Decoració de la Sala del Col·legi del Palau Ducal de Venècia |
Atena la va escoltar i ho va acceptar. Es va disfressar de dona per no provocar sospites i li va dir suaument: -Accepta els consells d'aquesta anciana, tu pots aconseguir la glòria amb el teu ofici però mai podràs eclipsar una deessa immortal, com Atena. Llavors, Atena es va treure la disfressa d'anciana, va seure al seu costat i va començar a teixir. Durant hores i hores van esta treballant demostrant tot el seu talent.
Atena va fer un magnífic treball, però no va poder competir amb el brodat meravellós d'Aracne. La deessa, enfonsada va destrossar en mil trossos el treball de la seva competidora i no va poder suportar aquesta humiliació, per això va intentar penjar-se.
Atena va apiadar-se de la jove i la va salvar de la mort. Després l'hi va dedicar unes paraules: -Ets una desgraciada! No moriràs, però a partir d'ara, la teva vida penjarà sempre d'un fil!
Aracne, va ser convertida en aranya i això podria cosir durant tota la vida i de generació en generació.
''Las Hilanderas'' de Velázquez. Representa l'escena del duel entre Minerva i Aracne |
'Vídeo que ens mostra l'història de "Las Hilanderas''
Natàlia Bansell
4t ESO
3 comentaris:
Pobra Aracne, quina culpa en tenia de filar més bé que Atena? Moltes vegades hem pogut observar com els déus i deesses castigaven a persones sense tenir la raó, només pel fet de tenir el poder. Per bona o per mala sort, Aracne va poder dedicar-se a filar encara que no fossin bordats normals.
Els humans dels mites sembla que mai aprenguin a o desafiar els déus, ja que sempre acaben malparats. Tot i així,comparteixo la meva opinió amb la Marta, els déus només castigaven com una mostra de poder, i de com no et pots enfrontar a ells. Bona entrada!
La gelosia pot arribar a ser molt dolenta, i aquest mite n'és un clar exemple. Atena no pot aguantar l'arrogància i el talent d'Aracne i per aquest motiu la castiga vivint la resta dels seus dies amb cos d'aranya. L'entrada està molt ben explicada, bona feina!
Publica un comentari a l'entrada