A la televisió, la mitologia és una eina utilitzada per a molt. Moltes series i pel·lícules utilitzen referencies i recursos d'aquesta, però, passa el mateix al món de la publicitat?
El turisme és un dels principals sectors que treu profit de la cultura antiga. Un clar exemple és l'anunci que va treure l'organització nacional del turisme grec al 2008. En aquest podem veure referencies com Cupido, que dona l'idea d'un amor iniciat al país. L'eslògan de l'anunci també fa referencia a la mitologia, aquest és Live your Myth in Greece, o, el que és el mateix, Viu el teu mite a Grècia. Aquesta campanya publicitària, per tant, barreja els dos grans atractius turístics del país, els paisatges paradisíacs i la rica cultura i mitologia del país. Aquest anunci va ser aclamat per la crítica, però, tot i això, Grècia segueix sent un dels pocs països que inclou la mitologia a la seva publicitat turística.
Live your Myth in Greece, Visit Greece
El sector dels cosmètics i perfums és un altre que s'ha beneficiat d'aquesta mitologia en moltes ocasions, de fet, és el que mes cops ha utilitzat referencies a aquesta. Un clar exemple es Olympéa de la marca Paco Rabanne, i la seva versió masculina anomenada Invictus. Aquesta sèrie d'anuncis fa referencia a la mitologia romana. En una de les campanyes de la versió masculina, és podia veure al protagonista participant en una batalla de gladiadors, i després, trobant-se a un grup de noies esperant-lo als vestuaris. Aquest anunci va ser criticat per aquest final, i així va ser com l'empresa va treure un anunci per la fragància femenina, en què la protagonista era una deessa que enamorava a tots els mortals. La firma ha confirmat que es tracta d'una referencia a Afrodita dins de la mitologia grega. A posteriori, la marca va decidir ajuntar als dos personatges en un sol anunci, en el que ambdós s'escapaven d'una banda criminal, com també d'un gegant de sorra. Llavors els dos personatges fan us dels seus "poders" per acabar amb els antagonistes.
Invictus, Olympéa, Paco Rabane
La marca Estatunidenca de cotxes Ford també fa la seva aportació a aquests comercials, en aquest cas, el seu anunci del model TCDI, en el que veiem la resistència del cotxe, que aguanta a les pedres que li llança un cíclop. Més endavant durant el transcurs de l'anunci podem veure com el conductor pot capturar un grup de gladiadors gracies a la velocitat del seu cotxe. Per últim, el conductor del cotxe també pot sobreviure de les fúries del que podem deduir que es Posidó, gracies a la resistència i velocitat del vehicle.
La firma automobilística afirma que volia fer quedar al cotxe com la barca d'Ulisses, però, tot i les intencions, l'anunci va ser molt poc valorat pel públic, afirmant que es veia poc fidel a la mitologia, pel fet d'haver ajuntat masses elements sense relació aparent. El comercial també va ser criticat per el seu baix pressupost, afirmant que era un anunci que es veia pobre en contingut i en execució.
Aquí adjunto el vídeo amb l'anunci:
Hi ha molts anuncis que han utilitzat la mitologia, tants, que a la part dos d'aquesta entrada n'hi haurà més.
Molt interesant! Però penses que aquets anuncis al utilitzar mites grecs sempre juguen amb la imatge de la sensualitat i perfecció dels Déus? . Donant un missatge que al utilitzar la colònia et tornaràs igual d'atractiu que els grecs de l'Olimp. Creus que aquet missatge es positiu per el públic que el veu?
Una entrada molt interesant! Sovint juguen amb la mitologia en la publicitat a vagades d'una manera més subtil o més directe, el cas és que a vagades n'hi ens fixem amb aquestes referències o inclús referències a mites com "Adam i Eva" en l'anunci de perfums de la marca Nina Ricci i la seva gama de perfums on hi apareix una poma. Són petites mostres que fa que els espectadors els captivi i atrapar-los amb el producte.
Molt interessant l'entrada. Tens tota la raó, quan t'hi fixes, pots veure que a tot arreu hi ha mencions sobre els diferents mites, i deixem afegir, que parlant d'anuncis de diferents marques, fins i tot n'hi ha que el seu nom directament fa referència a un mite. Hi són a tot arreu!
La societat romana, era similar a la grega ja que també es dividia en parts. Aquesta societat es basava en el naixement i en la riquesa de la persona o familiar. La primera classe de persona que hi havia eren els ciutadans però a diferencia de la societat grega aquí hi ha subgrups, dintre dels ciutadans els subgrups són: Patricis : Els patricis eren els descendent dels fundadors de la ciutat, aquest grup era el representant de l'aristocràcia en la societat, a part de ser els referents en la societat, tenien uns privilegis polítics, econòmics i socials i no pagaven impostos. També tenien moltes terres on hi treballen pagesos. Plebeus : Els plebeus eren els descendents de les primeres famiílies que havien anat a Roma a viure-hi. Aquests plebeus al principi no tenien cap poder ni drets ni deures, ni tan sols podien casar-se amb un patrici. Després de molts intents, però, van aconseguir una mica d'igualtat, ja que van passar a tenir drets i deures, i tot graciés a q
L'època hel·lenística, amb la formació de l'Imperi Alexandre dues tradicions artístiques molt diferents, l'oriental i la clàssica, havien entrat en contacte donant origen a una nova manera de concebre l'art l'escultura: L'Hel·lenisme. Amb l'Hel·lenisme els ideals clàssics de bellesa, harmonia, serenitat i equilibri són abandonats en favor de la tensió, el moviment i una expressivitat extrema. Els rostres dels personatges es mostraven una gran expressivitat mostrant sentiment de patiment i passió. Les representacions continuaven sent naturalistes, però van abandonar l'idealisme en favor d'un major realisme. També va aparèixer nous temes com la vellesa, la infància, la quotidianitat, el dolor o la mort. Gal moribund També va aparèixer la representació de grups escultòrics amb composicions complexes que presenten un gran dinamisme expressivitat . Bou farnesi s.II a.C. Amb l'Hel·lenisme Atenes perd protagonisme com a centre cultu
Les cases romanes més luxoses unifamiliars es deien domus . Eren d'una sola planta i estaven orientades cap a l'interior, gairebé sense finestres i al voltant d'un pati central, l' atrium . Domus romana Les cases oferien tota mena de comoditats, incloent calefacció. A l'entrada hi havia un vestíbul. D'aquí es passava a l'anterior, a l' atrium , que consistia en un pati interior cobert amb una obertura al centre anomenada compluvium que deixava entrar l'aigua de pluja. Aquesta aigua queia en un petit estany anomenat impluvium . A l' atrium donaven les diferents habitacions de la casa: dormitori ( cubiculum ), menjador ( triclinium ), cuina ( culina ) , i recintes laterals ( alae ). Atrium Maqueta d'una domus romana Per influència grega es va construir el tablinum , el despatx del pater familias, en què solia rebre als seus clients. També darrere de l' atrium es va construir un pati major envoltat
Comentaris