27 de maig del 2010

TUNELADORES ROMANES

L’altre dia mirant les notícies, vaig adonar-me que la màquina, concretament la tuneladora, que està creant els túnels per tal de què passi l’AVE per Girona, porta el nom de Gerunda, és a dir, de Girona però en llatí.




Avui, mirant per Internet, també m’he adonat de què la tuneladora que està perforant la ciutat de Barcelona, s’anomena Barcino ! Bé, és tan sols una curiositat, però penso que està bé això de que els hi posin noms en llatí!


Mireia Vidal
1r batx

12 comentaris:

Montse ha dit...

Gràcies, Mireia, per l'aportació.
Ja veieu que els clàssics es troben per tot.

Elena ha dit...

Gràcies Mireia, la veritat és que no m'havia adonat que el nom de la màquina era clàssic. És interessant saber que hi ha noms clàssics per tot arreu!

Maria ha dit...

Mireia,
que observadora que ets!
La veritat és que jo no me'n hauria adonat.

Ave!

Andrea Padilla ha dit...

Moltes gràcies Mireia, no havia sentit aquesta notícia, sort que nosaltres ens mantenim atens a l'actualitat :).

Aina ha dit...

És molt curiosa la notícia. Gracies Mireia per aquesta informació

Ave!

Oracle ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Jony ha dit...

Gràcies per informar-nos Mireia, realment s'està complint el lema del nostre blog, fins i tot el AVE s'està fent clàssic

Gràcies per la teva aportació

Nil ha dit...

"Hay que ver" el que estem aprenent amb el llatí, potser si no féssim aquesta assignatura no sabríem tot això.
Qui diu que el llatí és una llengua morta? Cada dia es demostra amb alguna que tots els que ho diuen s'equivoquen.
Molt atenta Mireia! ;)

abigail ha dit...

Mireia, la veritat és que no ho havia sentit aixó jo, molt interessant, grácies per la teva comunicació.

Claudia Martinez ha dit...

Es nota que quan la gent no te imaginació fica el nom en llatí per sortir del pas o això és el que creiem nosaltres.
Arnald i Clàudia

Marc Vila ha dit...

Eta molt bé aquesta noticia. Molt ben trobada, jo no me n'hauria donat conte.

Míriam ha dit...

Mireia, jo tampoc m'agués adonat.
És una bona curiositat!
Gràcies per la notícia!

TÀRRACO

Tots coneixem la ciutat de Tarragona, però pocs saben el seu origen i la gran importància que va tenir en l'època clàssica... En aquella...

Popular Posts