L'ESCOLA A L'ANTIGA ROMA

Al principi, durant l'Antiga Roma l'educació en els infants romans es basava en les famílies on, era la mare qui cuidava els nens fins als sets anys i a partir d'aquí, la mare es quedava amb la nena i li ensenyava les feines de casa, i el nen es quedava amb el pare on aprenia a llegir i escriure, si el pare en sabia, i aprenia també l'ofici del progenitor.

Més endavant a partir de la influència grega en Roma, l'escolarització es va passar  a fer a les escoles amb un mestre.

A partir d'aquí l'escola no servirà per ensenyar als nens uns coneixements per poder fer un ofici, sinó, que servirà per preparar als nens per a ser homes i viure en la societat.

L'educació romana aportava als nens una serie de qualitats:

- La lleialtat, per davant de tot
- La disciplina, s'havien de respectar les lleis,les tradicions i l'ordre establerts.
- La raó per saber com poder treure més rendiment a les coses.

Estava dividia en tres fases.

L'escola primària: durant aquesta fase els nens aprenien a llegir, escriure i a comptar amb l'àbac i els dits. 
Als dotze anys només alguns arribaven al següent grau i la majoria de noies no continuaven l'escolarització i es quedaven a casa aprenent les feines domèstiques. El professor s'anomenava
litterator.
estris utilitzats a l'escola




àbac
















L'escola superior o grammaticus: 
Hi estudiaven texts d'autors grecs i llatins. A partir d'aquests adoptaven coneixements de gramàtica, geografia, història, matemàtiques, física i sobretot, mitologia
Als setze anys passaven al següent nivell. El professor s'anomenava grammaticus.

Ensenyament superior: durava dos o tres anys. Es treballava l'expressió escrita i oral. Hi anaven els nois que volien dedicar-se a l'oratori i a l'activitat pública. El professor es deia Rhetor.
El rhetor i els seus deixebles

Us deixo una taula que resumeix totes les etapes.


Xana Martínez
4t ESO

Comentaris

Unknown ha dit…
És interessant saber com eren l'educació i les escoles en el seu origen. M'ha sorprès el fet que l'educació fos més masculina. Amb això es pot deduir el masclisme que hi havia a l'època, i també cal destacar que el paper de la dona encara és qüestionat en algun indret del planeta.
Unknown ha dit…
Que interessant! En aquella època eren bastant masclistes, la veritat. Trobo injust que només els nens tinguessin educació, i les nenes, en canvi, només els hi ensenyaven les feines de casa.
Unknown ha dit…
Trobo molt injust que les noies es quedessin a fer les feines de casa i només alguns homes podien continuar estudiant. Volia afegir una cosa i és que els nen no tenien caps de semana sinó que havien d'anar a l'escola els 7 diez de la semana, però hi havia moltes vacances escolars i més tard els diez de mercat tambè van ser festa!
Bona entrada!
Unknown ha dit…
M'ha semblat molt interessant la teva entrada, ja que ens fa veure que abans les noies tenien que quedar-se a casa abans que estudiar i fer feines domèstiques, i estic contenta que ara les noies tenim dret a estudiar. També el que més m'ha sorprès ha set que en l'ensenyament superior ja treballaven l'expressió escrita i oral.

Entrades populars d'aquest blog

LA SOCIETAT ROMANA

L'ESCULTURA GREGA - ÈPOCA HEL·LENÍSTICA (IV)

LES CASES ROMANES