2 de maig del 2015

LES HUMANITATS DIEM PROU!!

En la xarxa social del twitter trobem diferents comptes en què els estudiants humanistes i els mateixos propietaris del compte comparteixen frustracions davant les matèries pròpiament humanistes, com el llatí o el grec, com també acudits que només algú que tingui un mínim de llatí i/o grec i cultura clàssica.

Un dels comptes més populars és LETRAS ENFURECIDAS (@humanidadesenf1). La seva descripció diu: VENI, VIDI, VICI (vaig arribar, vaig veure, vaig vèncer) i viu a Olimpo City. Com es pot veure en la descripció ja queda clar que és un compte dedicat a les humanitats, concretament a les llengües clàssica i la cultura clàssica també, però amb l'humor com essència. Aquí us deixo algunes de les piualdes en forma d'imatge:












L'altre compte força conegut és HUMANISTAS CABREADOS (@HUMANIDADESENF). La seva descripció diu: NOS LLAMAN LETRASADOS. ESTAMOS EN PELIGRO DE EXTINCIÓN, PERO LAETI. EL PESO DE LOS DICCIONARIOS CAERÁ SOBRE TU CONCIENCIA. Aquest viu a La Hélade, Hèl·lade (en grec, Ἑλλάδα) és el nom de Tesalia a l'Antiga Grècia. Aquesta apareix a la Ilíada com un dels territoris on Aquil·les n'és la màxima autoritat. També us deixo uns quants exemples de piulades:






L'últim compte que es pot considerar popular i de rellevança és CAYO JUNIO CÉSAR (@IuniusCaesar). La seva descripció diu: ¡Un día llegaré al poder y el Griego y el Latín serán obligatorios! Defensor de la cultura grecolatina y de los aoristos segundos #PorJúpiter #PorZeus. Aquest diu que viu Conquistando las Galias. Se sobre enten que no viu cap lloc concret, sinó que la seva vida i el seu únic objectiu és conquistar les Gàl·lies. D'aquest compte no us puc posar exemples però si entreu al compte ho podreu gaudir vosaltres mateixos.

Demostrem que les humanitats no estan mortes!

Míriam El Mouhadab Carbonell
1r Batxillerat


10 comentaris:

Júlia Rama Vilaró ha dit...

Genial! He rigut molt amb totes aquestes piulades. Es una bona forma de demostrar que les humanitats no estem mortes. M'ha encantat!

Anònim ha dit...

una entrada molt original Míriam. Fan totes molt riure, algunes costen més d'entendre que d'altres.

Cecília ha dit...

M'agrada molt aquesta manera de manifestar-nos com a humanistes! Realment, totes aquestes vinyetes son molt enginyoses, em quedo amb la de quin any es (150 abans de crist bla bla bla)!

Unknown ha dit...

Quina entrada tant genial!! M'ha encantat, clar que si, les humanitats no estem mortes!!

Sara ha dit...

Quina entrada més original. Estar bé que ens manifestem en contra de ''les humanitats mortes''.
M'ha agradat molt!!

Anònim ha dit...

Em fan molt riure aquest tuits que han fet alguns. Els dos que més m'han agradat són el de quan s'empipa la mare i et recorda a medusa, i el de la Pilar Rubio.

Unknown ha dit...

Està molt bé defensar les humanitats des del humor!

Unknown ha dit...

Hola, Míriam! Trobo que és una manera molt original de defensar les humanitat així. Jo segueixo aquests comptes al Twitter, i sempre que veig alguna broma d'aquestes m'entra molt riure!

Maria González ha dit...

M'ha agradat molt l'entrada Míriam! Al igual que els altres penso que ha estat una molt bona manera de demostrar que en aquest món no només existeix les ciències! M'ha agradat molt el "meme" de la Pilar Rubio i el de antes de Cristo!

Unknown ha dit...

M'ha agradat molt aquesta entrada! Crec que ja és hora de demostrar que les humanitats no estan mortes, i que són importants. És bona idea demostrar-ho des de l'humor.

ASTRONOMIA A LA ROMANA

Les influències de la mitologia clàssica es poden trobar en molts àmbits de la nostra societat, fins i tot en la ciència. En una de les bran...

Popular Posts