MITOLOGIA GRECOROMANA A LA PUBLICITAT I

A la televisió, la mitologia és una eina utilitzada per a molt. Moltes series i pel·lícules utilitzen referencies i recursos d'aquesta, però, passa el mateix al món de la publicitat?

El turisme és un dels principals sectors que treu profit de la cultura antiga. Un clar exemple és l'anunci que va treure l'organització nacional del turisme grec al 2008. En aquest podem veure referencies com Cupido, que dona l'idea d'un amor iniciat al país. L'eslògan de l'anunci també fa referencia a la mitologia, aquest és Live your Myth in Greece, o, el que és el mateix, Viu el teu mite a Grècia. Aquesta campanya publicitària, per tant, barreja els dos grans atractius turístics del país, els paisatges paradisíacs i la rica cultura i mitologia del país. Aquest anunci va ser aclamat per la crítica, però, tot i això, Grècia segueix sent un dels pocs països que inclou la mitologia a la seva publicitat turística.

Live your Myth in Greece, Visit Greece

El sector dels cosmètics i perfums és un altre que s'ha beneficiat d'aquesta mitologia en moltes ocasions, de fet, és el que mes cops ha utilitzat referencies a aquesta. Un clar exemple es Olympéa de la marca Paco Rabanne, i la seva versió masculina anomenada Invictus. Aquesta sèrie d'anuncis fa referencia a la mitologia romana. En una de les campanyes de la versió masculina, és podia veure al protagonista participant en una batalla de gladiadors, i després, trobant-se a un grup de noies esperant-lo als vestuaris. Aquest anunci va ser criticat per aquest final, i així va ser com l'empresa va treure un anunci per la fragància femenina, en què la protagonista era una deessa que enamorava a tots els mortals. La firma ha confirmat que es tracta d'una referencia a Afrodita dins de la mitologia grega. A posteriori, la marca va decidir ajuntar als dos personatges en un sol anunci, en el que ambdós s'escapaven d'una banda criminal, com també d'un gegant de sorra.  Llavors els dos personatges fan us dels seus "poders" per acabar amb els antagonistes.
Invictus, Olympéa, Paco Rabane 
La marca Estatunidenca de cotxes Ford també fa la seva aportació a aquests comercials, en aquest cas, el seu anunci del model TCDI, en el que veiem la resistència del cotxe, que aguanta a les pedres que li llança un cíclop. Més endavant durant el transcurs de l'anunci podem veure com el conductor pot capturar un grup de gladiadors gracies a la velocitat del seu cotxe. Per últim, el conductor del cotxe també pot sobreviure de les fúries del que podem deduir que es Posidó, gracies a la resistència i velocitat del vehicle. 

La firma automobilística afirma que volia fer quedar al cotxe com la barca d'Ulisses, però, tot i les intencions, l'anunci va ser molt poc valorat pel públic, afirmant que es veia poc fidel a la mitologia, pel fet d'haver ajuntat masses elements sense relació aparent. El comercial també va ser criticat per el seu baix pressupost, afirmant que era un anunci que es veia pobre en contingut i en execució.
Aquí adjunto el vídeo amb l'anunci:


Hi ha molts anuncis que han utilitzat la mitologia, tants, que a la part dos d'aquesta entrada n'hi haurà més.

Arnau Giner
4t ESO

Comentaris

Franny Beltre ha dit…
Molt interesant! Però penses que aquets anuncis al utilitzar mites grecs sempre juguen amb la imatge de la sensualitat i perfecció dels Déus? . Donant un missatge que al utilitzar la colònia et tornaràs igual d'atractiu que els grecs de l'Olimp. Creus que aquet missatge es positiu per el públic que el veu?
Laia Bardolet ha dit…
Una entrada molt interesant! Sovint juguen amb la mitologia en la publicitat a vagades d'una manera més subtil o més directe, el cas és que a vagades n'hi ens fixem amb aquestes referències o inclús referències a mites com "Adam i Eva" en l'anunci de perfums de la marca Nina Ricci i la seva gama de perfums on hi apareix una poma. Són petites mostres que fa que els espectadors els captivi i atrapar-los amb el producte.
Molt interessant l'entrada. Tens tota la raó, quan t'hi fixes, pots veure que a tot arreu hi ha mencions sobre els diferents mites, i deixem afegir, que parlant d'anuncis de diferents marques, fins i tot n'hi ha que el seu nom directament fa referència a un mite. Hi són a tot arreu!

Entrades populars d'aquest blog

LA SOCIETAT ROMANA

L'ESCULTURA GREGA - ÈPOCA HEL·LENÍSTICA (IV)

LES CASES ROMANES