L'art del drag ha servit per anys com a refugi per a les persones pertanyents a la comunitat LGBTIQ+, a les persones POC o a les dones, es a dir, a les comunitats oprimides que no compleixen l'estereotip d'Home blanc CIS heterosexual. La cultura drag es basa en exagerar els trets estereotípics, ja siguin masculins o femenins, i actuar amb aquests maquillatges exagerats i grans perruques.
Symone referenciant el mite de Medusa a la final de Rupaul's Drag Race s13
Medusa era un monstre amb cabells de serp que convertia en pedra al tothom qui la mirava als ulls, va convertida en monstre de la mà d'Atena, qui la va castigar després de ser violada, a més a més, va enviar a Perseu per a donar-li mort.
Symone, a la final de Rupaul's Drag Race. Diseny de Michelle Hébert
Amb aquest vestit de passarel·la, el que buscava l'artista era demostrar, utilitzant el mite, les dues etapes de la seva vida. L'armadura daurada representa l'època en la que la seva família manipulava al seu jo infant, introduint pensaments homofòbics en el dia a dia familiar, igual que Teseu va ser enviat a matar al monstre influenciat per Afrodita. El cabell, en canvi, justifica el seu jo actual, maltractat i malvist per la societat, utilitzant Medusa, qui va ser injustament jutjada per actes que no van ser responsabilitat seva.
Shea Coulée referenciant el naixement de Venus al capítol 2 de Rupaul's Drag Race, All Stars 5
El mite del naixement de Venus explica com Venus (en grec Afrodita), neix d'una petxina, sent filla d'uns testicles llançats al mar i la mateixa petxina de la qual va emergir. La imatge de la deessa representa la bellesa absoluta.
Shea Coulée, al cap 2 de Rupaul's Drag Race, All Stars 5, diseny de Troy Ford.
L'artista drag buscava utilitzar a Afrodita per mostrat que la bellesa resideix a tots els cossos, sense importar raça, gènere, o tipus de cos, i, si bé s'han fet modificacions respecte al mite original, ja que es una adaptació, es veu clarament l'influencia del mite. Aquest look es encara a dia d'avui considerat com un dels més icònics del programa, degut al missatge d'acceptació que porta al darrere, i es considerat part del hall of honour de l'historia negra, degut a la repercussió que va tenir aquest, i més quan el model va ser presentat durant les manifestacions del Black Lives Matter, ja que es va agafar com una icona del moviment.
Per últim, recomano mirar aquest vídeo de la passarel·la del capítol 2 de la temporada 3 de Canada's Drag Race, ja que es va agafar com a categoria "Deesses del món antic", i es poden trobar referències a la mitologia grecollatina.
Molt bona entada! Trobo que és profitós veure com la mitologia clàssica no només era font d'inspiració a l'edat antiga i que continua essent present a a societat!
És molt interessant com a través de l'art del drag va servir com a refugi per els de la comunitat LGBTIQ+, i a les comunitats oprimides que no compleixen l'estereotip d'Home blanc heterosexual. M'ha agradat molt la idea del vestit, ja que és molt curiós com amb el vestit de passarel·la s'intenta demostrat les dues etapes de la vida. Realment ha set molt creatiu la manera en que ha representat cada part del vestit.
Una entrada molt bona! M'ha agradat molt la referència que fas en la mitologia en el món drag. M'ha semblat molt interessant, n'he arribat a acoltar alguna cosa però mai m'he informat. M'ha agradat que hagis explicat el significat de cada part de la medusa. Molt bona entrada!!
Molt bona entrada! No havia vist cap de semblant i m'ha semblat molt interessant, com en veritat hi ha tantes coses del món del nostre dia d'avui que puguem relacionar amb els mites. Em sembla que l'art drag i l'artista drag, com bé has explicat tu, han pogut demostrar amb la moda, els mites que coneixem i fer-nos veure la part important de cada un. Molt bona feina.
Molt bona entrada! Em sembla molt interessant les referències que fan cap a la mitologia, i que ho expressin amb "looks". Penso que es un tema realment entretingut i m'agradaria investigar més al respecte.
La societat romana, era similar a la grega ja que també es dividia en parts. Aquesta societat es basava en el naixement i en la riquesa de la persona o familiar. La primera classe de persona que hi havia eren els ciutadans però a diferencia de la societat grega aquí hi ha subgrups, dintre dels ciutadans els subgrups són: Patricis : Els patricis eren els descendent dels fundadors de la ciutat, aquest grup era el representant de l'aristocràcia en la societat, a part de ser els referents en la societat, tenien uns privilegis polítics, econòmics i socials i no pagaven impostos. També tenien moltes terres on hi treballen pagesos. Plebeus : Els plebeus eren els descendents de les primeres famiílies que havien anat a Roma a viure-hi. Aquests plebeus al principi no tenien cap poder ni drets ni deures, ni tan sols podien casar-se amb un patrici. Després de molts intents, però, van aconseguir una mica d'igualtat, ja que van passar a tenir drets i deures, i tot graciés a q
L'època hel·lenística, amb la formació de l'Imperi Alexandre dues tradicions artístiques molt diferents, l'oriental i la clàssica, havien entrat en contacte donant origen a una nova manera de concebre l'art l'escultura: L'Hel·lenisme. Amb l'Hel·lenisme els ideals clàssics de bellesa, harmonia, serenitat i equilibri són abandonats en favor de la tensió, el moviment i una expressivitat extrema. Els rostres dels personatges es mostraven una gran expressivitat mostrant sentiment de patiment i passió. Les representacions continuaven sent naturalistes, però van abandonar l'idealisme en favor d'un major realisme. També va aparèixer nous temes com la vellesa, la infància, la quotidianitat, el dolor o la mort. Gal moribund També va aparèixer la representació de grups escultòrics amb composicions complexes que presenten un gran dinamisme expressivitat . Bou farnesi s.II a.C. Amb l'Hel·lenisme Atenes perd protagonisme com a centre cultu
Les cases romanes més luxoses unifamiliars es deien domus . Eren d'una sola planta i estaven orientades cap a l'interior, gairebé sense finestres i al voltant d'un pati central, l' atrium . Domus romana Les cases oferien tota mena de comoditats, incloent calefacció. A l'entrada hi havia un vestíbul. D'aquí es passava a l'anterior, a l' atrium , que consistia en un pati interior cobert amb una obertura al centre anomenada compluvium que deixava entrar l'aigua de pluja. Aquesta aigua queia en un petit estany anomenat impluvium . A l' atrium donaven les diferents habitacions de la casa: dormitori ( cubiculum ), menjador ( triclinium ), cuina ( culina ) , i recintes laterals ( alae ). Atrium Maqueta d'una domus romana Per influència grega es va construir el tablinum , el despatx del pater familias, en què solia rebre als seus clients. També darrere de l' atrium es va construir un pati major envoltat
Comentaris
M'ha agradat molt la idea del vestit, ja que és molt curiós com amb el vestit de passarel·la s'intenta demostrat les dues etapes de la vida. Realment ha set molt creatiu la manera en que ha representat cada part del vestit.