PROJECTE "CLÀSSICS A LA ROMANA"
El projecte Clàssics a la romana el vàrem iniciar el curs 2008-09 per tal que fos una eina complementària a l'estudi de les nostres assignatures: Llatí, Grec i Cultura Clàssica. A través del bloc es pot complementar tot el treballat a classe, ampliar la informació o buscar nous temes relacionats amb què s'ha estat treballant.
Objectius generals:
- Apropar el contingut de les nostres assignatures als alumnes.
- Integrar de les TIC i TAC al currículum.
- Tractament de la diversitat a l’aula.
- Treballar cooperativament entre alumnes i professores.
Ens havíem adonat de les mancances que tenen els alumnes pel que fa als coneixements informàtics, que gairebé es limiten a l’ús del messenger, als jocs i a la recerca pel Google. Volíem que poguessin emprar les noves tecnologies en el seu treball diari, en les nostres assignatures, però també que poguessin aplicar-ho a la resta d’assignatures.
D’altra banda, cada alumne ha de poder tenir un tractament el més personalitzat possible dins a l’aula. Al bloc, cada alumne pot fer aportacions al seu nivell, cadascú hi troba el seu lloc: uns han trobat una notícia sobre el món clàssic, uns altres troben uns acudits o uns vídeos d’humor relacionats amb el món clàssics, uns altres fan una recerca més profunda sobre un tema que s’ha tractat a classe, uns altres amplien una informació sobre un aspecte estudiat, uns altres són més creatius i intenten imitar algun aspecte dels clàssics (un conte a l’estil d’Ovidi...), uns altres bàsicament comenten la feina que els seus companys han treballat... tothom hi té un paper.
El bloc que vàrem crear engloba tots els alumnes de clàssiques de l’IES (4t ESO llatí, 1r i 2n BAT llatí-grec) per tal d'afavorir aquest treball cooperatiu.
Tots els alumnes han participat junts en la creació del bloc, tots hi han fet aportacions i entre tots s’ha anat construint i ha anat creixent.
Objectius generals:
- Apropar el contingut de les nostres assignatures als alumnes.
- Integrar de les TIC i TAC al currículum.
- Tractament de la diversitat a l’aula.
- Treballar cooperativament entre alumnes i professores.
Ens havíem adonat de les mancances que tenen els alumnes pel que fa als coneixements informàtics, que gairebé es limiten a l’ús del messenger, als jocs i a la recerca pel Google. Volíem que poguessin emprar les noves tecnologies en el seu treball diari, en les nostres assignatures, però també que poguessin aplicar-ho a la resta d’assignatures.
D’altra banda, cada alumne ha de poder tenir un tractament el més personalitzat possible dins a l’aula. Al bloc, cada alumne pot fer aportacions al seu nivell, cadascú hi troba el seu lloc: uns han trobat una notícia sobre el món clàssic, uns altres troben uns acudits o uns vídeos d’humor relacionats amb el món clàssics, uns altres fan una recerca més profunda sobre un tema que s’ha tractat a classe, uns altres amplien una informació sobre un aspecte estudiat, uns altres són més creatius i intenten imitar algun aspecte dels clàssics (un conte a l’estil d’Ovidi...), uns altres bàsicament comenten la feina que els seus companys han treballat... tothom hi té un paper.
El bloc que vàrem crear engloba tots els alumnes de clàssiques de l’IES (4t ESO llatí, 1r i 2n BAT llatí-grec) per tal d'afavorir aquest treball cooperatiu.
Tots els alumnes han participat junts en la creació del bloc, tots hi han fet aportacions i entre tots s’ha anat construint i ha anat creixent.
Majka Llibre, professora de Grec
Montse Dalmau, catedràtica de Llatí de l'Institut Vil·la Romana, La Garriga
Comentaris