12 de maig del 2010

TOTS ELS CAMINS PORTEN A... ROMA

Els passats dies 30, 1 i 2 de maig vaig fer una escapada amb la meva mare a una ciutat que mai abans havia visitat: Roma. M’agradaria compartir amb vosaltres algunes fotografies que vaig fer...
Per començar la primera foto és sobre les restes que queden del Temple d'Adrià, construït l'any 145, sota les ordres de l'emperador Antonino Pío, per honorar a Adrià. Es troba a la Piazza di Pietra, i les restes estan incorporades a un edifici posterior.


Vaig tenir la mala sort d'anar a Roma quan estaven arreglant el Panteó, però és normal que l'arreglin, ja que Roma és una ciutat on els edificis que no són massa importants, estan molt bruts, així que els més visitats, almenys, han d'estar néts i mantinguts.

El Panteó va ser construït als inicis de l'Imperi Romà, i era un temple dedicat a tots els Déus. La inscripció que hi ha a l'entrada atribueix la construcció a Marc Vespasià Agripa. L'interior del Panteó em va sorpendre molt i em va encantar, ja que l'única il·luminació que hi ha és una finestra a la part superior del Panteó.



El Colisseu és IMPRESSIONANT, és un dels monuments que més em va agradar de Roma. No saps com de gran és fins que no el tens davant! El Colisseu és un amfiteatre romà construït en el segle I per la dinastia Flàvia, els quals el van construir. És un edifici molt ben conservant. M'agradaria explicar una curiositat: el dia que el vaig anar a visitar vaig tenir la sort que només vaig haver de pagar 1€, ja que era el dia del treballador, i era l'únic dia de l'any que era tan barat ;)



Al costat del Colisseu, hi ha el fòrum romà, amb el el palatí, la casa d'Adrià, el circ romà... Això també ho vaig visitar, però no em va agradar massa, ja que res està el suficientment ben conservat per fer-te una idea de com era realment...



També vaig visitar moltes més coses romanes, però si hagués de posar totes les fotos no acabaria mai... Per finalitzar m'agradaria posar la foto de la Fontana di Trevi, que em va encantar, i de la Basílica de San Pedro, que també va ser un dels monuments que més em va agradar.



Per acabar m'agradaria comentar una altra curiositat! El carrer on hi havia l'hotel en el qual m'hostejava es deia Via Flàvia, i fins que no vaig començar a estudiar l'Imperi després de tornar de Roma, no em vaig adonar que el carrer portava el nom d'una dinastia de l'alt Imperi...

Espero que us hagin agradat les fotos, i us recomano que alguna vegada aneu a Roma perquè us encantarà!

Mireia Vidal
1r batx

9 comentaris:

Montse ha dit...

Quin escapadeta més encantadora vàreu fer tu i la teva mare!!! com tu dius, val la pena visitar Roma. De moment ens conformem amb les teves fotos i les teves reflexions.
Gràcies per compartir-ho amb tots nosaltres.

Jony ha dit...

Gràcies per compartir amb tots nosaltres el teu viatge!
les fotos i les explicacions realment són molt bones. Es nota que us ho heu passat bé!

Andrea Padilla ha dit...

Moltes gràcies Mireia! segur que aquell cap de setmana va ser inolvidable, i que vas poder gaudir de moltes de les reliques que avui dia ens queden, i que estudiem.

Carla Solà ha dit...

Cal dir que Roma és un ciutat molt bonica, ho sé perquè nosaltres quan feiem 2n d'ESO vem anar-hi i ens ho vem passar molt bé i vem disfrutar molt.
Suposu Mireia que t'ho vas passar perfectament!!

Elena ha dit...

Les imatges són molt bones! Ja m'agradaria a mi poder anar a Roma :( Segur que és molt macuuu!
Gràcies Mire!

beeRtaa ha dit...

Que guay! Jo vaig anar l'any passat! no està gens malamen no! jeje :).

Elena ha dit...

Gran ciutat, i grans fotos.
Farà dos any vam anar els que ara fem quart, amb el cole. La veritat esque em va agardar molt pero sem va fer molt curt, ja que nomès vam anar tot un dia.
I podriem tornar no Montse? :)
Bona feina Mireia!

abigail ha dit...

M'agrada aquesta ciutat! quan pigui anar aniré :)
Espero que t'ho hagis passat molt bé Mireia :)

Ousama ha dit...

hola!!

molt bones fotos. MENCANTA com diu la monste haha
Moltto benne nois!

ELS CONCURSANTS D'OT 2023 SI FOSSIN DÉUS DE L'OLIMP

El passat 19 de febrer va ser la final de la dotzena edició d'Operación Triunfo. Des de finals de novembre, per les xarxes socials, nomé...

Popular Posts