HIDRA DE LERNA

Hidra de Lerna, bèstia filla d'Equidna i Tifó, presentada com a un antic i despietat monstre aquàtic, fou criada per Hera per a què servís per a una de les dotze tasques d'Hèracles (va ser la segona tasca).

Hèracles lluita contra Hidra
Francisco de Zurbarán; 1634

Diverses fonts han suggerit que l'Hidra va aparèixer per primera vegada, en l'escriptura i l'art, entre el 600 i el 700 aC.

Acostuma a ser representada com a una serp de diversos caps que, depenent de l'autor, podien ser entre 5 o 15 caps o, fins i tot, hi havia qui deia que en tenia cent o deu mil. A més a més, es diu que tenia la virtut de regenerar un cap o dos (segons l'autor) per cada una que li tallessin o perdés. El cap central, el més gran i central, era immortal i respirava foc mentre que els altres posseïen un alè verinós, que era el que la feia verdaderament temible, ja que es deia que qualsevol que se li acostés moria irremeiablement.

Sobre la grandària, sol representar-se amb una longitud d'entre 7 i 25 metres, i una altura d'entre 6 i 13 metres.

Hidra a la pel·lícula
Percy Jackson i el lladre del camp

Aquesta rondava prop de Nàuplia, a les golfes de l'Argòida. Sota aquesta es trobava una porta a l'inframon que Hidra cuidava. L'arqueologia ha demostrat que aquest lloc és més antic que Argos.

Finalment, quan va morir a mans d'Hèracles, Hidra fou convertida en una constel·lació i la van situar al costat de Càncer.

Constel·lació de la serp


Nour el Karrouchi
1r BAT

Comentaris

kawtar el mouden ha dit…
L'autor ha eliminat aquest comentari.
kawtar el mouden ha dit…
No en sabia res sobre l'Hidra de Lerna. Mai n'he escoltat a parlar sobre aquest tipo d'entrada. M'ha semblat molt interessant aquesta entrada i m'ha agradat molt. M'he sorprès molt quan he vist que l'Hidra de Lerna es va convertir en una constel·lació i que la van situar al costat de Càncer.
Molt bona entrada!!

Lucas Torres ha dit…
una entrada molt interessant. Mai vaig saber com era i que feia aquest ésser mitològic. És impressionant els monstres que habiten a l'inframón
Maria Vasileva ha dit…
Em sembla una entrada interessant ja que mai havia escoltat sobre aquesta figura i m'ha agradat molt. M'ha semblat molt interessant la quantitat d'anys abans que havia aparegut com a una serp i les enormes mesures que feia. També m'ha sorprès molt i mai m'havia fixat que la constel·lació ve del seu mite. Potser em faltaria que expliquessis més sobre la bèstia. Molt bona feina.

Entrades populars d'aquest blog

LA SOCIETAT ROMANA

LES CIUTATS ROMANES

LES CASES ROMANES