DISCÒBOL

Aquesta escultura és del grec Miró anomenat l'atenenc. Representa un atleta just abans de llençar un disc. Com podem veure és un home nu, dempeus amb el cos en tensió.

CONTEXT HISTÒRIC
Miró va viure en l'època de màxim esplendor d'Atenes, on dirigia l'aliança militar de la Lliga de Delos per aturar l'amenaça dels perses. A la ciutat donaven molta importància a les escultures, en homenatge als vencedors dels jocs atlètics, els escultors d'aquesta època volien plasmar l'home perfecte o ideal, aquest va ser Miró.
Miró fou un escultor i bronzista  molt important. Ell intentava reproduir la realitat i la simetria. Miró un home molt aleatori  de cop representava animals com La vaca de l'Acròpolis, o també feia figures exemptes.

DESCRIPCIÓ
Aquesta escultura és un jove atleta esculpit en el precís moment de llançar el disc. Aquest atleta representa el moment de màxima tensió: l'instant apunt de llençar el disc, s'inclina cap endavant i tira el braç dret amb el dics cap enrere, per poder-lo llençar amb més força, se suposa que en el moment següent farà un pas endavant, es girarà i deixarà anar el disc, amb l'ajuda del seu cos.
Com podem veure encara que estigui al moment de màxima tensió i esforç no se li reflecteix a la cara. També es pot notar que marca tots els músculs en tensió.
No s'hi poden establir els eixos de simetria, però s'hi pot identificar una composició: aquesta composició geomètrica a base de triangles  i línies corbes, que accentuen l'acció de moviment.
Depenent de la il·luminació es creen diferents clarobscurs, a causa de la quantitat de corbes de l'escultura. La textura és llisa i està feta de bronze , però la còpia romana es de marbre. Si voleu anar a veure aquesta meravellosa escultura lo podreu trobar el Museu Nazionale Romano (Roma).

INTERPRETACIÓ
Representa un jove atleta que morí en uns jocs dedicats a Apol·lo en la seva plenitud física.
Recercà formes noves Miró, perquè els escultors sempre representaven la primera acció del llançament, quan només balancejaven el disc. En canvi Miró ho representa amb el segon  temps de l'accióo sigui quan l'home fa una volta amb si mateix a més de balancejar el disc i a sobre afageix tot l'esforç muscular que representa el tercer temps

Aquesta obra era destinada a ser exposada públicament.



Discòbol, Miró


Amb aquest sildeshare podreu saber molt més sobre l'escultura.

Judit Espina
1r Batx

Comentaris

Martina Vilar ha dit…
Aquesta escultura, discòbol, tal com has dit que és un jove atleta esculpit en el precís moment de llançar el disc, això ja ho sabia, però tinc una pregunta: en realitat aquest jove atleta que has dit que es va morir en uns jocs dedicats a Apol·lo en la seva plenitud física, va existir en la vida real?
Anònim ha dit…
L'escultura del Discòbol és una de les millors escultures a partir de la qual es pot observar l'esperit apol·lini de Nietzsche que hem estudiat aquest any a filosofia.
Simetria, proporció i mesura són els cànons de bellesa grecs que són més que presents en aquesta obra.
Bona entrada!
Unknown ha dit…
És una escultura certament molt interessant. He pogut observar, Judit que sovint fas comentaris d'art, i les trobo molt interessants, ja que potser coneixem obres d'art però no coneixem com estan compostes ni el seu rerefons. Molt bona entrada!
Unknown ha dit…
Martina responent a la teva pregunta, Discòbol no va ser una persona real, és a dir,Miró és va inspirar en un jove atleta que va morir en la seva plenitud física, però l'escultura en si només es una inspiració
Karina Szabo ha dit…
S'ha de remarcar que Miró, enlloc de representar la primera acció del llançament, representava el segon temps de l'acció, ja que es bo que hi hagin diferents tipus de representacions en la escultura, no sempre la mateixa. Es important que donessin importància a qui se la mereixia, com els guanyadors atlètics. NO es una escultura com les de ara, clarament, però esta molt ben construïda. Molt bon redactat!

Entrades populars d'aquest blog

LA SOCIETAT ROMANA

L'ESCULTURA GREGA - ÈPOCA HEL·LENÍSTICA (IV)

LES CASES ROMANES