27 de setembre del 2011

EL MILLOR ACME

Segur que si us poso aquesta imatge, tots - o la majoria - em sabríeu dir de què és:


Efectivament, es tracta del Coiot i el Correcamins. En molts dels capitols de la sèrie d'aquesta divertida parella haureu vist els explosius que usava el coiot, oi? Marca ACME, sens dubte.


Però... què vol dir ACME realment?

Acme és una paraula grega que vol dir el primer, el millor. He pensat que aquest nom seria com una ironia, ja que els aparells mai funcionaven del tot bé tot i anomenar-se "el millor".

Algú m'hi sabria trobar alguna altra raó?

De moment, us deixo amb una escena dels capítols dels nostres amics, perquè aneu reflexionant:




Anahí Domínguez

2n batx

27 comentaris:

Anna Solà ha dit...

Jo opinó el mateix que tu, que Acme és una Ironia que van posar els autors de la sèrie. Tot i així, també he trobat que acmé era la maduresa dels filòsofs i els seus pensaments.

Aquesta paraula també és utilitzada per una empresa Espanyola actualment.
Bona entrada!

Yasmina Ketami ha dit...

Anahí com pots fixarte a uns dibuixos animats, què posa a les bombes dels dibuixos? Són uns dibuixos molt mítics.
Bona entrada!

Juhy Javier Dominguez ha dit...

De petita sempre mirava aquests dibuixos, i si que he vist els explosius que utilitzaven, però mai m'havia fixat en la marca, i tampoc m'imaginava que Acme era una paraula i grega.. I ja més o menys pel significat m'imagino perquè sempre l'utilitzen.. I el vídeo que has posat està molt bé per reflexionar.

Aquesta és una de les entrades que ens diuen que ens tenim que FIXAR MOLT més en la coses, i si es millor bucar el significat.

M'ha agradat molt Anahi :D

Joan Giralt ha dit...

Jo la veritat esque no els he vist gaire aquests dibuixos, però això de ACME si que em sonava. No crec que hi hagi cap més motiu pel qual anomenar ACME a aquests explosius, simplement és irònic. Segur que són les sigles d'algu.

Mireia Cutura ha dit...

Tens tota la raó, crec que no hi pot haver cap altre lectura del que ens volen dir amb la paraula "Acme". En resum una gran ironia.

Tens molt bona vista per haver-te fixat en coses com aquests detalls en els dibuixos, jo segur que no me n'hauria adonat!

Bona feina :)

Artur Bossy ha dit...

Jo també penso el mateix que els altres.Crec que simplement és una ironïa o les segles d'alguna empresa. De totes formes, molt bona recerca! Bona entrada!

Aina ha dit...

Com m'agradaven aquests dibuixosde petita. No en tenia ni idea que Acme venia del grec i menys sabia el seu significat! No trobo cap altre explicació de la que has donat tu, encara que pobre coiot que sempre li sortia tot malament per culpa de la marca Acme. Bona entrada!

Aina ha dit...

Com m'agradaven aquests dibuixosde petita. No en tenia ni idea que Acme venia del grec i menys sabia el seu significat! No trobo cap altre explicació de la que has donat tu, encara que pobre coiot que sempre li sortia tot malament per culpa de la marca Acme. Bona entrada!

Jordi Gonzalez ha dit...

No sabia que la paraula Aceme es una paraula grega que vol dir el primer.

Dima ha dit...

Ma agradat perquè trobo que es una curiositat interessant i que anteriorment ningú sen havia adonat ja que es una cosa en la que tothom es fix, molt bona recerca

Xènia Cubí ha dit...

I si Acme fos una autocrítica per dir que eren un dels millors dibuixos animats del moment?

fermin samblas ha dit...

no tenia ni idea de que la paurala acme era una paraula, i mes grega gracies al blog se una cosa mes

Roger Morató ha dit...

he buscat un altre significat d'acme: A Company that Makes Enything
es curiós que tambe sigui una paraula grega
bona entrada

Anònim ha dit...

Jo no m'havia fixat en que hi havia escrit això als explosius. I també és curiós que sigui uan paraula grega.

Laia Arimany ha dit...

Totalment d'acord en que és una ironia... Ja que, com diu a l'entrada, tots els explosius són marca ACME, que sempre exploten abans de temps...

Gràcies per l'entrada, ja que m'ha agradat saber què volia dir ACME i perquè els productors de la sèrie li van posar aquest nom al seus explosius:).

Clàudia Simón ha dit...

E après una nova cosa, que la paraula "Acme" ve de Grècia i significa primer, molt interessant!!

Anna Felipe ha dit...

No m'havia fixat mai en la marca de explosius que utilitzaven.
No tenia nidea que sigues una paraula grega.

Laia Elorduy ha dit...

No em podia imaginar, fins ara, que aquesta paraula provenia de grecia, concretament que significaba primer, ara he après el mateix que la clàudia.

lluís feliu ha dit...

jo tampoc savia que ACME volia dir el primer, i que era una paraula grega.
Jo sempre he pensat que era anglesa, i que era una marca d'alguna fabrica.
gracies aixo ya se el verdare sicnificat

Emma Moreno ha dit...

Xènia, jo crec que s'haurien volgut referir al que dius tu! M'ha agradat molt aquesta entrada, perquè a mi de petita m'encantaven aquests dibuixos!

Anònim ha dit...

No ho sabia que volguès dir aixó.
Aquest dibuixos el mirava sovint i eren molt divertits

Judith Bautista ha dit...

M'ha agradat molt aquesta entrada perquè no sabia que ACME volia dir "el primer" jo crec que per això moltes empreses s'han posat un nom posant aquesta paraula, que també vol dir "estar en el punt més alt".

Miguel M.C. ha dit...

Jo crec que la Xènia pot tindre tambe la raó, pero jo al principi pensava que era una mica una ironia, ja que si no recordu malament aquests explosius no anaven molt bè... Peró del que no es pot dubtar es que hi haura que fer una bona recerca per trova la solucio! :)
Per cert una molt bona entrada :)

Dana García ha dit...

Hola! Doncs he vist aquesta entrada, i la veritat,es que quan jo era petita, veia aquests dibuixos, però mai m'havia fixat en la marca dels explosius, i al veure aquesta entrada m'he sorprès per que m'he adonat com en uns dibuixos que veia cada dia, una paraula que no li donava atenció podia tenir un significat tant curiós. Ara m'hi fixo, i també crec que ho posen com a ironia, ja que els explosius exploten abans de temps. També he buscat diferents significats sobre ACME, i he trobat el mateix que en Roger Morató; Company that Makes Enything. Així que no hem queda res mes a dir, bona entrada!

Joel Martíinez ha dit...

magrada molt, molt interesant !

Víctor Almazán ha dit...

quan jo era petit també veia aquest dibuixos però la veritat es que mai m'havia fixat en aquesta paraula jo crec que el seu significat està associat amb que aquells aparells eren en teoria per ser el millor però en molts casos el coiot no els sabia utilitzar o tenia molt mala sort.

Unknown ha dit...

Jo comparteixo la opinió de que possiblement sigui una ironia. Mai m'havia parat a pensar en la marca dels explosius que utilitzaven en una sèrie de dibuixos animats, tot i així és molt curiós.

TÀRRACO

Tots coneixem la ciutat de Tarragona, però pocs saben el seu origen i la gran importància que va tenir en l'època clàssica... En aquella...

Popular Posts