24 de gener del 2013

ROSA CRVX

Després de llegir i comentar l'entrada "Heavy metal en llatí", que podeu veure al final de tot, vaig buscar altres bandes que toquessin alguna cançó en aquest idioma. Tot seguit vaig trobar un grup anomenat Rosa Cruz (o Rosa Crvx en llatí). Aquest és un grup francès que interpreta les seves cançons en llatí a més a més d'escriure les seves lletres basant-se en els textos alquimistes. 

Integrants de Rosa Crvx
Rosa Cruz es caracteritza pel seu estil gòtic i per la seva inclinació cap a tot això tenebrós i contundent. Els integrant van ser acusats de profanar llocs històrics del Sud de França i antigues tombes amb la fi d'obtenir més informació per a les seves investigacions. 

Algunes cançons que podem trobar d'aquest grup són: 

- Noctes insomnes ("Nits sense dormir")

- Proficere ("Avançar")

- In Tenebris ("En la foscor")

A continuació us deixo la lletra de l'ultima de les cançons juntament amb el vídeo, pels que estiguin interessats en com és aquesta música: 

 IN TENEBRIS
A sagitta volante in die
A negotio perambvlante
In tenebris: ab incrvrsv, 
Et daemonio meridiano.
Cadent at latere tvo mille, 
Et decem millia a dextris tvis;
Ad te autem
Non appropinqvabit.
Non timebis
A timore noctvrno. 




Com he dit abans, aquí us facilito el link de l'entrada "Heavy metal en llatí" .

Martina Maldonado 
4t ESO

10 comentaris:

Anònim ha dit...

No tenia ni idea que hi haguéssin grups que cantéssin amb llatí.Em pensava que el llatí només s'estudiava i que ningú el parlava ni el cantava.
Bona entrada!

Unknown ha dit...

Molt interessant!! Aquest grup l'hem d'escoltar, que l'ús de la llengua llatina en la música actual és un fet molt culturitzador i, a més, divertit.A part d'això, la música heavy és de molt bona qualitat ja que els músics que la practiquen cuiden molt el seu estil, i aquest és un altre motiu per escoltar la cançó.

Gràcies per la informació!

Cuquitus24 ha dit...

Ostres quina gràcia! Sempre és bo veure que algú s'interessa per la teva entrada i encara ho és més si és sobre el Metal! Sembla mentida que es pugui fer música amb llengua llatina a dia d'avui, i és que s'hi ho mirem detingudament els únics que aposten per fer música amb aquesta llengua són grups de Metal. Una cosa que m'he pogut adonar és que alhora d'interpretar música amb llatí, els cantants han de vocalitzar molt i intentar fer-ho entenedor pel públic.
Enhorabonaaa! :D

Unknown ha dit...

Per gustos els cols colors eh... Jo crec que és molt correcte i està molt bé el punt de vista del Martí i l'Arnau, respecte que és difícil trobar cançons en llatí i que en canvi és un fet molt culturitzador, com bé diu el Martí. Des d'un punt de vista més personal, no m'agrada gaire aquest estil, encara que sempre pot ser pitjor...

Bona entrada Martina!

Unknown ha dit...

Bona entrada Martina!

Desconeixia completament l'existència d'aquest grup i la veritat és que és bastant interessant!
Sincerament a mi no m'agrada gens aquest tipus de música, al contrari m'entren calfreds i se'm posa la pell de gallina; tot i que per a gustos els colors.

Per altra banda, encara em sorprèn moltíssim que hi hagin grups que escriguin en llatí, tot i que és bastant original ja que no tothom ho fa.

Molt interessant l'entrada Martina!

Unknown ha dit...

Bona entrada Martina!

Desconeixia completament l'existència d'aquest grup i la veritat és que és bastant interessant!
Sincerament a mi no m'agrada gens aquest tipus de música, al contrari m'entren calfreds i se'm posa la pell de gallina; tot i que per a gustos els colors.

Per altra banda, encara em sorprèn moltíssim que hi hagin grups que escriguin en llatí, tot i que és bastant original ja que no tothom ho fa.

Molt interessant l'entrada Martina!

Laia Fernández ha dit...

Sembla estrany que hi hagi gent que li agradi aquest tipus de música; i sobretot ells mateixos per cantar-la. Però, com els meus companys diuen, la música és un món on tothom hi té lloc i pots triar entre una gran varietat. bona entrada!

Carla Espinosa ha dit...

Em sorprèn molt el fet de que existeixin grups de musica cantin cançons en llatí, es una entrada molt original ja que no tenia ni idea de que poguessin existir grups així.

Bona entrada Martina!!

Unknown ha dit...

Molt bona entrada!:)
És curiós que hi hagin grups que cantin en llatí, ja que sempre m'havia pensat que era una llengua només per estudiar.
No m'agrada gaire aquest estil de música però tot i així m'ha interessat llegir aquesta informació.
Felicitats!:)

Adrià Sanchez ha dit...

Molt bona entrada Martina, no sabia que hi havien grups de música que tocaven diferents obres seves en llatí, m'ha sembalt una entrada molt curiosa. Crec que podria estar bé que hi haguessin grups de música del llatí, encara que no crec que es popularitzes molt avui en dia, pero tot i aixó ha estat una molt bona entrada!

ASTRONOMIA A LA ROMANA

Les influències de la mitologia clàssica es poden trobar en molts àmbits de la nostra societat, fins i tot en la ciència. En una de les bran...

Popular Posts