Laocoont és l'escultura més significativa del període hel·lenístic, es una obra de Agesandros,Polidoros i Atenadors. Aquesta escultura va ser trobada a Roma el 1506 per l'arquitecte Giuliano da Sangallo.
Segons alguns autors, aquest grup escultòric, esculpit a mitjants del segle I a.C, diuen que podria ser una adaptació de marbre blanc d'un original bronze.
L'objectiu de l'autor va ser plasmar l'expressivitat per davant dels temes tractats sobre els déus, i representa el patiment de la lluita contra les serps.
CONTEXT HISTÒRIC
Tot comença amb la mort de l'Alexandre el Gran, l'imperi es queda dividit en diferents regnes. Amb l'art passa el mateix , i és creen diferents escoles. Aquesta escultura es de l'escola de Rodes.
A l'època hel·lenística es canvia l'idealisme clàssic pel realisme i les escultures més turmentades.
DESCRIPCIÓ
La còpia romana està realitzada de marbre, però es creu que la original era de bronze mitjançant la tècnica de cera perduda.
Està representat d'una manera frontal, hi han tres figures una que és la principal i és gegantina, que representa un sacerdot amb un cos d'ancià que lluita per desfer-se de les dues serps terribles. Llavors també hi han dos altres personatges que representen els seus fills, aquests també estan entre les serps però sembla que ells els hi costa més d'escapar-se'n.
COMPOSICIÓ
La composició és oberta. Formada per un triangle, que inclou els tres caps de les figures, i una diagonal que va des del colze del pare fins al terra passant per tot el cos.
Podem veure que és una escultura molt dinàmica, perquè les serps formen línies ondulades. Els personatges estan lluitant amb les serps, per tant estan en moviment però després d'aquesta imatge trobaran una altre posició.
La musculatura de les figures estan en tensió i veiem que les cares mostren molta expressivitat, el pare mostra una expressió de patiment (phatos). És una escultura que ens transmet violència , tensió i patiment.
S'utilitza la tècnica dels "draps molls" per tal de representar que les teles siguin més reals.
Segons alguns autors, aquest grup escultòric, esculpit a mitjants del segle I a.C, diuen que podria ser una adaptació de marbre blanc d'un original bronze.
L'objectiu de l'autor va ser plasmar l'expressivitat per davant dels temes tractats sobre els déus, i representa el patiment de la lluita contra les serps.
CONTEXT HISTÒRIC
Tot comença amb la mort de l'Alexandre el Gran, l'imperi es queda dividit en diferents regnes. Amb l'art passa el mateix , i és creen diferents escoles. Aquesta escultura es de l'escola de Rodes.
A l'època hel·lenística es canvia l'idealisme clàssic pel realisme i les escultures més turmentades.
DESCRIPCIÓ
La còpia romana està realitzada de marbre, però es creu que la original era de bronze mitjançant la tècnica de cera perduda.
Està representat d'una manera frontal, hi han tres figures una que és la principal i és gegantina, que representa un sacerdot amb un cos d'ancià que lluita per desfer-se de les dues serps terribles. Llavors també hi han dos altres personatges que representen els seus fills, aquests també estan entre les serps però sembla que ells els hi costa més d'escapar-se'n.
COMPOSICIÓ
La composició és oberta. Formada per un triangle, que inclou els tres caps de les figures, i una diagonal que va des del colze del pare fins al terra passant per tot el cos.
Podem veure que és una escultura molt dinàmica, perquè les serps formen línies ondulades. Els personatges estan lluitant amb les serps, per tant estan en moviment però després d'aquesta imatge trobaran una altre posició.
La musculatura de les figures estan en tensió i veiem que les cares mostren molta expressivitat, el pare mostra una expressió de patiment (phatos). És una escultura que ens transmet violència , tensió i patiment.
S'utilitza la tècnica dels "draps molls" per tal de representar que les teles siguin més reals.
Per saber més informació podeu veure aquest sildeshare.
Judit Espina
Judit Espina
3 comentaris:
Hem treballat aquesta escultura recentment a l'assignatura de filosofia, però només des del punt de vista de l'estètica apol·línia i la dionisíaca. Aquesta entrada m'ha anat bé per conèixer la història que s'amaga darrere l'escultura, i tota la seva composició. Molt interessant!
Però tinc un dubte, en què consisteix la tècnica dels draps molls? M'he mirat l'SlideShare però no he sabut trobar cap apartat on hi parlés.
Les escultures gregues són molt imponents, i mostren uns cossos perfectes i completament proporcionats. Sempre és interessant conèixer noves obres d'art. Molt bona entrada Judit!
Marta responent a la teva pregunta de què és la tècnica dels draps molls, aquesta tècnica consisteix a representar el cos humà a través de transperències quan està cobert de roba. S'enganxa el cos i podueix una forma de plecs decoratius
Publica un comentari a l'entrada