15 d’octubre de 2014

MARQUES COMERCIALS INFLUENCIADES PEL LLATÍ

Moltes marques comercials, per trobar un nom, s'inspiren en mots o personatges mitològics del Món Clàssic. Fan comparacions o busquen les semblances d'aquests amb el que volen vendre, així fan el producte més atractiu.

Nike
Estàtua de la deessa
de la Victòria
La marca comercial Nike es va inspirar en la deessa grega de la Victòria, representada com una noia jove amb ales, que corre a grans velocitats. Comparen la velocitat de la deessa amb la velocitat que pots aconseguir amb la roba o amb les bambes d'aquesta marca. També, el logotip d'aquesta marca està inspirat en aquesta deessa ja que vol representar una de les ales de la noia.
    Logotip de Nike











Venus Gillette
Aquesta marca ha optat per posar el nom de la deessa Venus al seu producte, ja que és la deessa de l'amor i la bellesa. Així volen fer entendre que, amb aquesta Gillette, la noia aconseguirà estar preciosa i enamorar la gent.

Quadre de la deessa Venus pintat
per Sandro Botticelli
Titanlux
El mot Titanlux està format per dues paraules: lux que en llatí vol dir "llum" i Tità, que és el nom que reben dotze déus gegants de la mitologia grega. Aquests déus s'anomenaven així per la seva força sobrenatural. Així, Titanlux voldria dir alguna cosa semblant a "una llum gegant". Amb aquesta afirmació l'empresa vol demostrar la força dels seus productes.
Jàpet, un dels dotze titans

Cronos, un dels dotze titans















Kappa
Aquesta marca basa el seu nom en la desena lletra de l'alfabet grec. En algunes ocasions han utilitzat la imatge de dos joves, esquena contra esquena, simulant l'estructura d'aquesta lletra.
Logotip de la marca Kappa


Desena lletra de l'alfabet
grec










Xana Martínez
4t ESO

9 comentaris:

Ioana Sofrea ha dit...

Uau! Molt interessant. NO em pensava que nike s'inspirés en les ales de la deesa victòria ja que el seu eslògan no té res a veure. L'eslògan és una famosa frase que va dir un assassí. "Just do it"

Júlia Castro ha dit...

Uau Xana, mai m' ho havia plantajat. També he sentit a dir que el nom d' Audi ve de la traducció al llatí del cognom del fundador.

Abril Llabrés ha dit...

Mai m'hagués imaginat que nike s'inspires amb una deessa grega!!

Berta Malet ha dit...

Molt ben explicat! És curiós que la Gillette vingui d'afrodita i que represent-hi tot el què és la bellesa, ja que una dona depilada no és símbol de bellesa a tots els paísos del món.

Júlia Rama Vilaró ha dit...

Mai m'havia parat a pensar en què les marques més famoses tinguessin aquestes influències de la mitologia. Genial.

Cecília ha dit...

Suposo que el simbol de Kappa pot ser el més evident, perquè els altres han hagut de posar molta imaginació fin a arribar al logo definitiu. Tot i això, m'ha sobtat que tantes marques poguessin provenir del Mon Classic. Al cap i a la fi, sempre tornem als origens :)

Laura Canadell ha dit...

La veritat és que mai m'havia plantejat l'origen d'aquestes marques. Penso que la mitologia ens influencia sense que ens n'adonem i aquest n'és un bon exemple.

Judit Font ha dit...

Mai m'havia parat a pensar si alguna marca, que estem acostumats a veure el nostre dia a dia, tingués una relació amb el llatí. I no m'hagués imaginat mai que la marca Nike s'inspirés amb una deessa grega. Es ben bé que la mitologia, encara ara, segueix sent present, tot i que de manera diferent, en la nostra societat.

Laia costa ha dit...

M'ha encantat aquesta entrada! Saver de on venen moltes marques de roba, molt bona!