EL MÓN CLÀSSIC EN LA PUBLICITAT

Tot i que el món clàssic ens queda molt enrere i a vegades sembli que no és present en l'actualitat, és totalment mentida. Tot i que no ens en adonem, tant per falta de coneixement com d'atenció, el món clàssic és molt present als nostres dies ja sigui utilitzant paraules gregues o llatines com  utilitzar  la mitologia per nombrar productes. Així doncs, aquest és un recurs molt utilitzat en la publicitat i en el mercat en general i avui us en deixaré alguns exemples de marques i entitats de diferents camps que segurament no hi havíem parat atenció abans.

COTXES, MOTOS I CAMIONS:
  1. El nom de l'empresa Audi ens porta a l'imperatiu del verb "audio" que significa "escoltar". Aquesta casa rep aquest nom en nom del seu director tècnic "August Horch"
  2. La marca de cotxes Volvo també fa referència al verb llatí "volvo,-is" que significa "girar, donar voltes". El mateix logo fa referència al significat de la marca, una circumferència que envolta el nom, podent significar una roda.
  3. El model Daewoo Kalos agafa la forma de l'adjectiu grec "bonic" que intenta destacar la bellesa del producte. Un altre exemple seria el Daewoo Magnus el qual surt del verb "magnus-i" i obté el significat de grandesa.
  4. La casa Toyota té diversos models amb noms d'origen clàssic com ara el Toyota Celsior, fent referència al comparatiu "celsus" (noble, sublime...) destacant-ne la seva superioritat envers altres marques.
Hi ha molts altres models de cotxes: Fiat Ulysse, Honda Odissey, Chevrolet astra, Ford Galaxy, Opel Insignia, Opel Astra...

En quant a camions, trobem la marca Pegaso, un ésser molt comú en la mitologia grega que simbolitzava el conegut cavall amb ales.

IMFORMÀTICA, IMATGE I SO
  1. La coneguda empresa Sony agafa el seu nom de manera disfressada de l'adjectiu llatí "sonus" que significa so a la nostra llengua.
  2. La marca d'ordinadors i productes electrònics "ACER" adopta aquest nom de l'adjectiu llatí "acer,-is" el qual significa "fort"
  3. La famosa casa "Canon" especialitzada en la venda de productes relaionats amb el món de la imatge, adapta el nom de la paraula grega "Kanwn" (Cànon), la qual s'utilitza per referir-se a les mesures ideals dels grecs.

  4. El nom Olympus també és agafat del grec de la paraula "Olimp". El perquè d'aquesta paraula és la intenció de fer veure que aquesta empresa frega lo diví.
  5. Dins encara d'aquesta categoria, trobem la famosa "Samsung". En aquest cas no parlem de l'origen en si del nom de la casa sinó d'un model específic d'un dels seus mòbils, el "Samsung Omnia", que es relaciona amb l'adjectiu llatí "omnis,-e" que significa "tot. L'anomenen així ja que el producte promet reunir totes les activitats aplicables a un mòbil d'alta gamma.
ALIMENTACIÓ:
  1. Hi ha begudes i aliments que agafen el seu nom del grec o el llatí, un exemple seria Aquarius, un refresc el nom del qual surt del mot "aqua,-ae"). Amb aquest nom remarca el seu major component, l'aigua.

  2. La coneguda marca de gelat "Frigo" rep el seu nom del substantiu llatí "frigus,-is", "fred" en català. Aquesta casa també és coneguda com a "Algida" en països com Malta o Itàlia.Aquest nom també és prestat del llatí i té un significat molt semblant a l'altre ("fred intens, gelat").
    La mateixa marca ofereix un gelat molt conegut, "Magnum" i precisament el model també té un nom llatí. Ve de "magnus,-i" i és denominat com a tal per ressaltar-ne la seva mida.
MITJANS DE TRANSPORT:
  1. La companyia aèria espanyola "Iberia" agafa aquest nom en honor a l nom que els grecs donaven a la Península Ibèrica.

  2. La companyia nàutica "Nautalia" rep el nom per el substantiu llatí "nauta,-ae", que significa "mariner".
ALTRES EXEMPLES:
  1. "Venus" de Gilette porta el nom de la deessa romana del amor, identificada amb la Afrodita grega.

  2. La revista sobre història "Clío" porta el nom de la Musa dedicada a la història.

  3. La multinacional "Nike", de la paraula grega "vikn" i significa victòria.
  4. La més que coneguda firma "Emporio Armani" ve també del grec. Per als comerciants aquest era un lloc destinat al comerç en territoris extrangers.
Maria González Duch
1r Batx

Comentaris

Unknown ha dit…
Maria, m'agrada molt aquesta entrada. Està clar que estem rodejats de referències clàssiques, i la majoria de cops no ens n'adonem.
Felicitats per l'entrada.
Maria González ha dit…
Moltes gràcies Laia! És cert això que dius, ens sorprendríem de la quantitat de influència clàssica que hi ha actualment, sobretot amb publicitat, com es veu aquí.
Unknown ha dit…
Es cert que, si ens poséssim a observar l'espai que ens envolta quan sortíssim al carrer, o fins i tot des del menjador de casa, veuríem un munt d'objectes i d'altres aparells que ja sigui pel nom o per alguna altre causa es troben relacionats amb el món clàssic.
Molt bona entrada! Són coses que moltes vegades n'ens en adonem, ja que ho tenim en el nostre dia a dia i moltes vegades no pensem en els significats o en què s'han basat per posar els noms de les marques de les coses que tenim en el nostre davant.

Entrades populars d'aquest blog

LA SOCIETAT ROMANA

L'ESCULTURA GREGA - ÈPOCA HEL·LENÍSTICA (IV)

LES CASES ROMANES