24 d’octubre del 2010

LLATINISMES A LA VIDA

Doncs sí, des que a llatí estem estudiant tota la llista de llatinismes que entren a la selectivitat, cada vegada que veig una pel·lícula, llegeixo una revista, o un llibre, em trobo amb algun llatinisme!

El cert és que a part del que us deixo aquí, que és de la revista Glamour, n'he escoltat molts d'altres en pel·lícules que he vist, però penjar els de les pel·lícules és més complicat.



La meva pregunta és: Quin és el llatinisme que apareix en la imatge? Podríeu dir el seu significat?


Mireia Vidal
2n batx

7 comentaris:

abigail ha dit...

És veritat que ultimament veig molts llatinisme en molts llocs.
jo crec que el llatinisme que ens has possat és: ALTER EGO, que vol di : L'ALTRE JO.
llavors la pregunta seria: quin és el teu altre jo.. :)

Mireia Cutura ha dit...

El laltinisme que hi ha és "Alter eggo", que vol dir l'altre jo.
I com ha dit l'Abi la pregunta en sí seria: Quin és el teu altre jo?

Cèlia ha dit...

Si t'ho pares a pensar, és cert eh que a la nostra vida actual encara tenim paraules llatines que encara fem servir... Què xulo! :)

Nadine ha dit...

Avui en dia quasi totes les coses que llegim, mirem... tenen referencia amb el llatí i no ens adonem. Em comensaré a fixar mes en les coses, avera si trobo algo en llati.

Aina ha dit...

El llatinisme que surt és ALTER EGO, que significa l'altre jo. És veritat que cada vegada ens donem més comte de el llatinismes que s'utilitzen al nostre voltant. Bona feina Mireia!

Andrea Padilla ha dit...

Apareix el llatinisme "Alter ego" persona a la qual tenim molta confiança per tot o per algun motiu en concret.
Gràcies Mireia :)

Maria ha dit...

Molt observadora tu sempre Mireia! si que es veritat que des de que els estem treballant a classe jo també els trobo per tot arreu! jaja

El llatinisme que surt en aquesta revista, es "Alter ego" que significa, l'altre jo. Persona amb la qual tens molta confiança.

L'AMOR COM UNS JARDINS

"Now you hang from my lips like the Gardens of Babylon". Aquesta és un tros de la lletra d'una cançó de Taylor Swift. En catal...

Popular Posts