobre les nou muses i sobre les seves funcions.
El nom de musa va derivar a museu, ja que en el seu culte hi havia la major part de prodigis artístics i un museu és el lloc on hi ha obres d'art. També va ser anomenat musa tot el que incitava a la creació. M'ha agradat aquesta entrada!

Anònim ha dit...

M'ha semblat una entrada molt interessant!
M'he informat una mica sobre aquests éssers i trobo maca l'etimologia d'aquesta paraula ja que "mousa", que és la paraula de la que prové el mot que utilitzem actualment, en grec antic significa "cançó" o "poema".

TÀRRACO

Tots coneixem la ciutat de Tarragona, però pocs saben el seu origen i la gran importància que va tenir en l'època clàssica... En aquella...

Popular Posts